Miehen masennus.
Auttakaa minua auttamaan miestäni. Hän on jo pitkään ollut masentunut. Hän on opiskellut 5v Yliopistossa ja on loppusuoralla opinnoissaan. Jostain syystä gradun kirjoittamisesta on tullut hänelle jokin kammo. Hän ei vaan saa kirjoitettua sitä. Viimeiset 2v hän on ollut graduvaiheessa (opiskeli 3v todella hurjaa tahtia). Hän ei koskaan ole ollut alansa työssä, jollei parin kuukauden työharjoittelua omalla laitoksellaan lasketa (assistentti/ toimistosihteeri lähinnä). Masennus iski silloin gradun kirjoittamisen alkuvaiheessa, kun se säännöllinen opiskelu lakkasi.
Mieheni haki vihdoin kuukausi sitten apua psykiatrilra, mutta terapia on kovin hidasta ja haluaisin omalta osaltani auttaa miestä.
On luonteeltaan hiljaisempi, ei puhu mielellään ainakaan ongelmistaan.
Kommentit (17)
opinnot vaan eivät ole vielä edes graduvaiheessa...Voimia ja jaksamista perheellenne!Meillä itse olen joutunut hakeutumaan psykologin juttusille näistä asioista. Mies ei suostu hakemaan apua itselleen...
valmistumista. Valmistumisen jälkeen hänen pitäisi hakea alan töitä. Jos työkokemusta ei ole, niin opiskelijan status vaihtuu työttömäksi. Se on kova pala monelle ikuiselle opiskelijalle.
Anna miehellesi myös aikaa hellyyttä ja tukea. Muista, että elämässä voi sattua paljon pahempaakin kuin opintojen viivästyminen. Miehesi voi tulla vaikka hulluksi.
Minun mieheni ei myöskään puhunut minulle mitään masennuksestaan. Minä huomasin sen vain esim. siitä, että hän ei saanut iltasin kovin helposti unta.
Kun sitten asiasta alettiin puhua, niin hän selitti vaikenemisen niin, että hän rakasti minua ja lapsiaan niin kovasti, ettei halunnut aiheuttaa minulle pahaa mieltä ja lapsille sellaista huolta, jota he eivät voineet käsittää.
Rahat vaan alkavat käydä vähiin. Hänellä ei ole enää kovin paljon opintotukea jäljellä :( Hän on niin fiksu, niin älykäs, mutta gradu ei vaan edisty. En ole uskaltanut aiheesta paljon edes häneltä kysellä, ettei ahdistuisi enempää.
Hellyyttä ja tukea saa kyllä.
Vierailija:
valmistumista. Valmistumisen jälkeen hänen pitäisi hakea alan töitä. Jos työkokemusta ei ole, niin opiskelijan status vaihtuu työttömäksi. Se on kova pala monelle ikuiselle opiskelijalle.Anna miehellesi myös aikaa hellyyttä ja tukea. Muista, että elämässä voi sattua paljon pahempaakin kuin opintojen viivästyminen. Miehesi voi tulla vaikka hulluksi.
Vierailija:
Minun mieheni ei myöskään puhunut minulle mitään masennuksestaan. Minä huomasin sen vain esim. siitä, että hän ei saanut iltasin kovin helposti unta.Kun sitten asiasta alettiin puhua, niin hän selitti vaikenemisen niin, että hän rakasti minua ja lapsiaan niin kovasti, ettei halunnut aiheuttaa minulle pahaa mieltä ja lapsille sellaista huolta, jota he eivät voineet käsittää.
Masennus on sairaus, joka paranee. Voimia sinulle! Masentuneen kumppani rinnalla voi joskus olla vaikeaa. Muista, että hän ei voi sauraudelleen mitään itse noin vain. Hän on syytön.
Vierailija:
Masennus on sairaus, joka paranee. Voimia sinulle! Masentuneen kumppani rinnalla voi joskus olla vaikeaa. Muista, että hän ei voi sauraudelleen mitään itse noin vain. Hän on syytön.
Välillä ihan ronskit otteetkin auttavat.
Kävin itse puhumassa ongelmasta psykiatrin kanssa (mies ei suostunut). Sain psykiatrilta joitain neuvoja meidän tilanteeseen. Yksi vinkki oli, että etenen pienin askelin.
Meillä miehen masennus johtui siitä, että oli työssä joutunut vaikeuksiin ja työttömyys uhkasi. Se oli kova pala, koska mieheni mielestä miehen tuli elättää perhe. Hän kuvitteli, että avioliittomme hajoaa, jos hän ei selviä tästä miehelle kuuluvasta tehtävästä. Psykiatri kehotti minua aina silloin tällöin sanomaan, että vaikka kuinka kävisi, me olemme perhe joka tukee aina toisiamme ja pysyy yhdessä.
Ehkä sinä voisit mennä miehesi mukaan psykiatrille?
Kannattaako tollasen luuserin kanssa olla?
meillä tilanne erilainen, mutta aina se on vaikeeta. meillä jatkunut jo kauan, välillä parempia kausia.
öisin herään siihen kun mies valvoo. muuten poissaoleva ja etäinen.
mä uskon lääkäreihin ja hellään kotihoitoon :)
vaikka mies ei aina siitä hellyydestäkään piittaisi...
Sillä kuule paranee moni masennus
oikea lääke potku perseelle (eli jätkä pihalle, jos ei ote kohene). Oikeasti masentunut ei pääse edes sängystä ylös. Ettei miestäsi vaivaisi laiskuus.
epäinhimillisiä naisia- jos ei miehen suoritukset tyydytä, ei puhettakaan rakkaudesta. Älkää sitten valittako täällä kun mies ei huomioi teitä- kun valitsette se suorituspakkoisen " koneen" mieheksenne.
Edullista psykologipalvelua tarjoaa YTHS-
kriisitapaukset, kuten teidänkin tilnateenne nähtävästi on, pääsevät ohi jonon!
Luo uskoa mieheesi- hän pärjää, hän menstyy- miehet kaipaavat usein kehuja...seläntaputusta...