Syy kauppojen kananmunapulalle ja tyhjille munahyllyille selvisi
Suomen kananmunat menevät tällähetkellä lähes kokonaan ulkomaille sillä munista saa siellä paremman hinnan kuin kotimaassa kun taas jos munien hintaa nostettaisiin Suomessa vähentäisivät suomalaiset kuluttajat tuotteen ostamista tai jättävät jopa mun ostamatta.
Kommentit (27)
Ostan munat suoraan paikalliselta tilalta. Raha menee kokonaisuudessaan tuottatajalle ja minä saan samana päivänä munittuja munia. Maku on myös paljon parempi, kuin kaupan munissa, koska kanat ruokitaan tilan itsekasvattamalla rehulla, jossa ei ole soijaa eikä kalajauhoa. Kanat myös elävät paljon vapaammin ja huomattavasti väljemmin kuin isoilla munatiloilla.
Mikä ihmenn kananmunapula? Kaupoissahan niitä on hyllyn täydeltä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on saanut kananmunia paikallisesta City-Marketista, ei mitään ongelmaa.
Samoin myös lähellä olevasta pienestä K-marketista
Vierailija kirjoitti:
Ostan munat suoraan paikalliselta tilalta. Raha menee kokonaisuudessaan tuottatajalle ja minä saan samana päivänä munittuja munia. Maku on myös paljon parempi, kuin kaupan munissa, koska kanat ruokitaan tilan itsekasvattamalla rehulla, jossa ei ole soijaa eikä kalajauhoa. Kanat myös elävät paljon vapaammin ja huomattavasti väljemmin kuin isoilla munatiloilla.
Ei muuten ole. Keitetyistä kananmunista irtoaa kuori huonommin, kun muna on liian tuore. Jos et tiennyt, niin et todellakaan ole tilalta munia ostanut
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmenn kananmunapula? Kaupoissahan niitä on hyllyn täydeltä.
Ongelma on se ettei suomalaisissa kaupoissa. Et tainnut maataloustukilomakkeita täytellessä huomata.
Ostin eilen 24 kpl paketin kananmunia, maksoi 65 kr, täällä Ruotsissa, ruotsalaisia munia..
Kalliilta tuntuu, miten siellä Suomessa..?
Haista v ttu tukihuijari peltopelle!