Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret naiset viettävät aikaa nykyään keskenään, ilman poikakavereita/miesystäviä

Vierailija
14.03.2026 |

Olen seurannut tyttärieni kautta nykynuorison muuttuneita tapoja.  Parikymppiset nuoret viettävät iltaa keskenään jonkun kotona tai keskenään reissussa, eikä kukaan seurustele tai edes deittaile. 
Minulla on 4 tytärtä ikähaarukassa 16-26, eikä ylsikään ole milläänlailla ollut kiinnostunut seurustelusta. Sama tyttärieni kaveriporukassa, pelkkiä nuoria naisia joita ei seurustelu kiinnosta.

Näin se maailma muuttuu.

Kommentit (488)

Vierailija
281/488 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaikki hyvät asiat ja perinteet on rikottu. Ei ole enää mitään turvallisuutta ja selkeitä juttuja.

Nimenomaan turvallisuutta tuo on. Monet nuoret miehet ovat nykyään aggressiivisia naisvihaajia.

Feministit ovat lietsoneet 20 vuotta miesvihaa. Miksi unohdit tämän?

Tämä on totta! Mies vai karhu, miehet tykinruoaksi yms. Tämän viestin feministit antavat jo pikkupojille.

No mä olen metsässä tosi paljon, en kertaakaan ole edes kohdannut karhua.

Kolme (suomalaista) miestä on pahoinpidellyt mua ja vielä useampi tyytynyt vain ahdistelemaan, jopa suoraa solvaamista täysin tuntemattomilta.

En mä silti miehiä yleisesti vihaa, tunnen oikein kultaisia ja lempeitä miehiä ja mielelläni sellaisen ottaisin vierelleni ja kohtelisin hyvin vaikka mulla olisikin kaikki syyt katkeroitua, en suostu siihen.

Onko koskaan julkaistu tilastoa siitä montako naaraskarhua uroskarhu on tappanut tai pahoinpidellyt? 

No mitä nyt ihmettä? 😂

Ihmisellä on syntyjään mahdollisuus pahaan. Lähtökohtaisesti olemme saalistava ja killpaileva petolaji, joka tappaa omaa lajiaan siinä missä karhutkin, mitä läheskään kaikki pedot eivät tee. Mutta jotkut naiset  tuntuvat elävän ihmeellisessä käsityksessä, että yhteiskunnan pitäisi onnistua takaamaan, ettei mitään pahaa koskaan tapahdu yhdellekään ihmiselle yhdenkään tietoisesti väärin toimivan ihmisen toimesta. Ja niin kauan kuin tällaista ei voida taata, on yhteiskunta lähtökohtaisesti naisvihamielinen. Mistä he ovat saaneet sellaisen käsityksen, että maailmalta voi vaatia, ettei kukaan tee rikoksia? Suomessa rikoksista rangaistaan, ja järjestelmään on sisäänrakennettuna se, että sitä voidaan kehittää aina toimivampaan suuntaan.

Naisilta tuo onnistuu aika hyvin. Ottakaa oppia, niin tilanne paranee huomattavasti.

Biologiset erot eläinkunnassa ovat miesten ilkeyttään keksimään? Jos miehet oppisivat käyttäytymään kuin naiset pufff kaikki paha katoaa ja aika heittää high five? Voiko naiivimpaa suhtautumista enää olla? 

Vierailija
282/488 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei saa rikasta menestyjää, joka vieläpä näyttää joltain Hollywood-tähdeltä, ei oteta mitään. Se siinä kai on. Somessa tulee jatkuvasti aivopesua sille, miten on ihan normaalia odottaa, että mies tarjoaa joka viikonloppu ulkomaan matkan tai vähintään illallisen kalliissa ravintolassa, jonne tietysti mennään hänen Porschellaan. 

Naiselle riittää, että hänestä itsestään tulee - jos ei nyt rikas, niin ainakin menestyjä. Miehet ovat joka tapauksessa matalammin koulutettuja kuin naiset. Ei miehessä ole mitään saamista naiselle. Tavoitteet ovat muualla.

...Ja silti useimmat naiset etsivät itseään menestyneempää miestä, sillä minkään duunarin kanssa nyt ei vaan voi keskustella mistään (vai onko ongelma se, kun sen duunarin lompakko ei mahdollista jatkuvaa ulkomailla hyppäämistä ja marmoroitua kivitaloa). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/488 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole uutta. 15-10 vuotta sitten kun olin itse samoissa ikälukemissa kuin tyttäresi niin tehtiin ihan samaa. Tyttöporukalla vietettiin aikaa ja reissattiin. Joku saattoi seurustella, suurin osa ei, ja silloinkaan miehet ei olleet meidän kanssa samassa porukassa vaan parisuhdeaika oli erikseen. Oltiin hyvin koulussa pärjääviä ja vastuullisia ihmisiä. Myöhemminkin ehtii parisuhteeseen ja usein jopa tietää paremmin mitä haluaa. 

No teillä niissä "paremmissa piireissä" ylipäätä elämä menee eri rataa kuin tavispulliaisilla. Ei meidän nuoret matkustele ulkomailla, ei sellaiseen ole varaa eikä taida olla suurta kiinnostustakaan.

Itse en ole ikinä edes lentokoneessa ollut ja olen jo 50+, että aika erilainen se maailma on suomalaisillakin keskenään kun miettii.  Tällä palstalla näytään olettavan että kaikkien maailma on se sama ylemmän keskiluokkaisen pk-seutulaisen maailma, missä itse on eletty. Huomaa monessa ketjussa. Välillä oikein huvittaa, kun itse elää ihan eri planeetalla. 

Vierailija
284/488 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän tilanne on se, että naisilla on kaikki hyvin; miehet voivat huonosti. Se ei kuitenkaan muuta mitään, että omat ongelmat yritetään projisoida naisiin.

"Nythän tilanne on se, että naisilla on kaikki hyvin"

Suurempi osuus naisista kärsii yksinäisyydestä, kuin koskaan aiemmin mittaushistorian aikana. Suurempi osuus naisista on mielialalääkityksellä, kuin koskaan aiemmin.

Naisilla on "kaikki hyvin", kunnes ruvetaan katsomaan faktoja. 

Vierailija
285/488 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Voisin laittaa tähän muutaman videon sexy-androideista. Näin se maailma muuttuu. Huhhuh, veikkaan ettei kovin kauaa mene enää kun saa vaikka Android 18. 

Vierailija
286/488 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ollut jo ainakin viimeisen sadan vuoden ajan ollut myytti tai tabu vahvoista naisista. Vertaa Niskavuoren Heta. Haluaako kaikki naiset kuitenkaan olla se vahva perheen pää, eli mies? Ja Anselmin siihen rengiksi?

Vierailija
287/488 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet pojat on kasvatettu luulemaan, että he ovat jokin tavoite naisille. Ajatuksessa ei ole mitään järkeä. Ehkä miehen malli näissä perheissä on ollut tuo, että mieheltä ei vaadita mitään - riittää, että hän on mies. 

Kaikki ihmissuhteet edellyttävät kuitenkin kompromisseja, eikä ketään voi pakottaa suhteeseen kanssaan - saati ihailemaan itseään.

Vierailija
288/488 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ollut jo ainakin viimeisen sadan vuoden ajan ollut myytti tai tabu vahvoista naisista. Vertaa Niskavuoren Heta. Haluaako kaikki naiset kuitenkaan olla se vahva perheen pää, eli mies? Ja Anselmin siihen rengiksi?

Vahva perheen pää eli mies. Buahahahaha....

Vierailija
289/488 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nythän tilanne on se, että naisilla on kaikki hyvin; miehet voivat huonosti. Se ei kuitenkaan muuta mitään, että omat ongelmat yritetään projisoida naisiin.

Suurempi osuus naisista kärsii yksinäisyydestä, kuin koskaan aiemmin mittaushistorian aikana. Suurempi osuus naisista on mielialalääkityksellä, kuin koskaan aiemmin.

Naiset sanovat olevansa yksinäisiä ja hakevat apua ongelmiinsa. Se on ihan hyvä. Mies kieltää ne. Se ei ole hyvä. Klups ja pum. Kyselyjen tuloksia kannattaa tulkita huolella. 
Psyykkinen terveys ei ole myöskään on-off-tila vaan jonkinlainen jatkumo. 

Vierailija
290/488 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä eivät ole saaneet kauhean hyvää mileikuvaa parisuhteista..

Eli ei mitään. 

Vierailija
291/488 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan johtuu siitä kun joka tuutista somesta tulee että itsenäiset naiset on best ja mieskriteerit asetetaan niin korkealle ettei että oma olematon taso sokaistuu.

Feminismi on pilannu maailman.

Feminismi on parantanut maailmaa! 

Vierailija
292/488 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset sanovat olevansa yksinäisiä ja hakevat apua ongelmiinsa. Se on ihan hyvä. Mies kieltää ne. Se ei ole hyvä. Klups ja pum. Kyselyjen tuloksia kannattaa tulkita huolella. 
Psyykkinen terveys ei ole myöskään on-off-tila vaan jonkinlainen jatkumo. 

2016 naisista 7% sanoi kärsivänsä yksinäisyydestä. Vuonna 2022 naisista 22% sanoi kärsivänsä yksinäisyydestä. 

Tämä ei ole hyvä asia, vaan täysi katastrofi.

Vierailija
293/488 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei saa rikasta menestyjää, joka vieläpä näyttää joltain Hollywood-tähdeltä, ei oteta mitään. Se siinä kai on. Somessa tulee jatkuvasti aivopesua sille, miten on ihan normaalia odottaa, että mies tarjoaa joka viikonloppu ulkomaan matkan tai vähintään illallisen kalliissa ravintolassa, jonne tietysti mennään hänen Porschellaan. 

Naiselle riittää, että hänestä itsestään tulee - jos ei nyt rikas, niin ainakin menestyjä. Miehet ovat joka tapauksessa matalammin koulutettuja kuin naiset. Ei miehessä ole mitään saamista naiselle. Tavoitteet ovat muualla.

...Ja silti useimmat naiset etsivät itseään menestyneempää miestä, sillä minkään duunarin kanssa nyt ei vaan voi keskustella mistään (vai onko ongelma se, kun sen duunarin lompakko ei mahdollista jatkuvaa ulkomailla hyppäämistä ja marmoroitua kivitaloa). 

Nää teidän "miehet sitä ja naiset tätä" jutut nökyy perustuvan töysin johonkin some- ja reality tv:n maailmaan, eikä oikeaan elämään. Kaikki naiset on kullankaivajia ja kaikki miehet etsii barbie kotirouvaa. Hohhoijaa. 

Ei ihme jos ette ole ikinä seurustelleet,  tolla menolla ette ikinä seurustelekaan, joten voitte julistautua rauhassa veloiksi ja inceleiksi, senkin pölhökustaakorkit. 🤦🏻

Vierailija
294/488 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset viettävät aikaa nykyään keskenään = yksin. Ruoka tilataan Woltilla ovelle, sängyssä katsotaan sikiöasennossa puhelimesta korealaisia sarjoja 12 m2 ihanassa yksiössä. 

Vierailija
295/488 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset viettävät aikaa nykyään keskenään = yksin. Ruoka tilataan Woltilla ovelle, sängyssä katsotaan sikiöasennossa puhelimesta korealaisia sarjoja 12 m2 ihanassa yksiössä. 

Ainakin ollaan turvassa :)

Vierailija
296/488 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahva perheen pää eli mies. Buahahahaha....

Vitu huor sä oot. 

Vahva perheen pää on tarkoittanut lähinnä sitä, että mies käy palkkatöissä ja tuo rahaa perheeseen. Hän ei vaan ole onnistunut huomioimaan sitä, että hänen vaimonsa käy myös palkkatöissä ja tuo rahaa perheeseen. Ja hoitaa pääosin kaiken muunkin. Myytti vahvasta perheen päästä on täynnä tunkkaista  itsepetosta.

Vierailija
297/488 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuka suutelee aamulla niskaa ja sanoo sä oot kaunis?

Vierailija
298/488 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan fiksu kehityssuunta. Itse koin 90- ja 00-luvun alussa todella paljon paineita seurusteluun ja pidin vähän tylsänä sitä, miten monen elämä pyöri seurustelun ympärillä, kun maailmassa oli niin paljon muutakin. Aloin sitten ns. vihdoin seurustella vähän ennen kuin täytin 20 ja siitä sain monta vuotta kuulla, miten olin niin myöhäinen, että luultiin jo, että jää vanhapiiaksi. 

Minua epäiltiin lesboksi kun ikinä ei näkynyt miestä mun seurassa 😂

Ei äidille varmaan ihan kaikkea kerrota ja käydä näyttelemässä.

Olin 21 kun aloin seurustelemaan.

Vierailija
299/488 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ollaan turvassa :)

Aijoo, sehän on elämän tarkoitus. 

Eiku..

Vierailija
300/488 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarallistahan tämä om mutta niin paljon olisin säästynyt jos en olisi miesten kanssa olisi alkamut vehtaamaan. Miehet on valitettavan usein petollisia, ongelmallisia jollain tapaa ja vaarallista seuraa fiksuille naisille.

Kuka miestä nykypäivänä enää kaipaa? Naisen rooli on niin muuttunut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän