Vierannuttaminen
Kellään kokemuksia? Minut on vieraannutettu lapsestani, nyt 11v. Ex sai kieroiltua perättömällä lastensuojelu ilmoituksella lapsen luokseen. Pelotteli lapsen niin että lapsi alkoi haluta isälle. Olin huolehtinut yksin lapsesta edelliset 7 vuotta, eikä koskaan ollut ongelmia lapsen kanssa. Kertoo paljon pahaa lapselle. Pystynköhän millään taistelemaan tätä vastaan? Voiko tätä voittaa? On todettu lasusta ettei minusta ole mitään vaaraa lapselle, mutta kun sai lapsen pelkäämään jotenkin.. lapsi ei halua nähdä minua enään vaikka aijemmin vuosien ajan olimme niiiiin läheiset ja meillä on ollut loistava suhde. Eihän sellainen voi muuttua itsestään parissa kuukaudessa? Ex sanoo että puhuu lapselle rumia siksi, koska minusta ei ole mitään hyvää sanottavaa..
Kommentit (23)
Miksi hän kokee ettei sinusta löydy mitään hyvää?
En ymmärrä sitä. Olen kasvattanut lapsen yksin 7 vuoden ajan ja kaikki kehuvat lapsen hyvää kasvatusta. Katkeruus taitaa olla kova vieläkin, koska petin häntä suhteen aikana
Anna olla. Se että pääset eroon paskiaisen jälkeläisestä on hyvä asia. Keskity menemään elämässä eteenpäin kohti sitä, mitä ansaitset
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sitä. Olen kasvattanut lapsen yksin 7 vuoden ajan ja kaikki kehuvat lapsen hyvää kasvatusta. Katkeruus taitaa olla kova vieläkin, koska petin häntä suhteen aikana
Jos petit häntä niin siitä kuuluukin olla katkera. Et sitten voinut vain erota, jos ei kerran enää huvittanut monogamia?
Ja kuulostaa kyllä siltä, että jotain aika karseaa olet tehnyt, koska ei tuollainen vieraannuttaminen tuosta vain tapahdu. Aika hankala uskoa, että kaikki olisi ollut hyvin ja sitten hups, puoliso pystyy muka noin helposti ottamaan kaiken pois.
En usko että olet rehellinen siitä, miten olet lapsesi kanssa pärjännyt. Lasta ei voi menettää ihan noin helposti kuitenkaan ellei ole tapahtunut jotain oikeasti pahaa. Enkä kyllä usko että lapsi on ollut noita 7 vuotta kovin onnellinen kanssasi, jos nyt äkkiä ei haluakaan olla enää luonasi.
12v lapsi on jo niin vanha että voi itse vaikuttaa siihen haluaako tavata vai ei. Eli hirveästi en tässä vaiheessa vaivaa näkisi asian eteen taistella.
Vierailija kirjoitti:
Anna olla. Se että pääset eroon paskiaisen jälkeläisestä on hyvä asia. Keskity menemään elämässä eteenpäin kohti sitä, mitä ansaitset
Puolet paskiaisen jälkeläisen geeneistä ovat ap:n tollo. Sinä voit tietenkin hylätä omat lapsesi sujuvasti.
Olit siis lapsesi yksinhuoltaja 7 vuotta? Mitä sitten tapahtui?
Vierailija kirjoitti:
12v lapsi on jo niin vanha että voi itse vaikuttaa siihen haluaako tavata vai ei. Eli hirveästi en tässä vaiheessa vaivaa näkisi asian eteen taistella.
Ja aina siihen joku syy on, jos lapsi ei halua tavata. Ei lapset tyhmiä ole vaan ymmärtävät kyllä onko aikuisen luona hyvä olla vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Pettävä isä onkin kaikkein paras kasvattaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolet paskiaisen jälkeläisen geeneistä ovat ap:n tollo. Sinä voit tietenkin hylätä omat lapsesi sujuvasti.
Niin voinkin, varsinkin jos se toinen puoli käyttäytyy väkivaltaisesti tai muuten ala-arvoisesti. Olen nainen, voin synnyttää koska tahansa vaikka 5 uutta lasta jos haluan. Miksi takertuisin yhteen, varsinkaan jos kyseessä on joku mätämunan lapsi? Hoitakoot mätämuna sitä vaan.
Ap:n kohdalla voi olla niinkin, että sekopää vihahullu ukko tekee jotain pahaa ja lapsi juoksee takaisin äidin luokse jos äiti ottaa vastaan. Mutta se on sitten toinen asia ottaako, ei voi nainen järjestää elämäänsä tuollaisten typerysten ympärille. Jos mies ei arvosta lastensa äitiä niin ehkäpä lapsi ei sitten ansaitse äitiä
Vierailija kirjoitti:
Olit siis lapsesi yksinhuoltaja 7 vuotta? Mitä sitten tapahtui?
Kidutti sitä ne 7 vuotta ja sitten jäi kiinni.
Vierannuttaminen on normisettiä. Tunteeko kukaan muuten rajusti vierannutettua ja silti elämässä normaalisti menestyvää henkilöä?
Lisäksi kannattaisi ehkä viisaampien miettiä tuota lainsäädäntöä, missä miehille uskotellaan että he ovat äidinkaltaisia emoja ja omistajia lapsille. Voi olla aika huonot seuraukset tällaisella politiikalla nimittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos petit häntä niin siitä kuuluukin olla katkera. Et sitten voinut vain erota, jos ei kerran enää huvittanut monogamia?
Ja kuulostaa kyllä siltä, että jotain aika karseaa olet tehnyt, koska ei tuollainen vieraannuttaminen tuosta vain tapahdu. Aika hankala uskoa, että kaikki olisi ollut hyvin ja sitten hups, puoliso pystyy muka noin helposti ottamaan kaiken pois.
En usko että olet rehellinen siitä, miten olet lapsesi kanssa pärjännyt. Lasta ei voi menettää ihan noin helposti kuitenkaan ellei ole tapahtunut jotain oikeasti pahaa. Enkä kyllä usko että lapsi on ollut noita 7 vuotta kovin onnellinen kanssasi, jos nyt äkkiä ei haluakaan olla enää luonasi.
Juuri näin. 11v ei ole mikään pikkulapsi, joka olisi niin riippuvainen aikuisesta että hän parissa kuukaudessa leimaantuu täysin siihen aikuiseen joka hänen kanssaan enemmän aikaa viettää. 11v osaa jo ilmaista omia mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierannuttaminen on normisettiä. Tunteeko kukaan muuten rajusti vierannutettua ja silti elämässä normaalisti menestyvää henkilöä?
Jos tarkoitat normaalilla menestyksellä kokkaremaista psykopatiaa niin en. Sen sijaan tunnen paljon viisaita, empatiakykyisiä, tasapainoisia ihmisiä, jotka ovat kasvaneet sellaisiksi todennäköisesti juuri sen vuoksi, että eivät ole altistuneet "miesvaikutteille" liiaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. 11v ei ole mikään pikkulapsi, joka olisi niin riippuvainen aikuisesta että hän parissa kuukaudessa leimaantuu täysin siihen aikuiseen joka hänen kanssaan enemmän aikaa viettää. 11v osaa jo ilmaista omia mielipiteitä.
Kyllä leimaantuu, hyvinkin helposti niin kauan kun on täysin riippuvainen tästä ja tämän armoilla. Aka. ruoka ja emotionaalinen ilmapiiri ovat lähes täysin aikuisen vastuulla.
Mutta ap:n kannattaa miettiä onko tuo tosiaan niin suuri menetys. Tietty lapsen menetys on aina suuri trauma ja tragedia, mutta voi olla fiksumpaa opetella luopumaan paskiaisten lapsista kuin pyörittää elämäänsä niiden ympärillä. Naisella on elämässä paljon muutakin tekemistä.
Up