Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät, hakekaa perhehoitajiksi

Vierailija
12.03.2026 |

Siihen koulutetaan ja saa palkkaakin. Ei tarvitse tehdä varsinaista hoitotyötä, vaan pientä apua ja seuraa vanhuksille lapsille nuorille ym ym. 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhehoidossa se ikäihminen tai lapsi asuu perhehoitajan luona. Miten saan tähän minikokoiseen kelanormien mukaiseen vuokra-asuntoon mahtumaan jonkun asumaan? Hoitopalkkio on alle 1000e/kk. Miten elän sillä; vuokra, sähkö, vesi, kotivakuutus, sairauskulut, ruoka, matkakulut hoidettavan palavereihin. Jos haen lisäksi asumistukea ja toimeentulotukea, lasketaanko hoidettavan eläke ym. tulot minulle tuloiksi?

Tai jos otan tähän minikaksioon 2 hoidettavaa, asunko itse rappukäytävässä? Silloin hoitopalkkio olisi käteen n. 1400e/ kk, jolla juuri ja juuri maksan laskuni. Omaishoitajat ja perhehoitajat eivät maksa veroja palkkaverotuksen mukaan, vaan korkeamman, palkkion mukaan.

Että sellainen ahaa-elämys taas työllistää työttömät.. 

Eiköhän se mene niin, että Kela katsoo sinun olevan parisuhteessa sen lapsen kanssa, jos se sattuu olemaan eri sukupuolta kuin sinä ettekä ole sukulaisia. Tässä tilanteessa Kelalla on oikeudellinen velvollisuus tehdä asiasta tutkintapyyntö poliisiille, koska kyseessä on todennäköisesti lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö.

Vierailija
42/45 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne aikuiset lapset eivät ota sitä vanhusta sinne luoksensa asumaan? Näin tehdään esimerkiksi Saksassa, jossa isotuloisten verotuskin ihan eri luokkaa kuin Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhehoidossa se ikäihminen tai lapsi asuu perhehoitajan luona. Miten saan tähän minikokoiseen kelanormien mukaiseen vuokra-asuntoon mahtumaan jonkun asumaan? Hoitopalkkio on alle 1000e/kk. Miten elän sillä; vuokra, sähkö, vesi, kotivakuutus, sairauskulut, ruoka, matkakulut hoidettavan palavereihin. Jos haen lisäksi asumistukea ja toimeentulotukea, lasketaanko hoidettavan eläke ym. tulot minulle tuloiksi?

Tai jos otan tähän minikaksioon 2 hoidettavaa, asunko itse rappukäytävässä? Silloin hoitopalkkio olisi käteen n. 1400e/ kk, jolla juuri ja juuri maksan laskuni. Omaishoitajat ja perhehoitajat eivät maksa veroja palkkaverotuksen mukaan, vaan korkeamman, palkkion mukaan.

Että sellainen ahaa-elämys taas työllistää työttömät.. 

No et näköjään lukenut tota linkattua juttua ollenkaan. 

Nyt kävin lukemassa sen. Luitko itse sen, niin että ymmärsit? Eka perhehoitaja oli eläkkeellä, eli hänellä oli jo takuuvarma tulolähde. Toinen perhehoitaja kertoi, että perhehoitajan työ/ asema on yhä epäselvä työvoimaviranomaisille. Siinä tiivistettynä se, mistä minä kirjoitin. Ja todellakin käteenjäävä palkkio on pienempi kuin hk-avustajan palkka. Miksi luulet, että käyttävät mieluummin perhehoitajia kuin hk-avustajia mummojen kotihoitoon? Tai lähihoitajia/ kunnallista kotihoitoa?

Työttömän asema perhehoitajana on yhtä tuulinen kuin sivutoimisen yrittäjän. Tunnen nämä kiemurat aivan perusteellisesti, koska ystäväni oli perhehoitaja, ja itse olin omaishoitaja. Pelkkää taistelua byrokratiaa vastaan, vuosikaudet, joka ikisessä asiassa. 

Vierailija

40/42|

12.03.2026 | 15:10

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et näköjään lukenut tota linkattua juttua ollenkaan. 

Nyt kävin lukemassa sen. Luitko itse sen, niin että ymmärsit? Eka perhehoitaja oli eläkkeellä, eli hänellä oli jo takuuvarma tulolähde. Toinen perhehoitaja kertoi, että perhehoitajan työ/ asema on yhä epäselvä työvoimaviranomaisille. Siinä tiivistettynä se, mistä minä kirjoitin. Ja todellakin käteenjäävä palkkio on pienempi kuin hk-avustajan palkka. Miksi luulet, että käyttävät mieluummin perhehoitajia kuin hk-avustajia mummojen kotihoitoon? Tai lähihoitajia/ kunnallista kotihoitoa?

Työttömän asema perhehoitajana on yhtä tuulinen kuin sivutoimisen yrittäjän. Tunnen nämä kiemurat aivan perusteellisesti, koska ystäväni oli perhehoitaja, ja itse olin omaishoitaja. Pelkkää taistelua byrokratiaa vastaan, vuosikaudet, joka ikisessä asiassa. 

Okei, uskon että olet oikeassa. Anteeksi vaan, en ilkeyttäni tätä aloitusta laittanut vaan ajattelin, että edes joku voisi tästä jotenkin hyötyä. 

Mutta sellaistahan se on nykyään. Mitään kunnon työtä/palkkaa ei ole monellekaan tarjolla, sitten keksitään näitä "seurustelutöitä" orjapalkalla, jotka ovatkin oikeasti ihan raakaa työtä eikä mitään pikkuista seurustelua. Ap

Vierailija
44/45 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, missäs sun mammasi ja isukkisi asustelee? Nyt tulisi jutteluseuraa.

Ok, missäs sun mammasi ja isukkisi asustelee? Nyt tulisi jutteluseuraa.

No kiva, että on edes yksi innokas jutustelija. Ap. 😅👍

Miksi et itse juttele omille vanhemmillesi? Yhteiskunnanko sekin pitää järjestää?

Vierailija
45/45 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Mikä se on? 

https://nakoislehti.media.fi/vihdinuutiset/04fbcaff-8c71-43e0-8f53-05c4…

Jaa jotain vanhusjuttuja, jätän muille 😅

Jaa jotain vanhusjuttuja, jätän muille. 

Jaa, eikö työ kiinnostakaan? Siitä saisi rahaakin. 

Eihän noita luusereita työnteko kiinnosta, ovat kymmeniä vuosia hakeneet sopivaa työtä eikä vieläkään ole löytynyt. Onhan se kivempi elää kädet muitten taskuilla ja käydä vauvapalstalla ulisemassa köyhyyttään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi