Juuri äskettäin työllistynyt! Miten sait työpaikkasi?
Tuntuu mahdottomalta kun ei itse pääse edes haastatteluihin. Miten sait töitä?
Kommentit (32)
Soitin puhelun, sovittiin, että aloitan kuun vaihteessa.
Laitoin vuokrafirmaan hakemuksen joskus puoli vuotta sitten. Pari kuukautta sitten soittivat ja kysyivät kiinnostaisiko toinen alan duuni. Se on sellainen duuni, jota oman alan ammattimiehet ei halua tehdä, koska on fyysisesti raskaampaa kuin muut alan työt, mutta mulle pienelle täti-ihmiselle oikein sopiva!
Kävin seuraamaan kaikkia mahdollisia rekrykonsultteja Linkedinissä. Yksi postasi roolin omalle seinälleen, se tuli mun uutisvirtaan. Laitoin välittömästi viestiä.
Seuraavana päivänä paikka tuli hakuun myös sinne työpaikkaosioon, mutta nopeus taisi olla valttia tässä, ehdin hakea varmasti ekan 10:n joukosta.
On tosi tärkeää hakea ekan 2 tunnin sisällä siitä kun paikka on postattu, mieluiten ihan minuuttien sisällä.
Ja CV:n tulee olla ATS-optimoitu. Muuten ei ole toivoakaan.
Näkivät linkkarista että edellinen työnantajani meni konkurssiin. Soittivat ja kysyivät tulisinko hommiin. Onneksi menin, tosi hyvä paikka ja porukka!
Vierailija kirjoitti:
Kävin seuraamaan kaikkia mahdollisia rekrykonsultteja Linkedinissä. Yksi postasi roolin omalle seinälleen, se tuli mun uutisvirtaan. Laitoin välittömästi viestiä.
Seuraavana päivänä paikka tuli hakuun myös sinne työpaikkaosioon, mutta nopeus taisi olla valttia tässä, ehdin hakea varmasti ekan 10:n joukosta.
On tosi tärkeää hakea ekan 2 tunnin sisällä siitä kun paikka on postattu, mieluiten ihan minuuttien sisällä.
Ja CV:n tulee olla ATS-optimoitu. Muuten ei ole toivoakaan.
Kuka alapeukuttaa toisen antamia neuvoja
Huh huh
Laajensin juuri keikkayksikkö kohdelistaani kuudesta yhteentoista. Ihan vaan ilmoittautumalla.
- 27 vuoden kokemus, sosiaaliala
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin irtisanomisajalla uuden tutkinnon ja perustin tähän tutkintoon perustuvan yrityksen.
Monenko vuoden irtisanomisaika sulla oli?
Aikuiskoulutuksessa tai oppisopimuksella tutkinnon voi suorittaa nopeasti, usein 612 kuukaudessa.
Kävelin lähikauppaan ja kysyin töitä, sain heti kokopäivätyön ja 4000€/kk palkan.
Lupasin rekrytoijalle suihinottoja.
Sain pätkätöitä telakalta. Kestää pari kuukautta. Olen ollut Rauman telakalla vuosien aikana joku 15 kertaa töissä 2-4 kuukauden jaksoissa.
Kannattaa mennä suoraan työpaikalle kysymään. Niin olen saanut töitä. Henkilöstö firman kautta kun lähettää hakemuksia niin ei ne soittele.
Ja pääsit sinne eilen töihin vai? Noita paikkoja hakee yleensä joku 600 hakijaa.