Helsinkiläinen maksoi lääkärikäynneistä kahden yksityisen erikoislääkärin vastaanotolla yhteensä 764 euroa
"Helsinkiläinen Tomi, jonka nimi on muutettu juttua varten, maksoi lääkärikäynneistä kahden erikoislääkärin vastaanotolla yhteensä 764 euroa ja päätyi lopulta hankkimaan apua kadulta.
Ensimmäinen lääkäri ohjasi 15 minuutin vastaanoton jälkeen Tomin toiselle lääkärille saadakseen toisen arvion Tomilla esiintyvästä selkäkivusta. Selkäkipu johtuu Tomin mukaan vuosien takaisesta dokumentoidusta työtapaturmasta, jossa hän tippui katolta.
Toinen lääkäri sanoi hetken tutkittuaan, että täällä ei määrätä lainkaan kolmiolääkkeitä, ja tarjosi Tomille Buranaa, vaikka Tomi kertoi sen olleen tehoton. Sen jälkeen lääkäri totesi, etteivät he voi auttaa, ja Tomi päätyi lähtemään lääkäristä tyhjin käsin saamatta apua ollenkaan.
Pelkkä mieto opiaatti olisi Tomin mukaan auttanut hänen vaivaansa, mutta valitettavasti niitä ei ilmeisesti saa. Tomin kivut olivat kovat, ja hänen oli käytävä töissä, joten hän päätyi ostamaan pienen annoksen mietoa opiaattilääkettä katukaupasta omaan käyttöönsä."
Tämmöistäkö lääkärissä käynti on nykyään? Eli maksaa saa paljon, mutta turha edes toivoa saavansa hoitoa
Kommentit (27)
ei paha jos vertaa siihen että kävin ilmaisella julkisella hammaslääkärillä ja napsahti 86 euron lasku. Ei tehnyt mitään kartoitusta, hammaskiven poistoa ei mitään muuta kuin paikkas yhen hampaan ja ilman röntgeniä.
köyhänä totesin että eiköhän tämä ollut tässä ja koitan saada joka viides vuosi töitä ja taas maksan yksityisellä täyshoidon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on vakuutus, saa esimerkiksi rauhoittavia niin usein kuin haluaa, valitsee vain oikean lääkärin ja käy vain hänellä. Ja vakuutus korvaa kaiken tietysti.
ei todellakaan saa... niitä ei määrätä enää ollenkaan
Kyllä määrätään. Itsellä on Terveystalossa vakiolääkäri tätä varten, sekä Pihlajalinnassa varalääkäri. Olen käyttänyt mietoja rauhoittavia 16-vuotiaasta lähtien ja täytän tänä vuonna 48.
Olen menestynyt elämässä hyvin ja annos on pysynyt samana.olet poikkeus, koska olet käyttänyt niitä noin nuoresta asti, mutta kukaan uusi potilas ei enää saa rauhoittavia ollenkaan ne on tarkoitus kokonaan poistaa markkinoilta
Rauhoittavat poistaa markkinoilta? Mistä tämä tieto?
Yksityislääkäri on pelkkää huijausta ja rahastusta. Tein valituksen yhdestä lääkäristä ja se itse joutui maksamaan minulle korvauksia koska en saanut hoitoa.
Mitä sitten? Mulla invalidi miehellä maksaa julkisella tuon verran. Koostuu; Taxeihin kelan omavastuut 50€, käyntimaksu 71,30, henkilökohtainen avustaja 42€/tunti. Yhden käynnin kustannukseksi tulee yleensä373,3-541,3€. Lukemattomista keskusteluista huolimatta eivät millään saa eri testejä peräkkäin, vaan pahimmillaan aamulla 7.20 on verikoe ja heti perään lääkärin tapaaminen 15,30, näin saadaan käynnin kestoksi 10 tuntia matkoineen...Tätä on jatkunut vuosikausia, ainaisia keskusteluja puhelimessa että ettekö te millään saa niitä aikoja tiukempaan ulkopaikkakuntalaiselle, pitkään olen jo joutunut kieltäytymään tapaamisista ja niin myös tulevaisuudessa. Ei näin pikkasesta eläkkeestä tuollaisia enää maksella... (Työkyvyttömyys eläke pitkästi alle 900€/kk.)
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia meillä oli ennen julkinen terveydenhuolto.
Tämähän johtuu suomalaisten lääkärien käytännöistä, etteivät halua määrätä kipulääkkeitä.
Ai julkinenkin määrää vaan Buranaa.
mitä ihmettä vauhkoat