Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvokaa mua! Ostaisitko asunnon vai asuisitko

Vierailija
13.03.2026 |

vuokralla ja sijoittaisit 250 000€? Asun siis nyt vuokralla, perin vanhempieni asunnon. Sain sen myytyä ja nyt rahat tilillä. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnasta riippuen sinulla voi olla mahdollista tehdä molemmat.

Vierailija
2/9 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa vielä, että vanhempieni asunnon myin koska se sijaitsi minulle väärällä paikkakunnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun sait myytyä. Nyt mietit ja katselet. Tee ihan niinkuin itse päätät. Ei kannata paljon haeskella neuvoja, neuvojia on niin kovin erilaisia. 

Vierailija
4/9 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto. Tai talopaketti, pieni talo, sekä lisärakennukset. Ellei mene ulkomaille. Yritys.

Vierailija
5/9 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa juoda noi fyrkat 

Vierailija
6/9 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostaisin tosta oman kodin vierestä tai läheltä yhen ihanan pienen omakotitalon. Heti kun näin sen myynnissä,vähän jäin haaveilemaan. Moni ei siitä kyllä tykkäis, vähän oudossa paikassa, keskellä vilkasta risteyskohtaa ja tontin laidoilta puuttuu aidat/pensaat. Mut mä olen sellainen viherpeukalo, et se on mulle kun puhdas paperi jolle saa alkaa suunnittelee mitä vaan. 

Vierailija
7/9 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu todella monista seikoista: Mistä olet ostamassa asunnon, millaisen asunnon, millä hinnalla, millaiset kulut siitä tulee (vastikkeet, tulevat remontit, taloyhtiön taloudellinen tilanne ja tulevaisuudennäkymät)?

VS. Missä asut vuokralla, vuokra ja asumisen kulut? 

Mihin muuhun voisit sijoittaa rahat ja niiden potentiaaliset tulevaisuuden tuotot? Jotain kannattaa ainakin hajauttaa, laittaa rahastoihin tms. 

Vierailija
8/9 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös siitä, miten haluat asua. Haluatko asua kerrostalossa, jossa edullinen vuokra. Vai haluatko enemmän tilaa ja pihaa yms? Ostaminen varmaankin kannattaa jos haluat asua isommassa kodissa. Jos kerrotalossa, niin itse ehkä vuokraisin ja sijoittaisin rahat. Itse olen ollut samanlaisessa tilanteessa ja päädyin ostamaan koska haluamme asua tilavasti asunnossa jossa on pihaa.

Vierailija
9/9 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päätät sijoittaa osakkeisiin, odottaisin sinuna nyt ainakin jonkin aikaa, jotta näet, mihin suuntaan Iranin sota kehittyy. 

Jos päätät ostaa asunnon, valitse alue tarkkaan, jotta pääset siitä tarvittaessa eroon. Tässä yksi kauhuskenaario: ostat kerrostaloasunnon ja saat meluisan naapurin. Elämä on vaikeaa, jos et saa asuntoa myytyä. Vuokra-asunnossa on siis hyvätkin puolensa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi