Helsinkiläinen maksoi lääkärikäynneistä kahden yksityisen erikoislääkärin vastaanotolla yhteensä 764 euroa
"Helsinkiläinen Tomi, jonka nimi on muutettu juttua varten, maksoi lääkärikäynneistä kahden erikoislääkärin vastaanotolla yhteensä 764 euroa ja päätyi lopulta hankkimaan apua kadulta.
Ensimmäinen lääkäri ohjasi 15 minuutin vastaanoton jälkeen Tomin toiselle lääkärille saadakseen toisen arvion Tomilla esiintyvästä selkäkivusta. Selkäkipu johtuu Tomin mukaan vuosien takaisesta dokumentoidusta työtapaturmasta, jossa hän tippui katolta.
Toinen lääkäri sanoi hetken tutkittuaan, että täällä ei määrätä lainkaan kolmiolääkkeitä, ja tarjosi Tomille Buranaa, vaikka Tomi kertoi sen olleen tehoton. Sen jälkeen lääkäri totesi, etteivät he voi auttaa, ja Tomi päätyi lähtemään lääkäristä tyhjin käsin saamatta apua ollenkaan.
Pelkkä mieto opiaatti olisi Tomin mukaan auttanut hänen vaivaansa, mutta valitettavasti niitä ei ilmeisesti saa. Tomin kivut olivat kovat, ja hänen oli käytävä töissä, joten hän päätyi ostamaan pienen annoksen mietoa opiaattilääkettä katukaupasta omaan käyttöönsä."
Tämmöistäkö lääkärissä käynti on nykyään? Eli maksaa saa paljon, mutta turha edes toivoa saavansa hoitoa
Kommentit (44)
ei paha jos vertaa siihen että kävin ilmaisella julkisella hammaslääkärillä ja napsahti 86 euron lasku. Ei tehnyt mitään kartoitusta, hammaskiven poistoa ei mitään muuta kuin paikkas yhen hampaan ja ilman röntgeniä.
köyhänä totesin että eiköhän tämä ollut tässä ja koitan saada joka viides vuosi töitä ja taas maksan yksityisellä täyshoidon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on vakuutus, saa esimerkiksi rauhoittavia niin usein kuin haluaa, valitsee vain oikean lääkärin ja käy vain hänellä. Ja vakuutus korvaa kaiken tietysti.
ei todellakaan saa... niitä ei määrätä enää ollenkaan
Kyllä määrätään. Itsellä on Terveystalossa vakiolääkäri tätä varten, sekä Pihlajalinnassa varalääkäri. Olen käyttänyt mietoja rauhoittavia 16-vuotiaasta lähtien ja täytän tänä vuonna 48.
Olen menestynyt elämässä hyvin ja annos on pysynyt samana.olet poikkeus, koska olet käyttänyt niitä noin nuoresta asti, mutta kukaan uusi potilas ei enää saa rauhoittavia ollenkaan ne on tarkoitus kokonaan poistaa markkinoilta
Rauhoittavat poistaa markkinoilta? Mistä tämä tieto?
Yksityislääkäri on pelkkää huijausta ja rahastusta. Tein valituksen yhdestä lääkäristä ja se itse joutui maksamaan minulle korvauksia koska en saanut hoitoa.
Mitä sitten? Mulla invalidi miehellä maksaa julkisella tuon verran. Koostuu; Taxeihin kelan omavastuut 50€, käyntimaksu 71,30, henkilökohtainen avustaja 42€/tunti. Yhden käynnin kustannukseksi tulee yleensä373,3-541,3€. Lukemattomista keskusteluista huolimatta eivät millään saa eri testejä peräkkäin, vaan pahimmillaan aamulla 7.20 on verikoe ja heti perään lääkärin tapaaminen 15,30, näin saadaan käynnin kestoksi 10 tuntia matkoineen...Tätä on jatkunut vuosikausia, ainaisia keskusteluja puhelimessa että ettekö te millään saa niitä aikoja tiukempaan ulkopaikkakuntalaiselle, pitkään olen jo joutunut kieltäytymään tapaamisista ja niin myös tulevaisuudessa. Ei näin pikkasesta eläkkeestä tuollaisia enää maksella... (Työkyvyttömyys eläke pitkästi alle 900€/kk.)
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia meillä oli ennen julkinen terveydenhuolto.
Tämähän johtuu suomalaisten lääkärien käytännöistä, etteivät halua määrätä kipulääkkeitä.
Ai julkinenkin määrää vaan Buranaa.
Lääkehoitoasiat sujuvat parhaiten pitkäjänteisessä potilas-lääkärisuhteessa. Aloituksen esimerkki on tyyppitapaus siitä, kun asiat eivät onnistu. Selkävaivaa tuntemattomalta potilaalta ei kukaan lääkäri taida ensimmäisellä tapaamisella ehtiä selvittää niin pitkälle, että hoitoratkaisu olisi opioidiresepti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on vakuutus, saa esimerkiksi rauhoittavia niin usein kuin haluaa, valitsee vain oikean lääkärin ja käy vain hänellä. Ja vakuutus korvaa kaiken tietysti.
ei todellakaan saa... niitä ei määrätä enää ollenkaan
Kyllä määrätään. Itsellä on Terveystalossa vakiolääkäri tätä varten, sekä Pihlajalinnassa varalääkäri. Olen käyttänyt mietoja rauhoittavia 16-vuotiaasta lähtien ja täytän tänä vuonna 48.
Olen menestynyt elämässä hyvin ja annos on pysynyt samana.olet poikkeus, koska olet käyttänyt niitä noin nuoresta asti, mutta kukaan uusi potilas ei enää saa rauhoittavia ollenkaan ne on tarkoitus kokonaan poistaa markkinoilta
Ei liity aiempi käyttö vaan lääkäri. Jos joku antaa niin mikäs siinä. Yksi potilas on vain yksi potilas.
Vierailija kirjoitti:
Lääkehoitoasiat sujuvat parhaiten pitkäjänteisessä potilas-lääkärisuhteessa. Aloituksen esimerkki on tyyppitapaus siitä, kun asiat eivät onnistu. Selkävaivaa tuntemattomalta potilaalta ei kukaan lääkäri taida ensimmäisellä tapaamisella ehtiä selvittää niin pitkälle, että hoitoratkaisu olisi opioidiresepti.
Propagandaa jota meidän halutaan uskoa. Realiteetti on kuitenkin ettei asia liity hoitosuhteen pituuteen. Saatat olla vuosikymmenen saman ihmisen potilas etkä saa Käyvän hoidon mukaista lääkehoitoa jos sitä itkien kehtaat anella.
Kyse on puhtaasti ammattilaisen omasta mielipiteestä. Lääkäri on se joka tekee päätöksen eikä siihen vaikuta se mitä toinen lääkäri tekisi tai mikä potilaan kärsimystä helpottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti hänellä jonkinasteinen päihdetausta jos saanut tuosta vain yhteyden katukauppaan ja sieltä ostettua vain pari mietoa opiaattia :D
Eiköhän lääkäri olisi kirjoittanut kipuun lääkettä jos olisi sen arvioinut olevan järkevää tai aiheellista.
Nykyäään mummot ja vaalitkin osaavat ladata Telegramin ja asioida sen avulla ilman minkäänlaisia taustoja.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti hänellä jonkinasteinen päihdetausta jos saanut tuosta vain yhteyden katukauppaan ja sieltä ostettua vain pari mietoa opiaattia :D
Eiköhän lääkäri olisi kirjoittanut kipuun lääkettä jos olisi sen arvioinut olevan järkevää tai aiheellista.
Ei kirjoita jos ei halua. Lääkäri on itse vastuussa työstään eikä voi ottaa huomioon potilaiden tuntemuksia.
Ja päihdetausta? Voi jeesus että on mielikuvitusta. Se voi olla vaikka syöpään kuolleen mummon jäämistöä. Jos niitä annetaan edes mummoille enää.
Äänestäkää kokoomusta ja persuja niin kohta ei ole julkista terveydenhuoltoa.
Aivan tavallista. Kävin viime vuonna yksityislääkärillä iho-oireiden vuoksi ja lisäksi lääkäriaseman laboratoriokokeissa. Summa oli reilut 600. Lääkäri määräsi samalla käynnillä oireiden perusteella neljää eri lääkettä.
Laboratoriokoe ei paljastanut oireiden syytä: ei ollut herpes, ei sienitulehdus, ei hiiva. Eikä yksikään määrätystä lääkkeestä tehonnut mainittavasti, joten tyhjä tulos. Julkiselle puolelle en pääse, siellä asia kuitataan sillä, että olen jo käynyt oireista yksityisellä puolella. No, pystyn elämään asian kanssa ilman suurempaa haittaa.
Äitini lonkkaleikkaus maksoi yksityisellä 12 000 euroa. Joka etu- ja jälkitutkimus vähintään 500 euroa. Jonotusaika yhteiskunnalliselle olisi ollut puoli vuotta eikä hän jaksanut enää kipujaan. Siinä meni "perintörahat";)
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia meillä oli ennen julkinen terveydenhuolto.
Kokoomus ja persut muuttaa paraikaa amerikanmallin mukaiseksi eli vaan varakkailla on varaa terveyspalveluihin.
Käyn Virossa lääkärissä, minkä KELA maksaa. Hoitoon pääsee heti. Ja saan ne lääkkeet mitä tarvitsen.
Vierailija kirjoitti:
Äänestäkää kokoomusta ja persuja niin kohta ei ole julkista terveydenhuoltoa.
Kuoret on mutta sisältä tyhjä. Voidaan lopettaa tarpeettomana.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriliitto on lääkärimafia joka on päässyt rajoittamaan lääkäriksi opiskelevien määrää jo vuosikymmeniä. Sillä se on onnistunut huonontamaan suomalaisten terveyttä ja nostamaan terveydenhoitokuluja.
Lääkäriliitto on myös syyllinen Soten epäonnistumiseen ja maan talouden huonoon tilaan, koska terveysmenot nousevat suhteettomasti vanhenevan kansan lisäksi. Me vanhememme ja tarvitsemme enemmän lääkäreitä.
Ja koska he eivät tehneet sinulle sellaista diagnoosia jonka olisit itse halunnut. Lääkkeitäkään eivät sinun mieltymyksen mukaan määränneet.
Jos kaikki potilaat käyttäisivät vain julkista puolta, se olisi mennyt tilttiin jo vuosikymmeniä sitten. Kun kolmasosa maksaa verojen lisäksi yksityislääkäreistä (vakuutuksella tai ilman), saa julkiselle puolelle aikoja edes jotenkin.
mitä ihmettä vauhkoat