Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Partakarvat naisella :( Joudun nyppimään joka päivä

Vierailija
12.03.2026 |

Oon nyt vähän päälle 30v mutta tää karvaongelma alkoi jo vähän päälle kakskymppisenä. Eli enimmäkseen leuan alle ja vähän myös ylähuulen päälle kasvaa runsaasti tummia karvoja ja myös sitä ohutta "hahtuvakarvaa" joka ei niin häiritse. Nypin niitä tummia pois pinseteillä melkein joka päivä ja joskus sheivaan terällä kaikki pois, myös ne hahtuvat. Liikakarvaa kasvaa toki hieman myös rintakehän alueella ja vatsan päällä.

Tää on varmaan omassa päässä tää ongelma kun oon kasvanut pitkään siinä uskossa että naisilla ei muka kasva partakarvoja ja nyt on vaikea päästä eroon siitä ajatuksesta. Mitä jos antais vaan kasvaa jos ei jaksa nyppiä/sheivata? Mutta on niin kiusallinen olo jo siitä ajatuksesta että joku näkisi ne karvat.

Oon kerran gynellä jutellut asiasta mutta se ei tehnyt mitään tutkimuksia ja sanoi vaan että "sä nyt vaan olet sellainen ihminen jolla kasvaa karvaa" ja että "se on ihan normaalia".

Oon kuullut että kosmetologeilla on erilaisia konsteja tällaiseen ongelmaan mutta mulla ei oo kauheesti ylimääräistä rahaa, eli kuinka kalliita ne on? Onko kellään mitään kotivinkkejä tähän ongelmaan, muita kuin nyppiminen ja sheivaaminen? Ihokin vähän kärsii jatkuvasta nyppimisestä.

Pelottaa jo edessä olevat vaihdevuodet kun niistä aina sanotaan että naisille alkaa silloin tulla niitä tummia partakarvoja. Mulla tulee sit olemaan aika tuuhea karvoitus naamassa kun mulla alkoi se jo kakskymppisenä!

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta mieluummin ne eepillerit

Vierailija
42/45 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla suunnitelmissa tehä tatska huuleen ku niin tahdot siinttä karvat pois tieltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun niitä alkaa nyppimään, niin paksumpina ja tummempina ne alkaa kasvamaan. Sit saa nyppiä kokoajan. Mut onhan noita kuule vaikka kaikenlaisia parranajokoneitakin ja trimmereitä, ettei tartte nyppiä, ellei sulla sitten ole pakkomielle siihen nyppimiseen. Jossain ostos tvssäkin on mainostettu naisten naamakarvoille jotain karvanpoistajaa,mikä näyttää ulkoisesti joltain huulipunapuikolta. 

Tämä. Ja tätä aina alapeukutetaan. Jos on pco, karvat todellakin tummuvat ja paksuuntuvat jokaisesta nyppimisestä. Parempi olisi ajella pois nyppimättä. Hyvää konstia ei ole. Laserkaan ei tähän tekoa. 

Sitä alapeukutetaan, koska se on puppua. Ensinnäkään monilla naamakarvaisista ei edes ole pco:ta. Toiseksi, se karva ei vaan kerta kaikkiaan muutu erilaiseksi siitä onko nypitty, ajeltu vai annettu olla. Ei ole sellaista mekanismia, joka muuttaisi karvatupen toimintaa nyppimisen seurauksena niin, että se alkaa tuottaa tummempaa ja vahvempaa karvaa.

Haluatko tulla katsomaan?  Tein testin, ja nypin vain toiselta puolelta ylähuulen kohdalta. Siinä kasvaa nyt nuppineulan paksuisia pikimustia karvoja. Toisella puolella vain tummahkoa nukkaa. Ei kannata väittää, ettei pitäisi paikkaansa. Kyllä se monilla menee noin. Karvat reagoivat nyppimiseen eri tavoin sijainnista riippuen. Kulmakarvoille ei minullakaan ole käynyt siten, eikä hiuksille. Mutta pco ja liika testosteroni (jota ei pois) aiheuttavat tämän. 

Miten sinä valitsit ne ylähuulesi karvat, jotka nypit pois? 

Kaiki pois toiselta puolen. Juurikin halusin tuhota karvatupen. Eipä tuhoutunut, toisin kävi. Mutta nyppikään miten haluatte.  

Nypit siis pois tumman untuvan ja sait tilalle nuppineulan paksuisia karvoja? Mistä päättelet, että nuo karvat ovat niitä entisiä untuvia? 

Untuvakarvasi muuttuivat kertanyppäyksellä paksuiksi teräslangoiksi. Vai kuluiko siihen pitempi aika?

Vierailija
44/45 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tieteellinen vastaus, mutta monella ystävällä alkoi parta kasvaa parikymppisenä sen jälkeen kun alkoivat käyttämään hormonaalista ehkäisyä. Itsellä ei kun käytin minipillereitä. En tiedä mekanismia mutta joku yhteys tuntui asioilla olevan. 

Itsellä alkoi karvoja ilmestyä sinne tänne kehoa extraa, alavatsaan nilkkoihin ja naamaan, kun poistettiin toinen munasarjoista. Nyt nypin pari kertaa viikossa nuo partakarvat. Ei kait siinä sen kummempaa vaivaa ole kuin kulmissakaan. Osa elämää. Vaikka haluaisihan sitä ole sellainen stereotyyppinen nainen mieluiten, kaunis ja parraton 😁

Vierailija
45/45 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partakarvat on täydellisiä vääränlaisten miesten karkottimia. Good for you. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi