Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä; kommunikointia universumin kanssa ja manifestointia?

Vierailija
13.03.2026 |

Onko kukaan muu ihmetellyt tätä trendiä?

"Sain merkin universumilta" tai "manifestoin itselleni uuden työpaikan". 

Päivän Huomenta Suomessakin toimittaja käytti näitä termejä.

Itselleni noista tulee lähinnä mieleen  okkultismi ja New age. Osa varmaan kuuluukiin noihin piireihin, mutta miksi niin monet ottavat käyttöönsä okkultistisia tapoja? Mietittekö, mitä näiden termien takana oikeasti on?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manifestoiminen on yksinkertasuudessaa sitä et ihminen kohdistaa sydämensä, mielensä ja liikkeensä yhteen kohteeseen ja tekee todelliseksi sen mikä on alunperin ollut siellä ajatuksen tasolla. Ei siitä pidä tehdä mitään ihmeellisempää noituutta. Eikä okkultismi tarkota automaattisesti pahaa.  Mun mielestä ihmiset ei vaan hmmärrä mitään minkä luulevat ymmärtävänsä

Vierailija
2/18 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku hyviä loitsuja joilla saa töitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset veisaa virsiä kirkossa ja kuvittelee saavansa katumuksellaan synnit anteeksi. Ei eroa mitenkään universumipuheesta. 

Vierailija
4/18 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No manifestointi on periaatteessa aika samaa kuin rukoilu, hieman eri sanoilla vaan. Joku voisi rukoilla uutta työpaikkaa ja puhua jumalan kanssa.

Vierailija
5/18 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, esim. "kiitos tästä hyvästä työpaikasta" ja sitten mielikuvittelet miten iloinen olet, kun saat työpaikan, menet sinne, saat palkkaa, ja olet siellä. Tätä kun muutaman päivän hoet niin kohta olet töissä

Vierailija
6/18 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa pehmeäpäisyyttä kuin muutkin uskonnot ja harhat.

Vierailija
7/18 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manifestoiminen on yksinkertasuudessaa sitä et ihminen kohdistaa sydämensä, mielensä ja liikkeensä yhteen kohteeseen ja tekee todelliseksi sen mikä on alunperin ollut siellä ajatuksen tasolla. Ei siitä pidä tehdä mitään ihmeellisempää noituutta. Eikä okkultismi tarkota automaattisesti pahaa.  Mun mielestä ihmiset ei vaan hmmärrä mitään minkä luulevat ymmärtävänsä

Joo, minä tuossa äsken manifestoin jääkaappiini kaljaa lähikaupasta.

Vierailija
8/18 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

11:11

Enkeli numero <3

Ei saakeli et muijat on typeriä nykyisin ja 60% popsii psyykepillereitä 🤡🤡🤡 

Vierailija
9/18 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11:11

Enkeli numero <3

Ei saakeli et muijat on typeriä nykyisin ja 60% popsii psyykepillereitä 🤡🤡🤡 

Onko sulla kaikki kunnossa? Eikö elämässä ole muuta jäljellä kuin viha? Kaipaatko tunnetta jos tiedät että kelpaat sellaisena kuin olet?

Vierailija
10/18 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain meni pieleen kun manifestoin. Paskaa tuli niskaan ja reilusti. Enää en uskalla toivoa mitään. 

Vierailija
11/18 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukutin noita joissa manifestointia verrattiin uskontoihin siksi, että se on mielestäni silkkaa psykologiaa. Esim. jos olen alamaissa, kehun itseäni ääneen ja PÄÄTÄN että tästä päivästä tulee hyvä + annan itselleni tehtäviä, kehu työkaveri/ juttele vastaantulevalle yksinäiselle mummolle/ tee jotain liikunnallista/ sulje kännykkä illalla ja lue hetki. Sitten taas kehun itseäni kun sain luettua eka kertaa kuukausiin. Noilla itsekehuilla (jos kukaan muu ei sua kehu) ja erilaisilla tavoilla se mieli siitä itsesääliryteiköstä sitten piristyykin.

Uskontoon taas liittyy joku itsen ULKOPUOLINEN jota palvotaan. En näin ajatellessani ajattele mitään muuta kuin että saan omat aivoni kuriin ja positiivisemman puolen esiin (koska positiivisena ollessa tulee positiivisia muistoja, negatiivisuus taas on negakierre, ja monet meistä taistelemme näiden rajalla jatkuvasti). 

Vierailija
12/18 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli noin manifestoin itseni positiiviseksi. Manifestointi on käytännössä aivopesua, mutta itsensäkin voi aivopestä uskomaan mitä tahansa. Ja on totta, että jos JO ajattelee itsensä hoikkana, usein käyttäytyy kuin hoikka, ja laihtuu. Tai jos ajattelee itsensä sporttisena, tulee lähdettyä helpommin sinne salille, ja vointi koheneekin sporttisempaan suuntaan ainakin.

Vierailija
13/18 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule luokseni työpaikka 

Markat maksa mammonaiset

Ole sinä aina minun 

Kunnes kuolla kupsahtanen

Vierailija
14/18 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuota ole aina ollut, asiasta on vain käytetty eri sanoja.

Vierailija
15/18 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku manifestoida mulle ruotsalaisen aviomiehen? 

Vierailija
16/18 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli noin manifestoin itseni positiiviseksi. Manifestointi on käytännössä aivopesua, mutta itsensäkin voi aivopestä uskomaan mitä tahansa. Ja on totta, että jos JO ajattelee itsensä hoikkana, usein käyttäytyy kuin hoikka, ja laihtuu. Tai jos ajattelee itsensä sporttisena, tulee lähdettyä helpommin sinne salille, ja vointi koheneekin sporttisempaan suuntaan ainakin.

Olet jäljillä hyvinkin. Luin jonkun kirjan aiheen tiimoilta ja vaikken kunnolla enää muista miten se meni, niin manifestoimalla usein tiettyä asiaa, alkaa elämässään hakeutumaan alitajuisestikin sellaisten asioiden pariin, jotka edistävät tämän tietyn tavoitteen täyttymistä. Harmi etten ottanut kirjaa todesta enkä alkanut manifestoimaan mitään, että saattaisin muistaa jonkun esimerkinkin.

Vierailija
17/18 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku manifestoida mulle ruotsalaisen aviomiehen? 

😂 Tietämättä kuka olet on todella vaikeaa, eikä manifestointia voi tehdä toiselle muutenkaan.

Vierailija
18/18 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukutin noita joissa manifestointia verrattiin uskontoihin siksi, että se on mielestäni silkkaa psykologiaa. Esim. jos olen alamaissa, kehun itseäni ääneen ja PÄÄTÄN että tästä päivästä tulee hyvä + annan itselleni tehtäviä, kehu työkaveri/ juttele vastaantulevalle yksinäiselle mummolle/ tee jotain liikunnallista/ sulje kännykkä illalla ja lue hetki. Sitten taas kehun itseäni kun sain luettua eka kertaa kuukausiin. Noilla itsekehuilla (jos kukaan muu ei sua kehu) ja erilaisilla tavoilla se mieli siitä itsesääliryteiköstä sitten piristyykin.

Uskontoon taas liittyy joku itsen ULKOPUOLINEN jota palvotaan. En näin ajatellessani ajattele mitään muuta kuin että saan omat aivoni kuriin ja positiivisemman puolen esiin (koska positiivisena ollessa tulee positiivisia muistoja, negatiivisuus taas on negakierre, ja monet meistä taistelemme näiden rajalla jatkuvasti). 

Minä olen lukenut manifestointipuheista sellaista että niissä ajatellaan omalla ajattelulla voitavan vaikuttaa toisten ihmisten toimintaan. Esim. haluat lisää rahaa. Alat ajatella miten sinulle virtaa rahaa. Yhtäkkiä sinuun ottaa yhteyttä kaukainen tuttu ja tarjoaa sinulle suuren summan rahaa. Oletuksena esimerkissä oli että rahan haluaja oli vain unohtanut lainanneensa tälle ihmiselle joskus rahaa. Ja koska tämä ihminen otti yhteyttä juuri kun toinen oli aloittanut ajattelun muutoksensa rahaa kohtaan se oli vain todiste siitä että mainfestointi toimii. Universumi kuunteli puhetta ja järjesti asian niin että omalla ajattelulla voi luoda omaa todellisuutta kun vain keskittyy ja tekee töitä asian eteen. 

Se mitä itse kuvaat kuulostaa omaankin korvaan enemmän psykologialta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan