Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako kertaa te aikuiset oletta aikoinanne käyneet Lintsillä

Vierailija
12.03.2026 |

En lapsuudessa asunut Helsingissä tai lähelläkään sitä. 70-80-luvulla Lintsikäyntejä yhteensä oman perheen kanssa 2, monessakaan laitteessa ei kyllä tullut käytyä. Ja koulun luokkaretkellä kaks kertaa, eikä niitä laitekäyntejä silloinkaan monta ollut.

Nykyään en kyllä kaipaa LIntsiä mitenkään.

Muuten kieputtimissa tuli lapsuudessa käytyä markkinoilla - oli ainakin se sellainen "lattiatasolla" kumpuilevalla tasolla pyörien liikkuva juttu jossa istuttiin. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla

M55

Vierailija
2/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran, ystäväni perheen kanssa kun he olivat menossa lintsille ja kysyivät sekä minulta että vanhemmiltani että sopiiko jos lähtisin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen tusinaa kertaa.  

Vierailija
4/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvase päivä lintsasin koulusta.

Vierailija
5/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vähintään kerran kesässä, mutta etenkin teini-ikäisenä saattoi olla 4-6 kertaa. 

Olen kotoisin Helsingistä.  

N vm 71

Vierailija
6/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta kertaa lasten kanssa käytiin. Lapset menivät ympäriinsä niin että olivat ihan poikki kun päästiin kotiin.

Vierailija
7/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan yhden kerran vanhempien kanssa ja pari kertaa luokkaretkellä.

Vierailija
8/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmeniä kertoja, en asunut Helsingissä, mutta isovanhemmat asuivat. Asuivat itseasiassa aika lähellä Lintsiä ja isovanhempien tai perheen kanssa käytiin Lintsillä useammin kuin kerran kesässä. Ja sitten vähän isompana käytiin kavereiden kanssa ilman vanhempia, tunnin bussimatka kotikaupungista Helsinkiin niin ei ollut iso tai kallis retki.

Vierailija
9/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 krt 1986, iha psk paikka jo sillo.  

En tosin tykkää muutenkaan tuollasista paikoista.

Vierailija
10/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla kertaa.

Vierailija
11/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsenakin käynyt vain kerran. Olen nyt 37. 

Terveisiä tästä Särkänniemen naapurista.

Vierailija
12/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan. Helsinkiin on matkaa noin 600 kilometriä.

Vierailija
13/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuttiin Oulussa, en käynyt koskaan, me oltiin kesät merellä, kesäkuun alussa kävi Tivoli jossa kävin parina vuonna. En ole käynyt aikuisenakaan, Helsingissä olen sen verran käynyt että yhden stadion keikan näin ja äkkiä pois 

Vierailija
14/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt lapsena enkä aikuisena, liian kaukana.

Vierailija
15/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran lapsuudessa vanhempien kanssa, kerran aikuisena mieheni kanssa. Lounaassa asumme, joten matkaa reissulle tuli. Lähinnä muiden kieppumisia on tullut seurattua kaikissa huvipuistoissa, hyvin vähän itse olen mihinkään laitteeseen koskaan mennyt. Linnanmäki on klassinen huvipuisto, ihan kiva paikka se minusta oli muutama tunti aikaa viettää, vaikka en mikään tuulispää itse olekaan.

Vierailija
16/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kerran tai pari käytiin. Kävimme kyllä joka kesä Wasalandiassa, kun se oli lähempänä. 

Vierailija
17/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesti. Ensimmäinen kerta perheen kanssa ja silloin ei sitten käyty missään laitteissa. Vaikka isäni oli kapitalismin suuri kannattaja mutta huvipuistolaitteisiin laitettiin raja. Toinen kerta kaverin perheen kanssa. Mukaan sain Apu- tai Seuralehden (?) ilmaiset lipukkeet ja niillä tosiaan pääsi laitteisiin ilmaiseksi. 70-lukua. Nyt haluaisin vielä vanhana kokea sen kaiken uudelleen. Viimeistä kertaa.

Vierailija
18/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan

53v

Vierailija
19/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kerta vuoteen lintsillä ja korkeasaaressa. asuttiin hesassa. Kumpikin vanhempi inhosi lintsiä ja niiden välit viileni joskus kun olin 8 tai 9, mutta jompikumpi lähti vastentahtoisesti mukaan maksamaan. 

Me sitten perheenä käytiin kun lapset oli pieniä. Mä tykkäisin vieläkin käydä mutta lapset ei ole koskaan tykänneet mistään hurjasta kyydistä, edes pojat. Joskus kävi niinkin että äiti ja lapsi odotti kun isukki kävi jossain hurjassa uutuuslaitteessa. Mulla on kuitenkin tosi lämmin fiilis niistä kerroista kun käytiin perheenä, iloisia päiviä. On siellä arallekin lapselle tekemistä, ainakin herkut. 

Olen lähes koko ikäni asunut kävelymatkan päässä Lintsiltä. Muistan että vaimonkin kanssa joskus käytiin kahdestaan ennenkuin oli lapsia. Tai kyllä nuorena asuin toisessa kaupungissa tässä lähellä, se oli traumaattinen kokemus mutta ei linnanmäen takia :) 

Vierailija
20/21 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vanhempien kanssa ja kaksi kertaa luokkaretkellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme