Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En muista tanssin uusia koreografioita

Vierailija
13.03.2026 |

Olen harrastanut tanssia jonkun sikaa. Olen nyt huomannut, että pääni on ihan tyhjä, mitkä ovat seuraavat liikkeet.

Se tuntuu niin kurjalta, että harkitsen tanssiharrastuksen lopettamista. 

Tuleeko mulle joku muistisairaus

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nukut? Miten syöt? Jos nukut katkonaisesti/kärsit uniapneasta, muisti pätkii. Ruokavalio vaikuttaa muistiin myös. Suosittelen ihan alkuun kalanmaksaöljyä. Meidän koko perhe syö sitä sitruunalla maustettua öljyä lusikallisen päivässä.

Vierailija
2/6 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiin? Miten kauan harrastanut, ikäsi jne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavaa?

Vierailija
4/6 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 51 v. Harrastanut olen vajaa 10 v. Nyt tunnit on hitusen haastavampia. Vsi tuntuuko vain siltä? Ja huom! Muut samanikäisiä. 

Vierailija
5/6 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 51 v. Harrastanut olen vajaa 10 v. Nyt tunnit on hitusen haastavampia. Vsi tuntuuko vain siltä? Ja huom! Muut samanikäisiä. 

Jos olet käynyt samalla tunnilla pidempään, yleensä se vaatimustaso kasvaa ryhmän kehittyessä.

Mutta on se totta, että omaksumiskyky hidastuu keski-iässä. Vaihdevuodetkin aiheuttaa osaltaan monelle aivosumua jne, mikä varmasti voi vaikuttaa koreografioiden omaksumiseen ja muistamiseen.

Meillä on tunneilla tapana kuvata video lopputunnista ja laittaa se whatsapp-ryhmään. Siitä voi sitten ennen seuraavaa tuntia taas muistella, miten se koreo menikään.

Vierailija
6/6 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä on naisila vaihdevuosipudotus, korjaantuu sillä että joutuu ponnistelemaan, uuden omaksumiskyky ei siitä katoa, 'taantuminen' johtuu muusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan