Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dubaista pakenevat hylkäävät nyt lemmikkejään kaduille: koiria sidottu lyhtypylväisiin ilman ruokaa ja vettä

Vierailija
11.03.2026 |

Ihmiset pakenevat paniikissa Lähi-Idän kriisiytynyttä tilannetta ja jättävät lemmikkejään joko kaduille, tai rajalle. Osa yrittää lopetuttaa lemmikkinsä. 

https://www.newsner.fi/uutiset/dubaista-pakenevat-ihmiset-hylkaavat-lem…

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, mitä he voivat tehdä? Eihän edes Suomessa saa ottaa lemmikkejä pommisuojaan. Tuskin lemmikit ovat sallittuja evakuointikuljetuksilla ja lennoilla. 

Jättää edes vettä ja ruokaa.

Kuinka pitkäksi aikaa? Eikö ole parempi lopettaa eläin, jos siitä ei, syystä tai toisesta, enää pysty huolehtimaan eikä ehdi etsiä uutta kotia?

Vierailija
42/95 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos olisit itse syntynyt koirana tai kaniksi kuten hindut . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ollut varaa raahata lemmikki lomamatkalle mukaan niin luulisi olevan mahdollisuuksia päästä sieltä pois muullakin tavalla kuin evakointilennolla. Kukaan normaali keskivertomatkustaja ei lennätä lemmikkejä mukana lomamatkalle. Mutta tämä sopii kyllä sinne matkailevien turhamaiseen imagoon oikein hyvin, jos eivät välitä paikallisten ihmisoikeuksistakaan niin tuskin lemmikeistäkään. 

Uutisessa puhuttiin asukkaista eli ilmeisesti siellä pidempään asuvista länsimaalaisista. 

Vierailija
44/95 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HYI! Itsehän ihmiset ovat sinne menneet ja olleet aivan tietoisia sodan uhasta joka ei ole mikään uusi ylläri. Sit kun osuu tuulettimeen niin eivät välitä perheenjäsenestään. Hävettää olla ihminen. 

Eläin ei voi koskaan olla  perheenjäsen kuka ihminen aivan naurettavaa tekstiä islamissa ollaan tässäkin länsimaita edellä 

Kyllä eläimeenkin kiintyy. Ilmeisesti se on osin projisointia, mutta tunteena aivan todellinen.

On sitten hyvä kysymys, onko eettistä ylipäätään pitää lemmikkiä. Sehän on olemassa vain siksi, että ihminen nauttii siitä.

Vierailija
45/95 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Dubai ei ole sama kuin Iran .  Ne on naapurimaat .  Ja Dubaista pääsi bussilla sinne Omaniin ihan itsekin.  Iran teki jotain kosto iskuja sinnekin . Mutta omatoimisesti voi myös mennä toiseen maahan ja sieltä lentää .  

Vierailija
46/95 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole paljon järkeä päässä ollut, jotka sinne ovat menneet. Ja valtiolta vaaditaan kyytiä takaisin.

Vierailija
47/95 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän paikalliset kivitä ne nopeesti, ja aasialaiset  siirtotyöläiset elikäs orjat nappaa  keittiöönsä.   Semmoinen luksuskohde. 

Vierailija
48/95 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kauhea tilanne. Itse en lähtisi sitten itsekään,voihan tuolla hyvinkin selvitä.

Jos sota pitkittyy ja eskaloituu, niin nyt voi olla ainoa sauma lähteä sieltä. 

Minne rakkien pitäis lähteä? 

.

Kotiin, turvaan, mihin ne koiran omat ihmiset nyt sitten lähtevätkään.

Vierailija
49/95 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama on nyt kaikissa noissa Persianlahden maissa Dohasea ja Bahrainiasea myöten. Jälkimmäisessä on tiettävästi jopa lietsottu paniikkia ja siksi somettamista seurataan todella tarkasti.

Jep. Dohasea, Bahrainasea, ja Dupaise! Iran pommittaa niitä kaikkia. 

Vierailija
50/95 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, mitä he voivat tehdä? Eihän edes Suomessa saa ottaa lemmikkejä pommisuojaan. Tuskin lemmikit ovat sallittuja evakuointikuljetuksilla ja lennoilla. 

Jättää edes vettä ja ruokaa.

Kuinka pitkäksi aikaa? Eikö ole parempi lopettaa eläin, jos siitä ei, syystä tai toisesta, enää pysty huolehtimaan eikä ehdi etsiä uutta kotia?

Olisi tietenkin mutta artikkelissa mainittiin "ilman vettä ja ruokaa" ikään kuin olisi parempi että olisi jätetty ruokaa ja vettä. Eri.

Vierailija
51/95 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole paljon järkeä päässä ollut, jotka sinne ovat menneet. Ja valtiolta vaaditaan kyytiä takaisin.

Vastahan se Pitkänen kertoi, ettei palkasta tarvitse maksaa veroja siellä. Sen takia sinne muutetaan. 

Vierailija
52/95 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ruokakin loppuu niin kyllä jotkut voivat nälkäänsä syödä hylätyt laihtuneet kotieläimetkin. Olisi kannattanut pitää kaneja koirien sijasta.

Monellahan siellä on nimenomaan kaneja, ja nekin on hylätty.

Kanin voi syödä. Iso ateria monille.

Jos kyse olisi omasta kanistani, se pitäisi lopettaa ensin jollakin riittävän nopealla tavalla, ja sitten ehkä - suuri ehkä - voisin harkita sen antamista jollekin hyvälle naapurille ateriaksi. Todennäköisesti kuitenkin järjestäisin sen hautaamisen tai krematoinnin enkä tekisi siitä kenenkään ruoka-annosta.

Eri asia sitten, jos olen alunperinkin kasvattanut kaneja omaksi ruoakseni.

Vierailija
53/95 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiedä mikä eläin joku kuollut on nyt uudestisyntyneenä.   Karma ja inkarnaatio .  Ukrainassa elukoita jäi kun omistaja kuoli.  Mutta varmaan tosta Dubaista saa vietyä Omaniin .  

Vierailija
54/95 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laskea ostokset kun ne maksanut . Niitä varastetaan .  

Vierailija
55/95 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos olisit itse syntynyt koirana tai kaniksi kuten hindut . 

Toivoisin, että minut tuollaisessa tilanteessa viedään piikille, jos uutta kotia ei löydy, eikä jätetä nälkiintymään ja kuivumaan lyhtypylvääseen sidottuna.

Vierailija
56/95 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse tekisit? Sinulle ja perheellesi on lento, mutta lemmikkiä ei saa koneeseen. Mitä vaihtoehtoja.

No sitten ei lähdetä mihinkään.

Heh, luulenpa että jos olisit itse siinä tilanteessa että koira on pakko jättää tai pahimmassa tapauksessa kuolet niin koira jää. Turha kieltää,  ihmisellä on kuitenkin sen verran kova itsesuojeluvaisto omasta hengestään. Se on helppo huudella kotisohvalta pullan pala kädessä ilman huolta huomisesta.

Vierailija
57/95 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HYI! Itsehän ihmiset ovat sinne menneet ja olleet aivan tietoisia sodan uhasta joka ei ole mikään uusi ylläri. Sit kun osuu tuulettimeen niin eivät välitä perheenjäsenestään. Hävettää olla ihminen. 

Eläin ei voi koskaan olla  perheenjäsen kuka ihminen aivan naurettavaa tekstiä islamissa ollaan tässäkin länsimaita edellä 

Toisilla ihmisillä on enemmän kykyä rakastaa kuin sinulla.

Vierailija
58/95 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse tekisit? Sinulle ja perheellesi on lento, mutta lemmikkiä ei saa koneeseen. Mitä vaihtoehtoja.

Heh, luulenpa että jos olisit itse siinä tilanteessa että koira on pakko jättää tai pahimmassa tapauksessa kuolet niin koira jää. Turha kieltää,  ihmisellä on kuitenkin sen verran kova itsesuojeluvaisto omasta hengestään. Se on helppo huudella kotisohvalta pullan pala kädessä ilman huolta huomisesta.

En todellakaan jättäisi. Koira on minulle äärimmäisen rakas ja minun vastuullani. Suhtautuisin siihen aivan kuin omaan lapseen enkä jättäisi taakseni vaikka olisi miten vaarallinen tilanne.

Vierailija
59/95 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten ruokien varastelu on outoa mut et vielä vaatteita ja matkamuisto esineitä varastetaan. Koruja .  Moni hotellisiivooja jäänyt kiinni .  Olisitte vuokrannut jonkun talon missä aitaus ja koirat sinne . 

Vierailija
60/95 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan jättäisi. Koira on minulle äärimmäisen rakas ja minun vastuullani. Suhtautuisin siihen aivan kuin omaan lapseen enkä jättäisi taakseni vaikka olisi miten vaarallinen tilanne.

Et voi tietää sitä koska tositilannetta ei ole tullut eteesi. Ihmiset ovat hylänneet myös lapsiaan, vanhempiaan ja puolisoitaan tilanteessa jossa eivät olisi muuten säilyneet hengissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi