~~~Ensikoiden toukokuu~~~
Kommentit (49)
Pesukarhun Joonaa hampaat kiusaa =/ meillä niitä ei vieläkään näy =D
Kissankello, meillä Aksu tykkää kolmosen uutisten tunnarista =D ja silmälasipäiseltä uutistenlukijalta yrittää ottaa laseja usein pois¿ ei oo vielä onnistunu =D Musiikista Aksu tykkää muutenkin tosi paljon ja tanssijalka vipattaa välillä oikein urakalla .
Kissankello oli pullosta vieroittamisesta puhunut. Mites teillä muilla, vieläkö pullo on käytössä? Meillä Aksu juo lähes kaikki maidot vielä pullosta. Oon ajatellut, että pullo häivytetään unholaan sitten kun yösyötöt loppuu eli sitten kun sen unikoulun jaksan pitää¿
Aksu on ollut pari päivää ihan innoissaan kun otin vihdoin ilmapalloja vapun jäljiltä katosta alas. Painaa ilmapallojen kanssa ympäri kämppää eikä oo edes säikähtänyt vaikka pari palloa on käsissä pamahtanut rikki. Äiti taitaa aina enemmän pelästyä jysäystä.
Oli muuten hauska tuossa yhtenä iltana kun söin verigreippiä ja Aksu tuli viereen kärkkymään heti tietysti ja halus kanssa sitä mitä äitikin syö. Mä moneen kertaan ensin sanoin, että et sä halua tätä kun on niin hapanta¿ no, aikansa kun oli siinä sitten ollut niin päätin antaa kuitenkin maistaa vähän. Noh¿ oli äippä ennakkoluuloinen. Aksuhan tapitti vieressä koko loppuajan ja söi hyvällä ruokahalulla ilman irvistyksiä mun kanssa verigreippiä =D
Nukkuukos muuten muut taaperot vielä yhdet vai kahdet päikkärit? Ja ulkona vai sisällä? Meillä nukutaan pääasiassa kahdet päikyt ulkona (paitsi mummulassa sisällä), mutta joskus mennään yksilläkin päikyillä. Kuten esim. eilen¿ Aksu nukkui pari tuntia päivällä. Heräsi 14.30 ja yöunille kävi klo 23...
Pikku-milli & Akseli 1v
Napero olikin samaan aikaan linjoilla. Jaksuja Eetun korvatulehduksen kanssa teillekin =/ tosi kurjaa kun pienet sairastaa. Mä koputan puuta kun toistaiseksi Aksun korvat on pysyneet kunnossa
NapNapia olin aikonut kiittää valaisusta tästä enska-historiasta. Mielenkiintoista, kun olin usein itsekin miettinyt, miten tämä oli alkanut. Mukava, kun mukaan on saanut liittyä myös " jälkijunassa" , eli vasta vauva-puolella.
Eetulle paranemisia!
Nyt M hermostui.
Kissankello ja M 1 v 1kk
Eetulle pikaista paranemista!
Milli, meillä nukutaan kans vielä vaihtelevasti 1-2 päikkärit. Yksilläkin pärjää ja aika harvoin noita kaksia enää...
Kissankello kyseli Allun liikkumisesta, no, tuo neitihän melkein juoksee jo=/Ihan kauhea vauhti päällä! Sanoja tulee " hyvä" , " heihei" , ja kaakaa joka on ankka & hauhau=tietysti koira. Laitetaan nyt nuo meidänkin 1-vee mitat tänne, meillä on melkoinen pötkylä kun muihin vertaa! 10,4kg ja 76cm. Miten niin ruoka maistuu..
Eipä tässä kummempia, pitää mennä katsomaan mitä tuolla kolistellaan...!
-Ankka & Alisa-
laitanpa alkuun meidän tytön 1v. mitat: 9,6kg ja 79cm. Aika saman kokoisia näyttäisi olevan meidän kaikki 1 vuotiaat, näyttäisi pojat olevan vähän tyttöjä pienempiä=)
Tytöllä on siis neljäs korvatulehdus, kolmas 1,5kk sisään. Toivottavasti nyt katkee kierre! Monta korvatulehdusta Eetulla on ollut? paranemisia Eetulle!
meillä on vielä tuttipullo käytössä, iltamaito annetaan pullosta. Nokkamukia käytetään ruokailun yhteydessä, mutta välillä se juominen on pelkkää pelleilyä, siksi vielä pullo. Ja nyt kun tyttö on sairastellut hirveesti ja ruoka ei ole oikein maistunut, niin pullosta on maitoa annettu, että saa edes jotain alas! Ja nyt on vielä sellainen lääke tohon korvatulehdukseen, jonka kanssa pitää juoda paljon, voi muuten jotenkin saostua virtsateihin. Mä olen miettinyt, että ehkä syksyllä voisi tosta pullosta ruveta luopumaan...
Pikku-milli kyseli päiväunista. tyttö nukkuu tarhassa yhdet päikkärin, ollaan yritetty että ei enää kotona toisia nukkuisi, mutta usein ottaa alkuillasta tunnin unet. Ollaan miehen kanssa mietitty, että jos sen jo laittaisi yöunille silloin, koska tyttö on oikeesti tosi väsynyt jo silloin, eli siinä 18-19 aikoihin. Viikonloppuna ottaa ainakin kahdet päikkärit, ollaan viikonloppuisin usein liikkeellä, tyttö nukahtaa melkein aina autoon, eli silloin pieniä unia saattaa tulla päivän mittaan vaikka kuinka monet.
Mä kävin tosiaan vihkosormuksia viikonloppuna kattelemassa, mutta totesin että tän mun kihlan kanssa on tosi vaikea löytää mitään yhteensopivaa! Ärsyä!
Käytiin eilen meidän tulevassa vihkikirkossa vihkimusiikkikonsertissa, olin kyllä jo aikasemmin meidän häämarssit valinnut, mutta nyt mun valintani vain vahvistui. Ehkä... ne urkubiisit on vaan jotenkin niin pelottavia=) Kun ne tulee niin saakelin kovaa...
palailen varmaan myöhemmin!
NapNap + tyttö 1v2kk
Mäkin olen reippaana hereillä jo kun olin koululla tentissä... mikä meni ihan päin peetä joten syksyn uusintaa odotellessa.
NapNap, harmi että ei meinaa sormusta löytyä. Eiköhän se oikea kuitenkin jossain välissä satu silmään =) Täällä ei tiedetä mistään sormuksista mitään prkl... ei siis olla edes kihloissa vaikka mä oon kyllä hyvin epäsuorasti ja HYVIN SUORASTI koittanut ukolle vihjailla =D uhkasin sitä jo ens vuoden karkauspäivälläkin.
Ankka oli sanoista maininnut. Aksu yrittää tosi kovasti jäljitellä sanoja ja ihan selvästi osaa sanoa pupu, apua ja anna... tai no anna sanoo nanna, mutta tarkoitus tulee selville ;) sen lisäksi sitten tulee erinäinen määrä tavuja joista esim. pa=pallo, pe=napa, po(lisättynyä ärrän sorahduksella)=pora niin ja sitten se peppe... eli pippeli. Ja sit Aksu vastaa kysyttäessä mitä lehmä/pöllö/lintu/karhu/auto sanoo.
Viime yö meni taas vähän katkonaisesti. Parin kolmen tunnin välein heräiltiin ja viiden aikaan sitten otin Aksun viereen jatkamaan unia. Vähän oli väsy poika kun piti seiskalta nousta ja lähteä mummulaan kun mä lähdin koululle. Tästä lähdetäänkin nyt sitten päivän viettoon Aksun serkulle =)
pikku-milli & Akseli 1v
Jospa jotain kerkeesin taas kirjotella.
Matias tykkää pikkukakkosen tunnarista :) Joona on vähän ehkä sellanen hevivauva :) Joona alkaa tanssimaan ihan hurjana, kun kuulee kunnon kitaramusiikkia. Kyllä se silti lasten muskiikinkin tahtiin tanssii. Meillä katotaan Naperoa, joka tulee kakkoselta lauantaiaamusin. Tai oikeestaan mä sitä katon. Se on vaan niin hauska :) Nauhotetaan sitä Joonalle, ni voidaan sitten näyttää, kun poika vähän kasvaa. Sen tunnarin mukaan Joona aina tanssii ja tulee ilosena kattomaan.
Hienosti Allu ja Aksu jo tapailee sanoja. Joona on vähän hiljasempi poika. Joona kyllä ymmärtää hyvin puhetta ja nyt se on alkanut tekemään sitä, että osottelee kaikkea ja sitten pitää kertoa sille, että mikä se on. Hassua, kun se alottaa sen heti aamusta. Alkaa hakea sormella, että mitä vois osottaa :)
NapNapin häävalmistelut kuulostaa niin ihanilta. Olis niin mahtavaa päästä valkkaamaan kaikkia kirkkoa ja musiikkia ja sormusta. Me siis ollaan oltu kihloissa jo 1,5 vuotta, mutta ei olla sovittu hääpäivää. Millanen se sun kihlasormus sitten on? En muista ootko kertonu. En oo tajunnu kattoo sillon, ku ollaan nähty.
Mitä ruokia muuten teillä syödään? Siis, jos syötte samaa, kun lapsi, niin mitä ruokaa teette? Mä oon jotenkin niin uusavuton, että en keksi mitään perusruokia. Me syödään miehen kanssa aika mausteisia ruokia ja sitten käytetään paljon puolivalmisteita. Vaikee jotenkin keksiä sellasta, mitä Jonkukin vois syödä. Viikonloppuna syötiin lihapullia ja pottumuusia. Sitä Joonakin pysty syömään. Tänään tehtiin sellasta kana/riisipataa, jota Joonakin saa, mut sit alkaa jo mun mielikuvitus loppumaan.
Meillä Jonsku juo tuttipullosta oikeestaan enään aamumaitonsa. Muuten juo ruokajuomana piimää tai maitoa lasista.
Mä oon tätä ennenkin varmaan kysynyt, mut kysyn nyt uudestaan. Monestako lapsesta haaveilette? Tuli tää juttu mieleen, kun luin Karssulin jutun vauvapuolella. Mä nimmittäin Karssulin tapaan haluisin kolme lasta, mut mies vaan kaksi. En mä mitenkään tosin varma siitä oo, et haluun kolme, kun ei meillä oo ees sitä toista, mut haluisin, että olis siihen se mahdollisuus.
