Mitä enemmän keskustelen tekoälyn kanssa, sitä enemmän tajuan ettei se tosiaan ole älykäs.
Käytän enimmäkseen geminiä. Se puhuu niin paljon ihan mitä sattuu, etten voi luottaa oikeastaan mihinkään sen analyysiin. Ensin se sanoo yhtä, sitten se sanoo samasta asiasta täysin vastakkaisen mielipiteen. Se sekoilee jatkuvasti, ja sitä pitää ohjeistaa hirveän tarkasti ja yksityiskohtaisesti. Se ei todellakaan ole älykäs, vaan se on vain kone.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
No lopeta se keskustelu.
Antisi tähän keskusteluun oli nolla.
Eikö sinulla ole parempaa keskusteluseuraa?
Vierailija kirjoitti:
En minä mistään niistä näistä sen kanssa keskustele, vaan tietystä aiheesta. Käytän sitä apuna esimerkiksi sisustuksen suunnittelussa.
Tekoäly on kuin peili, se antaa takaisin samalla mitalla sen mitä sille itse annat sisältöä kysymyksilläsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä mistään niistä näistä sen kanssa keskustele, vaan tietystä aiheesta. Käytän sitä apuna esimerkiksi sisustuksen suunnittelussa.
Mitä apua saat siltä, jos et voi kuitenkaan luottaa siihen niinkuin kirjoitit?
Eihän sillä omaa tahtoa ja näkemyksiä tietenkään ole. Se mukailee sinun näkemyksiäsi ja ne vaihtelevat sen mukaan mistä näkökulmasta esität kysymyksen.
En ole koskaan ymmärtänyt sanaa tekoäly, kun siinä ei todellakaan ole mitään älyä. Onneksi...
Terminator
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt sanaa tekoäly, kun siinä ei todellakaan ole mitään älyä. Onneksi...
Terminator
Paljonkos sinä saat pitkän matematiikan kirjoituksista? Nykyisin parhaimmat AI:t saavat siitä L:n.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se antaa kyllä jonkinlaisen pohjan esimerkiksi värien suhteen, mutta yksityiskohtiin mentäessä ei sen analyyseihin voi täysin luottaa, koska se myötäilee liikaa, eikä sillä tosiaan olen mitään omaa ymmärrystä asioista. Ei myöskään edes perustietoa jostain aiheesta aina ole, vaikka se yrittääkin esiintyä fiksuna.
Se pn juuri niin älykäs kuin materiaali, josta se hakee tiedon. Jos et rajaa sitä, niin se hakee tietoa myös av:lta. Rajaa seuraavan kerran esim. Että käytä vain akateemisia lähteitä, tms. Ennenkaikkea: opettele promptaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Terminator
Lapsellista. Koitetaan muistaa tai pikemmin ymmärtää et tekoäly on nyt, v. 2026 ehkä 5 vuotias. Haukkukaa uskottavasti kun se tai mm hän on 25 vuotta. Olette nyt samassa tilanteessa kun tyttö jonka käsi jäi Kehruu-Jennyn telojen väliin ja huusi apuva!
No, minä käytän tekoälyä enemmän tai vähemmän teknisissä asioissa tietoa hakiessani ja siinä te toimii paremmin kuin google. Ja aina voin mennä tsekkaamaan lähteet jos epäilyttää. Claudella teetän esitysmateriaaleja jotka sitten usein muokkaan mieleiseksini.
Näissä ne toimii kyllä erinomaisina ja aikaa säästävinä apureina. Virheellistä tietoa anntavat harvoin. Varsinaisina keskustelukavereina en käytätä niitä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se antaa kyllä jonkinlaisen pohjan esimerkiksi värien suhteen, mutta yksityiskohtiin mentäessä ei sen analyyseihin voi täysin luottaa, koska se myötäilee liikaa, eikä sillä tosiaan olen mitään omaa ymmärrystä asioista. Ei myöskään edes perustietoa jostain aiheesta aina ole, vaikka se yrittääkin esiintyä fiksuna.
Värien näkeminen ja kokeminenhan ovat subjektiivisia. Ei vaimonikaan luota ja usko minun näkemyksiäni joidenkin värien yhteensopivuudesta toistensa kanssa. Tässä asiassa olen vähintäänkin yhtä epäluetettava keskustelu kumppani hänelle kuin tekoäly. Vain myötäilevät mielipiteet kelpaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terminator
Lapsellista. Koitetaan muistaa tai pikemmin ymmärtää et tekoäly on nyt, v. 2026 ehkä 5 vuotias. Haukkukaa uskottavasti kun se tai mm hän on 25 vuotta. Olette nyt samassa tilanteessa kun tyttö jonka käsi jäi Kehruu-Jennyn telojen väliin ja huusi apuva!
Tekoälyfirmat ovat konkurssin partaalla.
Jos ne eivät tämän vuoden aikana saa miljardeja lisärahoitusta, suurin osa niistä kaatuu...
Ei, vaan se nimenomaan on älykäs.
Miksi keskustella tekoälyn kanssa. Tekoäly on google vol. 2, Eli pykälää parempi hakukone.
Ei muuta.
Tuo ei tule maailmaa mullistamaan vielä pitkään aikaan. Ellei nyt joku jostain syystä halua karsia töitä ja palveluita sen varjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terminator
Tekoälyfirmat ovat konkurssin partaalla.
Jos ne eivät tämän vuoden aikana saa miljardeja lisärahoitusta, suurin osa niistä kaatuu...
Seikalla taas ei ole mitään tekemistä tekoälyn kehityksen kannalta. Suurin osa helppoa rahaa hakevista saakin kaatua mutta aina sieltä joku...Kenties kiinalaiset?
No lopeta se keskustelu.