Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko paljon, jos ruokaan on mennyt kahdessa viikossa 130 euroa?

Vierailija
13.03.2026 |

Taloudessa kaksi henkilöä.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerro mitä teidän päivän syömisten sisältö on tuolla rahalla? Vastaa omaa noin 2 viikon ruokalaskuani, urheilen ja syön proteiinipitoista ruokaa, paljon erilaisia kasviksia ja hedelmiä. Tingin silti monessa asiassa.

Eilinen:

Aamulla kaurapuuro, maapähkinävoita, banaania ja kookoshiutaleita, maustamatonta jogurttia

Lounaalla paneer tikka masala ja riisiä

Iltapalaksi täysjyväruisleipää, keitettyjä kananmunia, pähkinöitä ja hedelmiä

Ap

Vierailija
22/56 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäfilettä ja kuhafileitäkö olette syöneet ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2€ saa päivän ruoat per henkilö

Näinhän se on, juuri tein soijarouhe bolognesen josta syön 5 päivää, hintaa tuli 2€.

Vierailija
24/56 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus menee perjantaiostoksiin tuo summa.

Vierailija
25/56 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vähän. Meillä kahdella aikuisella menee viikossa vähintään 140e. 

Vierailija
26/56 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee yksinään kahdessa viikossa 125 euroa, eli kuukaudessa 250 euroa. Taidatte nähdä nälkää.

Vierailija
27/56 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee kahden hengen viikonlopun ruoka- ja taloustavaraostoksiin helposti tuon verran.

Vierailija
28/56 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee kahden hengen viikonlopun ruoka- ja taloustavaraostoksiin helposti tuon verran.

Saahan sinne kauppaan menemään vaikka kuinka paljon rahaa.

Vierailija
29/56 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2€ saa päivän ruoat per henkilö

Näinhän se on, juuri tein soijarouhe bolognesen josta syön 5 päivää, hintaa tuli 2€.

Anteeksi, mutta.. 🤢🤮 

Viisi päivää soijarouhebolognesea?! Olet kyllä sitkeä sissi!

Vierailija
30/56 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee 40 euroa ja asun yksin.

Vierailija
31/56 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerro mitä teidän päivän syömisten sisältö on tuolla rahalla? Vastaa omaa noin 2 viikon ruokalaskuani, urheilen ja syön proteiinipitoista ruokaa, paljon erilaisia kasviksia ja hedelmiä. Tingin silti monessa asiassa.

Eilinen:

Aamulla kaurapuuro, maapähkinävoita, banaania ja kookoshiutaleita, maustamatonta jogurttia

Lounaalla paneer tikka masala ja riisiä

Iltapalaksi täysjyväruisleipää, keitettyjä kananmunia, pähkinöitä ja hedelmiä

Ap

No syötte kyllä todella vähän. Jos lounasaika on päivällä normaalien työläisten aikaan, niin iltapalaa on kyllä todella pitkä aika. Määrätkin täytyy olla hyvin pieniä koska esim. pähkinät on kalliita.

Vierailija
32/56 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon verran menee helposti kahdelta viikonloppu ruuissa jos on kotosalla. Elämä on liian lyhyt nuukailuun.

Vierailija
33/56 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vähän.

Vierailija
34/56 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paljoa, meillä 2h taloudessa mennyt reilusti yli tonni parissa viikossa. 

Vierailija
35/56 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, vaikka olisi pienituloinen tai köyhä. 65 euroa viikossa ja alle 10e päivässä on kohtuullinen summa, ainakin jos välillä vastaavasti selviää pienemmällä. Ruoka on kallista, ei siitä mihinkään pääse.

Vierailija
36/56 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, vaikka olisi pienituloinen tai köyhä. 65 euroa viikossa ja alle 10e päivässä on kohtuullinen summa, ainakin jos välillä vastaavasti selviää pienemmällä. Ruoka on kallista, ei siitä mihinkään pääse.

Ja tämä, vaikka eläisi yksin. Riippuu tietysti myös henkilön koosta, mikä on energiantarve jne.

Vierailija
37/56 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti aina netissä löytyy näitä pyhällä hengellä eläjiä, mutta oikeassa elämässä ei koskaan.

Vierailija
38/56 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 60 eurolla aika hyvin jo saa hyvää ja terveellistä ruokaa viikoksi kun suunnittelee homman ja kun keskittyy ruokaan, eikä osta mitään ylimääräistä. Itse ostan Lidlistä ja cittarissa olisi kalliimpaa. Olen huomannut, että jos yksin menen kauppaan, niin 60 eurolla saan viikon ruuat. Mutta jos vaimo tulee kauppaan mukaan, niin kauppalasku on yleensä 120 euroa.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä sinä ostat Lidlistä, jos saat sieltä 60 eurolla kahdelle ihmiselle viikoksi hyvät ja terveelliset ruoat? Minä saan tuolla rahalla suunnilleen yhden hengen ruoat, mutta aika paljon siellä on sitä ultraprosessoitua epäterveellistä, makkaraa, valmislihapullaa jne. mikä ei ainakaan terveellistä ole. 

Vierailija
39/56 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee yksinään kahdessa viikossa 125 euroa, eli kuukaudessa 250 euroa. Taidatte nähdä nälkää.

Tuota luokkaa minullakin menee. Ennen riitti 50 euroa viikossa mutta kyllä nykyään menee 60 euroa viikossa. Yhdelle ihmiselle. 

Vierailija
40/56 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 60 eurolla aika hyvin jo saa hyvää ja terveellistä ruokaa viikoksi kun suunnittelee homman ja kun keskittyy ruokaan, eikä osta mitään ylimääräistä. Itse ostan Lidlistä ja cittarissa olisi kalliimpaa. Olen huomannut, että jos yksin menen kauppaan, niin 60 eurolla saan viikon ruuat. Mutta jos vaimo tulee kauppaan mukaan, niin kauppalasku on yleensä 120 euroa.

Vaimolla saattaa olla näkemys siitä, mitä perustarvikkeita puuttuu tai mitkä ovat käymässä vähiin ja kannattaa ostaa jo etukäteen, jos ovat tarjouksessa. Esimerkiksi ruoanlaittomausteet ovat sellaisia mitä minun mies ei osta, ellei niistä erikseen sano. Toki sitä ilman jotain savupaprikaa tai tilliäkin pärjää, mutta niillä saa ruoasta parempaa. Lisäksi kotiin pitää ostaa aina välillä myös samppoota, tiskiainetta, pyykinpesuaineita jne.