Eetulle ja NapNapin tytölle pikaista paranemista.
Huomenna Joona menee rokotustutkimuksen verikokeeseen. Se onkin sitten vika. Ei tarvi enään Tikkurilaan sen takia raahautua.
pesukarhu ja Joona
Ihan alkuun kysyn pesukarhulta, kun on jo monta kertaa pitänyt kysyä, että vieläkö Joona on iskän kanssa kotona? Aloittaako milloin päiväkodissa?
Mikä tentti pikkumillillä oli? Sairaanhoitajako susta tulee, muistanko oikein?
Meillä kans vähän vähemmän tulee noita sanoja, hokee " kato, kato" ja osottelee joka paikkaan. Nyt ihan lähiaikoina on tullut uusia sanoja, mutta ne ei todellakaan ole mitään ymmärrettäviä. Mutta siis juttelun " sävy" on muuttunut erilaiseksi.
Tyttö on kova tanssimaan, ihan tarhassakin saanut tunnustusta=) Välillä riehaantuu ihan mahottomaksi. Se Napero-sarja on muuten tosi ihana. Valkosella taustalla isoja värikkäitä hahmoja! Disney-kanavalla sitä mainostettiin joskus, mutta en ole sitä siellä nähnyt.
Osoitteleeko Joona samalla tavalla kaikkea kun meidän tyttö? Pitää saada tietää mikä mikäkin on=)
Mun kihlasormus on valkokultainen, 4mm leveä, puolipyöreä ja siinä on pieni timantti upotettuna, ikäänkuin tähti. Kaikki eri malliset näytti oudoilta tän kanssa, ainoastaan samalla lailla puolipyöreät istui tän kanssa hyvin. Kokeilin sormuksia, missä oli yksi iso kivi, mutta ne usein kapeni sinne kiveä kohti, ja ei jotenkin näyttäneet hyviltä kihlan kanssa. Ehkä siihenkin tottuisi... tai sit mä siirrän tän kihlan vaikka keskisormeen, mahtuu siihenkin. Ja monet niistä mun sovittamista sormuksista oli liian isoja, joten ei ehkä senkään takia näyttäneet hyviltä.
Me syödään usein eri ruokaa kuin tyttö, mutta muutamia kertoja ollaan syöty samaa. Kerran annettiin sille kalapuikkoja ja ranskalaisia... ei ehkä kaikkein ravitsevinta, mutta hyvin upposi. Söi itse sormin kiposta. Uusi juttu on nuudelit! Niillä on kyllä ehkä vähä kivempi leikkiä kuin syödä=) Osaa jo imaista nuudelin hienosti!
Meillä sama juttu kuin pesukarhulla, mä haluaisin ehkä kolme lasta, mies kaksi. Mutta tositaiseksi toi yksi riittää. Välillä sitä miettii, että milloin sitä rupeaisi toista yrittämään, mutta välillä olen ehdottomasti sitä mieltä, että ei vielä piiiitkäään aikaan, jos milloinkaan.
NapNap + tyttö 1v2kk
Niistä ruoista Pesukarhulle. Meillä ollaan keitelty lohi- tai jauhelihakeittoa, jotka on tosi helppo muussata ja lisätä sitten itelle omalla lautasella mausteita tai ottaa valmiista keitosta ensin erilleen Matiakselle ja lisätä mausteita loppuosaan. Myös lasagne ite tehtynä toimi hyvin, tein vähän vähemmän suolaisena, mutta käytin enemmän yrttimausteita yms. Lisäksi jauhoin sauvasekoittimella maidon kanssa lasagnea mössöksi, jolloin maidolla suolapitoisuus laski entisestään. Samalla tekniikalla toimisi varmasti makaronilaatikkokin, ei ole tullut ite tehtyä aikoihin. Myös erilaiset broilerruoat (pihvit, suikaleet) lisukkeineen uppoavat. Marinoiduissa tapauksissa voi lisukkeissa jättää suolan pois, niin ei ole kokonaisuus niin suolaista. Tässä nyt ensi hätään.
Ruokajuomana meilläkin on maito lasista hörpättynä, nokkamukia Matias ei ole milloinkaan hyväksynyt. Ja pullosta tosiaan saa ennen nukkumaanmenoa maitoa.
Käytättekö muuten lapsella rasvatonta vai kevytmaitoa? Meillä on rasvaton maito käytössä yksinkertaisuuden vuoksi. Muukin perhe käyttää rasvatonta.
Hääjärjestelyt olivat kyllä mukavia. Meillä tulee kesällä 4 v hääpäivä. Kiva lukea NapNapin mietteitä hääjärjestelyistä.
Minä en oikein ole varma tuosta lapsimäärästä. Kaksi tai kolme tuntuu tällä hetkellä hyvältä, miehen mielipidettä lopullisesta määrästä en oikeastaan tiedä. Ei ole tullut keskusteltua niin pitkällä tähtäimellä... Ainakin hänkin haluaa toisen lapsen, koska siitä kyllä ollaan jo keskusteltu moneen kertaan. ;) Tällä hetkellä oikeastaan odotellaan sitä oikeaa isompaa kotia, sillä tähän huusholliin ei toinen lapsi mahdu enää edes hyvällä tahdolla. Vauvakuume kyllä välillä on kovakin, mutta onneksi järki vielä pelaa...
Meillä Matias tekee tällä hetkellä KOLMEA hammasta yhtä aikaa. Taitaa olla syynä yöitkuihin. Raukka heräilee monta kertaa yössä itkemään, mutta onneksi rauhoittuu nopeasti silittelyllä ja tutilla.
Täytyy taas mennä iltapesuille ja unten maille!
Kissankello ja M 1v 1kk
Nopeesti ennen nukkumaan menoa.
NapNap, Joona on nyt mun kanssa kotona, kun joudun ennen valmistumista pitämään kaikki kertyneet lomapäivät. Kesällä mun pikkusisko tulee meille " kesätöihin" hoitamaan Joonaa. Syksyllä miehen äitikin muuttaa tänne, joten sillon on niin monta vuorotyöläistä, että koitetaan pyörittää hoitorumbaa ihan omalla porukalla. Mun porukatha asuu tässä parin kilsan päässä ja anoppi muuttaa syksyllä. Saa nähä mitä tulee. Jos ei onnistu, niin sitten laitetaan päiväkotiin. Mun mieshän on vuorotyössä. Omasta työstäni en vielä tiedä, mitä tuleman pitää. Pelkästään miehen kolmivuorotyön takia hoitopäiviä olis viikossa joku yksi tai kaksi, joten ajateltiin, että kannattaako sen takia laittaa päiväkotiin tai perhepäivähoitajalle. Saa nähä.
Kiitti ruokavinkeistä. Meillä on sekin vähän ongelmana (mun uusavuttomuuden lisäksi), että Joona ei osaa syödä kovin karkeeta ruokaa. Se aina muka tukehtuu, jos on karkeempaa. Sen takia en ees pystyis antaa Joonalle esim. ranskalaisia vaikka tiedän, että varmasti maistuis :) Syökö teidän lapset leipää. Sitäkin oon miettinyt, että varmaan pitäis tarjota Joonalle leipää, mut se täytyis laittaa ihan sellaseksi pieneksi hötöksi, että se pysytis syömään sitä.
NapNapilla taitaa olla aika samantyylinen kihlasormus, kun mulla. Mulla se timantti on vaan sellanen pyöreä. Varmasti siihen sun sormukseen sopis monikin sormus. Saattaa vaan aluksi tuntua, että näyttää kummalliselta. Ja, jos oot kaiken lisäksi kokeillu liian isoja sormuksia. Tai en tiedä. Vaikee sanoa, kun en oo ite käynyt kattomassa ees vihkisormuksia. Mulla ei kyllä ees olis mitään hajua millasen haluisin.
Vai et sä NapNap vieläkään oo tullut mihinkään lopputulokseen pikkukakkossuunnitelmissa. No, en kyllä oo mäkään. Aika näyttää :)
Joona osottelee just sillain, kun NapNapin tyttö viime treffeillä. Elikkä just " äiti mikä toi on?" tyyliin.
Onkos Kissankellolla jo joku asunto hakusessa? Aiotteko ostaa oman?
Jokos Ankan selkä on parantunut? Mitenkäs Eetu voi?
Eiku nukkumaan.
pesukarhu ja Jonsku 1v
Hirvee sumu ulkona! Tulisi jo kesä...
Meillä käytetään kevytmaitoa, sitä ollaan tytölle juotettu. Mä juon itse todella vähän maitoa, lähinnä kaakaota tai murojen seassa jne. Rasvaton maitoa taitaa olla se suositus. Ehkä olisi ihan hyvä siirtyä meidänkin perheen rasvattomaan.
Kissankello: kerro lyhyesti että millaiset häät teillä oli! Vierasmäärä, millainen juhlapaikka, hääpuku, kukkakimppu jne. Mulle iskee välillä niin kamala ahdistus koko häistä, että tekisi mieli peruuttaa koko juttu! Ei se naimisiinmeno ahdista, mutta ne häät... Suurin osa järjestelyistä on kuitenkin mun harteilla, ja se rahanmeno...huh.
Kenellä muuten alkaa kakkosen yritys ja milloin? Naperollahan on vissiin työn alla koko ajan, onko muita? Kissankello, pikkumilli, Ankka? Minä ja pesukarhu jahkaillaan vielä=) Onko teillä pesukarhu jotain " takarajaa" , että milloin viimeistään? Mä olen miettinyt, että viimeistään syksyllä 2008 alkaa yritys. Miehelle on varmaan ihan sama milloin, kunhan jossain vaiheessa. Tää on nyt mun päätettävissä.
Kyllähän me kahden pienen lapsen kanssa mahduttaisiin nykyiseen asuntoon, mutta sitten kun tyttö menisi kouluun, niin sen olisi mun mielestä saatava oma huone. Enkä mä meidän makkarissa lasta kamalan kauaa pitäisi. Meidän kaksi makuuhuonetta on melko pienet, mutta kyllä sinne järjestelyillä saataisiin vielä vauva mahtumaan. Monet asuu vielä pienemmissä asunnoissa! Meillä on siis kolmio, 67 neliötä. Kuulostaa pienelle mutta meidän olkkari on oikeestaan aika iso.
Muuttohommat ei kyllä pariin vuoteen vielä kiinnosta, vaikka olenkin jo isompia asuntoja katsellut...=)
Kyllähän mä nyt pesukarhu noi teidän hoitojärjestelyt muistan, oot niistä aikasemminkin kertonut. Toivottavasti toimii, kuulostaa nimittäin aika hyvälle toi systeemi!
Meidän täytyy pesukarhu vertailla näitä meidän sormuksia kun seuraavan kerran nähdään, mäkään en muista sun sormusta katsoneeni, vaikka nyt kyllä kyylään kaikkien sormukset, kiinnostaa kovasti!
Mitenköhän se lauantain tapaaminen, onkohan sinne ketään tulossa...? Ja missä tavataan? pitääkin kaivaa se pino tuolta vauva-puolelta...
Q:lla oli eilen se kaavita, toivottavasti kaikki sujui hyvin. Täytyy odotella kuulumisia.
Missä olet Napero?
NapNap + tyttö 1v2kk
Anteeksi hiljaiseloni¿ Meillä vaan on ollu niin kiirusta, etten yksinkertaisesti oo kerenny kirjoittelemaan¿
Nyt kun saatiin toi meidän Eetu suht kuntoon, pelkäänpä vaan että kun kuuri loppuu alkaa taas huuto... No, viikonloppuna huomattiin meidän toisesta koirasta, ettei kuule kunnolla siis yhtään! Laitettiin koirat sisälle takaovesta ja ite tultiinkin etuovesta, meidän Tessa makasi vaan siellä takaovella vaikk kuin huudeltiin, jouduin menemään tökkimään häntä! Ja myöh kokeiltiin ruokakipoilla, kolistelin n 10cm:n päässä hänen korvistaan eikä mitään reaktioo!!! Maanantaina käytiin sitten lääkärissäkin, ja lääkärikin totes ettei se todella kuule! No, nyt sitten ollaan menossa jossain vaiheessa (sit syksyllä, kun mäkin saan rahaa!) neurologisiin tutkimuksiin Vantaalle, josko niistä sitten saisi jotain selvyyttä... Ja jos onkin perinnöllistä, niin voi kasvattajaa!!!!!
Pikku-milli, Eetu ei anna syödä meidän MITÄÄN, ilman ettei hän saa! Mies vaan on helisemässä lauantaisin, kun ei voi syödä karkkii, hih!
Ja nukkumisesta, meillä Eetu on nukkunut vaan yhet päikkärit noin 10kk:n ikäisestä, joskus saattaa kyl ottaa toisetkin, jos nukkuu vaan lyhyet, taikka jos sammuu autoon illansuussa...
Tuttipulloohan ei meidän ukkeli oo oikein koskaan hyväksynyt, nokkiksen kanssa kikkailu aloitettiin ennen puolenvuoden ikää, ja nyt sujuu jo todella hienosti, osaa itekin siitä juoda! Ja meillä kyl juodaan kevytmaitoa, eikä terkka kyl mitään suosituksii meille puhunu, sano vaan että tuo on paras...
Vihkisormuksesta. mulla on sellanen ihan tavallinen... Meillä siis miehen kanssa on kihlat ns tavalliset keltakultaiset pyöreät sormukset, ja vihkisormuksen ¿löysin/varastin¿ meidän äidiltä... tai siis isä oli ostanut äidille sellaisen keltakultaisen missä kolme timanttia ja sitä kerran kokeilin ihan huvikseen vaan, niin sehän sopi täydellisesti kihlan viereen, ja sellaisen siis sitten halusin!!! Meillähän on tuo kultakeskuksen tehtaanmyymälä täällä ¿vieressä¿, ja sieltä sitten loppuen lopuksi tuo löytyi, vaikka käytiin Tampereella saakka katselemassa...
Ruoat. Vielä minäkin lisäilen, mitä meillä syödään... nakkisoppa on ihan ehdoton ja siitä on sitten helppo tehä samalta pohjalta makkarasoppaa, kalasoppaa, jauhelihasoppaa yms. Sitten toi muusi ja nakit/lihapullat/jauhelihakastike on kans hyvä, makaroonit ja nakit/kalapuikot. Pyttipannu menee, ranskalaiset ja nakit/lihapullat/broilerpyörykät myös. Jauhelihasta useesti teen joko perinteisen jauhelihakastikkeen taikka sitten valmispussin kanssa italianpadan. Ja kesäkeittookin meillä syödään! (se on äitin herkkuu...) Viikonloppuna tehtiin riisiä ja kanakastiketta (sellasta valmismarinadissa olevaa) ja Eetu pisteli poskeensa koko annoksen! Tuossa nyt tuli muutama ruokalaji, muuta en nyt muista...
Ihanalta kyl kuulostaa toi Pesukarhun Joonan hoitotilanne! Mun isähän jää nyt eläkkeelle, onkohan sillä 15päivää enää töitä jäljellä... Ja oon sitä kiusannu että saa Eetun hoitoon, muttei kyl oo lämmenny ajatukselle! Vaikka siis Eetua rakastaa ylikaiken, ja Eetu rakastaa vaariaan, ja tulevat hyvin juttuun keskenään, niin isäni ei kuitenkaan ala hoitamaan Eetua... On kyl sanonut että sitten kun Eetu on isompi, niin voi kyl ottaa Eetun ¿hoitoon¿... Mut eniten taitaa isää jänskättää vaipanvaihdot ja syötöt, ne kun yleensä äitini hoitaa, kun Eetu on siel hoidossa... Ja ymmärrän kyl hyvin!
Lastenlukumäärästä Mä haluisin neljä, mut mies ei ¿suostu¿ kuin kahteen (kuulemma lapsilla pitäis olla omat huoneet, ja meillähän on 5huonetta, joista kolme makkarii, ja takkahuoneesta saa tarvittaessa meidän makkarin...) mutta kompromissina mä oon saanu senkin jo lämpeneen kolmeen.. Mutta täytyy nyt kattoo tuleeko meille ees sitä toista!!!
Huh, kun tuli taas tekstii, sorry! Mutta lupaan kyl tulla nopeemmin kirjoittelemaan...
napero ja Eetu 1v3kk
Pikku-millille piti sanomani,että mä oon tehnyt nyt sitä samaa urakkaa minkä sä olit jo tehny, elikkäs kaikki " tänne" kirjoittamat kopioinu, ja löysin jopa raskausajalta jotain... Eilen illallakin kopsasin kirjoittamiani maaliskuussa07, ja hävitin kaikki... blääh! No, eipähän tekeminen lopu...
napero
Viime kesänä törmäsin tohon Kultakeskuksen tehtaanmyymälään, kun oltiin mökille menossa ja jostain syystä jäätiin Hämeenlinnan pyörimään ja käytiin siinä vieressä kaupassa... Onko siellä edullisempaa kuin tavallisissa kultaliikkeissä? kannattaisikohan mun kesällä käydä siellä...?
Pesukarhu, meillä tosiaan Aksu syö vielä vallan kaupan ruokia¿ nyt vasta on alkanut kököt upota ja pitäis vaan saada aikaiseks alkaa tota ruoanlaittoa opetella ja oikeesti alkaa tehdä ruokaa¿ Aksulle muuten alkoi ne kököt upota siten kun sai ite syödä sormiruokaa esim. maissinaksuja tai hapankorppua. Sitten alkoi kökköinen ruokakin maistua. Hapankorppukin on siitä hyvä, että tuo hampaatonkin saa sen pehmeäksi =D
Lapsiluvusta¿ meillä on samalla tavalla, että mulla olis haaveissa kolme mutta miehelle riittäis kakskin =D saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
NapNap, sairaanhoitajaksi opiskelen joo. Perusopinnot muutamia rästejä lukuunottamatta on suoritettuna ja syksyllä aloitan suuntaamisen lastenhoitotyöhön eli lasten puolen sairaanhoitajaksi olis tarkoitus syventää. Maanantain tentti oli lääkäriluentojen pohjalta sisätauteja ja farmakologiaa.
Aksu juo ruokajuomana joko maitoa tai sitten piimää mukista. (maito pullosta) Ruokajuoma vaan täytyy pitää piilossa jos haluaa, että ruokaakin uppoaa. Usein teenkin niin, että annan ruoan ensin ja juoman sitten lopuksi. Meillä Aksu juo kevytmaitoa. Mä en ite suostu rasvatonta maitoa juomaan¿ ihan periaatteesta en halua sellasta litkua juoda johon valkoinen värikin tehdään keinotekoisesti =D joten Aksukin juo siis kevytmaitoa.
Meillä ei kakkosen yritys ala ainakaan vielä. Mulla nyt on vauvakuume kroonisena, mutta kun koulua on enää se vuosi (max. puolitoista) jäljellä niin sen käyn loppuun. Ei ollut nimittäin mitään herkkua toi minimiäitiyspäiväraha¿ Mä tosin en olis yhtään pahoillani jos vaikka sattuis käymään vahinko ;) tosin eipä sitä tällä petitahdilla tuu kyllä mitään vahinkoja¿
Napero, eikö oo hauska lukee noita vanhoja tekstejä =D varsinkin raskausajalta oli hauska katella mitä vuosikin taaksepäin on tapahtunut
Meillä tapahtui eilen sellainen ihme, että Aksu söi KOKONAISEN purkillisen Hipp-sosetta!!!!!! Lämmintä ruokaa siis. Oli ensimmäinen kerta kun Aksu söi ison purkillisen ruokaa (tosin Hipp-purkit on vähän pienempiä kun noi esim. Piltin isot, mutta kuitenkin¿). Unet sitten ei maistu vieläkään yöllä¿ viime yönä eka pätkä oli 2h, seuraava 2,5h ja kolmas 3h jonka jälkeen sitten pari tuntia vielä Aksu nukkui mun vieressä.
Nyt ottamaan ruoka uunista.
Pikku-milli & Akseli 1v
Täytyy vissiin taas ottaa tabua, että pystyy meneen pitään tuppereita illalla... Olis vielä eka keikka, joten täytys olla hyväs " timmis" .
Napnap, joskus siellä saattaa olla hyviäkin tarjouksia, mutta en nyt muista miten paljon halvempaa siellä on, kun siitä sormuksen ostostakin on kuus vuotta aikaa...
Ja onhan noita vanhoja juttuja hauska lueskella, ja monta kertaa tulee ajatuksia, että enhän mä tolla tavalla oo miettiny... yms. Nyt vaan pitäis ne jollain tapaa jäsentää ja saada ulos tuolta koneelta... Meillä vaan ei oo tuota tulostinta, joten vissiin täytyy mennä käymään mun äitin työpaikalla, jos kehtaa siellä ottaa noin paljon =)
Mutta joo, jos tää nyt alkais pakkaan noita tupperin tavaroita ja sit tekeen ruokaa... perunasoselihalaatikkoo tiedossa... Muuten kuinka usein teillä isät syöttelee lapsosiaan? Ja tarviiko teidän aina sanoo mitä syöttää? Meillä mies kyl pääasiassa syöttää Eetun sillon kun on kotona, mutta eilen(kin) kysy että mitä antaa Eetulle iltapalaksi! Kun olin hetki aikaisemmin sanonut, että aamulla syötiin viiliä ja välipalaksi söi jogurttii...
No, joo tää lähtee nyt..
napero ja Eetu-pelle nukkumassa
NapNap: Meillä oli vieraita n. 80, mukana olivat siis lähimmät sukulaiset molempien puolelta (aika paljon lapsiperheitä, joten henkilömäärä nousi äkkiä) sekä parhaat ystävät. Häät olivat heinäkuun puolenvälin paikkeilla, vihkiminen oli kirkossa, ruokailu seurakuntatalolla ja hääjuhla viehättävässä vanhassa museorakennuksessa järvenrannalla. Pihapiirissä mm. vanha tuulimylly, jonka luona saatiin todella hyviä kuvia. Askarreltiin kiitoskortitkin näistä itse otetuista kuvista.
Puku oli ihan sellainen perinteinen valkoinen, A-linjainen vienosti helmikoristeltu. Huntu oli tietty. ;) Kimpussa oli oranssinsävyisiä ruusuja ja jotain valkoisia kukkia sekä jokin vihreä " roikkuva" oksa. Kihlasormus on perinteinen keltakultainen puolipyöreä kivetön, vihkisormukseksi valittiin samanmuotoinen, vähän leveämpi sormus, jossa on viisi timanttia upotettuna.
Muistan kyllä tunteen, häitä suunnitellessa, että miten nämä kaikki saa tehtyä ja mistä tähän kaikkeen löytyy rahaa... Arrgh. Ja se hössötys on mennyt koko ajan vain hullummaksi.
Päiväunista: Meillä Matias nukkuu yleensä yhdet unet, välillä paikkaa univelkaa toisilla unilla. Näin on ollut reilun kuukauden.
Meillä ei ole vielä aktiivisesti haku päällä uudesta asunnosta, sillä tarkoitus olisi ostaa oma, mutta meidän asuntosäästötililtä rahat saa ulos vasta loppuvuodesta, joten sitä ennen ei voida ostaa. Tietty ollaan tutustuttu tarjontaan ja hintatasoon. Jospa se Oikea asunto sitten tulisi kohdalle, niin saataisiin tuo pikkukakkoshankekin vireille. ;)
Minähän siirryin käyttämään takaisin Mercilon-pillereitä, kun imetys loppui. Ah, ihanaa kun ei tarvii koko ajan ihmetellä, että tiputteleeko vai eikö. Täytyy kyllä tässä asiassa yhtyä Pikkumillin sanoihin, että tällä petitahdilla ei kyllä varmaan tulisi heti " vahinkoja" , vaikka jättäis pilleritkin kokonaan... Ikävää, ettei ole omaa makkaria. :(
Syömisestä vielä. Matias vetelee kerralla liki sellaisen ison Piltti-purkillisen perunaruokaa, tosin nykyään syö enimmäkseen kotiruokaa. Välipalana uppoaa n. 2 dl jogurttia ja iltapuuroa poika popsii 2,5 dl nestemäärään keitetyn puurosatsin. Aamupuuroa menee hitusen vähemmän, nestemäärä on 2 dl. Matias tykkää leivänmuruista, olen niitä antanut jo pitkään. Kaikki leivät uppoavat, sellaisina sopivan pieninä palasina. Myös melonin ja viinirypäleiden palat ovat Matiaksesta hyviä. Nykyään ruoassa myös saa olla melko reilujakin kökköjä, ja silti uppoaa hyvin. Helppouden vuoksi tulee kuitenkin usein soseutettua sauvasekoittimella Matiaksen ruoka. Sillä saa kyllä tosi siloista jälkeä sihtikurkullekin.
Nyt en muista muuta kommentoitavaa. Palaan pian linjoille, jos jotain unohtui.
Kissankello ja M 1v 1kk
Napero: Meillä isi syöttää kyllä mielellään Matiaksen silloin tällöin, ja viikonloppuisinhan he ovat kaksin kotona, minä olen useimmiten töissä viikonloput. Mutta aina pitää moneen kertaan toistaa, mitä ruokaa annat milläkin aterialla ja miten paljon.
Meillä isi on kyllä tosi tykätty. Aina, kun isi tulee kotiin, on Matias ihan tohkeissaan; kiljuu ja nauraa ja taputtaa innoissaan. Ja onpa tuo alkanut sanomaan myös " i-shi" . Isi se aina enemmän jaksaa leikkiä ja touhuta, kun äiti on tylsä ja keskittyy enemmän " hoitamiseen" .
Toivottavasti tosiaan Ankan selkä on tointunut ja Eetun korvat paranisivat, eikä huuto taas alkaisi kuurin loputtua. Samoin toivottavasti NapNapin tyttö on pian kunnossa.
Pitääkin käydä vilaisemassa vielä vauva-puolelta, onko Quu jaksanut laittaa kuulumisia. Toivottavasti siellä päästään pian yli tapahtuneesta. Ikävää, että nämä tapahtuu usein juuri heille, jotka todella olisivat halunneet sen vauvan.
Kissankello jälleen
Menin sitten eilen jo takasin töihin, vaikka tähän päivään asti oli sairaslomaa. Eli selkä on jo kunnossa=) Jotenkin sitä ajattelee että noidannuoli on vanhojen ihmisten vaiva, mutta kai mä sitten vanha oonkin=D Kieltämättä oli mummomainen olo kun könkkäsi menemään mutta nyt siis ok, kiitos Kissankellolle kysymästä=)
Tosi ihanaa lukea noita hääsuunnitelmia ja -muisteloita! Voi kun olisi täälläkin joskus mahdollista=) Raha nyt on toistaiseksi esteenä, me kun molemmat haluttaisiin ihan kunnon juhla! Vaikka toisaalta, tää mies löytää aina jotain mihin rahat upottaa että vaikka saataisiinkin rahat kasaan, se keksisi jotain tärkeämpää=/
Noi pikkukakkoshaaveetkin odottaa nyt tosiaan sitä että mulla on ainakin tämä ensi maanantaina alkava oppisopimuskoulutus käyty loppuun! Kaveri tosin varoitteli että jos oon yhtään samanlainen kuin hän niin oon siinä vaiheessa jo sen verran mukavuudenhaluinen etten haluakaan enää alkaa vaipparumbaan=) Mutta tuossa kolmen vuoden päästä katotaan sitten uusiksi. Mulla on kyllä vähän fiilis etten välttämättä oikean ihmisen kanssa edes ole, mutten nyt siitä sen enempää halua kertoa. Senpä näyttää aika, oppiiko se koskaan...ja kuten Milli mainitsi, vauvantekohaaveita lyttää se pienenpieni äitiyspäivärahakin=) Jospa tässä jonkun aikaa ehtisi olla töissä ensin.
Mulla on täällä pieni pelko päällä että Allulla on taas korvatulehdus, tyttö on taas vetänyt koko illan unta palloon lukuunottamatta paria kertaa kun on yhtäkkiä alkanut kirkumaan ihan hysteerisesti eikä millään saa rauhoittumaan. Näin se tuli viimeksikin=( Tarhassahan tuo on taas ollut, ettei kai sen puoleen mikään ihme vaikka olisikin. Edellisen tulehduksen jäljiltä on korvakontrolli perjantaina joten saas nähdä..
En nyt muista yhtään mitä piti kommentoida, mutta tää on mulla ihan yleinen vaiva nykyään. No, kunhan edes JOTAIN jää päähän....
Mitäs olette muuten äitienpäiväksi toivoneet?
-Ankka & Allu-
Ilmoittaudun minäkin tänne puolelle...
Meillä on TAAS huudettu kaks yötä putkeen ja viime yönä päätin että aamulla mennään lääkäriin, käytiin siellä ja TAAS korvatulehdus... Tai no, mä kyl luulen että on sitä samaa, koska viime kuuri loppu ke, ja nyt on jo " uus" tulehus päällä... Saa nähä mitä tästä tulee...
Ja muutenkaan en jostain syystä oo vaan jaksanut kirjoitella juuri mitään, ehkä meillä ei sitten tapahdu mitään tai jotain, kerrottavaa siis.
Tuossa yritin tunnin verran sen lääkärin jälkeen itekin nukkuu, mut pyörin vaan ja sit nousin suosiolla ylös, mies on laittamassa autoo kuntoon. Ja Eetu vetelee päikkyjä, on se vaan ressukkainen...
Laitan minäkin nyt Eetun 1vmitat tänne, elikkäs pituus 75.2cm ja paino 8700g. Pieni mutta erittäin pippurinen! Huomenna piti olla 1,3v neuvola, mutta siirtyy koska neuvolan täti on ite kipeenä.
Ruuista, meillä pääsääntöisesti syödään kotiruokaa, purkit ei kelpaa! Paitti joskus jollain reissulla... Ja maito/mehu/vesi juodaan nokkiksesta. Ja pillimehu on IN!
Mutta eipä tässä muuta, kävin nostamassa ja päivittämässä tuon enskojen megEtapaamispinon tuolla vauvapuolella... On siellä tulossa aikamoinen meno ja meininki... Aksu, Eetu, Joona ja Napnapin tyttö siellä ainakin juoksentelee, pitkin maita ja mantuja... huoh! ja ehkäpä Jennin D...
napero ja Eetukka 1v3kk