Kenelle kannattaa testamentti tehdä?
Kun onko mitään takeita kenenkään kunnollisuudesta? Liian moni tuhlaa ja törsää tarpeettomaan, eikä esimerkiksi arvosta asioita samalla tavalla. Pitäisikö vain johonkin unicefiin laittaa?
Kommentit (21)
Kaikille kannattaa tehdä testamentti mutta tee tai teetä nyt ensin itsellesi.
Vaikeampaa onkin keksiä kenelle ja millä perusteella omaisuutensa testamentilla osoittaa.
Jos sulla ei ole perillisiä niin jollekin tärkeälle ihmiselle tai esim omalle seurakunnalle, sinulle tärkeälle hyväntekeväisyys kohteelle. , ei valtiolle kannata antaa mennä omaisuuden.
Minulla ei ole rintaperillistä ja olen tehnyt testamentin 1 5 eri henkilölle . Perintövero pienenee kun kukaan ei saa jättisummaa. 30 000 € saa periä ilman veroa. Valikoin sen mukaan kenestä pidän ja suvun lapset saavat jokainen saman verran. Joku tulee myös pettymään kun ei saa mitään.
Aku Ankassa se tehtiin usein kodittomien kissojen lepokodille.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole rintaperillistä ja olen tehnyt testamentin 1 5 eri henkilölle . Perintövero pienenee kun kukaan ei saa jättisummaa. 30 000 € saa periä ilman veroa. Valikoin sen mukaan kenestä pidän ja suvun lapset saavat jokainen saman verran. Joku tulee myös pettymään kun ei saa mitään.
Onkin hyvä jakaa usealle ja sisaruksille saman verran.
Tein testamentin, jossa määrään arvokkaat koruni nuorimmalle siskolleni. Ikävä kyllä hänellä todettiin haimasyöpä, joten elän häntä pidempään. Mietin nyt kuka ansaitsisi koruni ehkä kummityttö.
Tein Pelastusarmeijalle. Rintaperillisiä ei ole.
Pelastusarmeija hoitaa yhdessä allekirjoitetun muistion ohjeiden mukaisesti kaikki kuolemani jälkeiset asiat. Muistio on mainittu myös testamentissa.
Vierailija kirjoitti:
Tein testamentin, jossa määrään arvokkaat koruni nuorimmalle siskolleni. Ikävä kyllä hänellä todettiin haimasyöpä, joten elän häntä pidempään. Mietin nyt kuka ansaitsisi koruni ehkä kummityttö.
Onpa ikävä kuulla. Jos siskosi pitää koruista niin voit varmaan lainata ne hänelle toistaiseksi, jos hän haluaa.
Kaikkien kannattaa tehdä testamentti minulle. Saatte varman haluamanne taivaan kuolemanne jälkeen kun testamenttaatte omaisuutenne minulle. Luottakaa minuun niin saatte ihanan ikuisuuden.
M.54
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien kannattaa tehdä testamentti minulle. Saatte varman haluamanne taivaan kuolemanne jälkeen kun testamenttaatte omaisuutenne minulle. Luottakaa minuun niin saatte ihanan ikuisuuden.
M.54
Eipä pysty tekemään, kun et kerro kuka olet.
Mulla on myös sama ongelma kuin ap:llä eli kenelle se testamentti kannattaisi tehdä. Olen jo muutamankin vuoden tämän asian parissa vatuloinut.
Olen jo siinä iässä että asia on mitä ajankohtaisin. Lähipiirissä tai suvussa ei ole ketään ketä tässä mielessä voisin pitää sopivana kohteena.
Nämä perinteiset organisaatiot ja hyväntekeväisyysjärjestöt eivät kiinnosta.
En myöskään kuulu mihinkään seuraan tai järjestöönkään, jonka tietäisin hyötyvän lisärahasta.
Olen nyt jäänyt hieman ennakkoon pois työelämästä ja elän ns. omillani tällä hetkellä, joten edes siihen kuluu jonkin verran sitten näistä rahoistani. Mutta kun on pienen ikänsä tottunut vain säästämään, sijoittamaan kaiken ylimääräisen ja elämään vaatimattomasti, ei oikein osaa edes ryhtyä irrottelemaan elämässään.
Mieti onko elämässäsi ihmisiä, jotka ovat sinulle tärkeitä. On totta että kenenkään kunnollisuudesta ei voi mennä takuuseen. Jos ihmiset eivät ole sinulle tärkeitä, onko eläimet? Jos eivät eläimetkään ole, mieti mistä olet itse saanut apua tarvittaessa. Ehkä siinä olisi sopiva kohde.
Se oli siinä laulussa ja se on totuus.
"Kaikkihan me täällä ollaan pieni hetki vaan
On aivan turhaa mammonaa näin koota päälle maan
Joku toinen kuitenkin sen ryyppää aikanaan."
Vierailija kirjoitti:
Epäoikeudenmukaista ja siksi en voisi tehdä noin. Voisin ainoastaan tasoittaa, että kaikkien sisarten lapset saavat saman osuuden pärstäkertoimeen katsomatta. Nythän omaisuuteni jaetaan sisarille tasan ja heidän osuus sitten heidän lapsilleen, jos sisaret ei ole elossa enää. Haluaisin että kaikki lapset saa saman verran, eikä eniten sen sisaren lapset, joita on vähiten.
Oikeudenmukaisuus on minulle tärkeä arvo. Siksi en alkaisi tuollaiseen peliin mitä harrastat.
Vierailija kirjoitti:
Se oli siinä laulussa ja se on totuus.
"Kaikkihan me täällä ollaan pieni hetki vaan
On aivan turhaa mammonaa näin koota päälle maan
Joku toinen kuitenkin sen ryyppää aikanaan."
Tässä asiassa meitä on kahteen junaan: toiset näin ajattelevia kuten tuossa kuvasit, ja toiset taas mieltävät että taloudellinen turva on kuitenkin hyvästä.
Jollekin luontojärjestölle. Niitä on Suomessa paljon. Voit myös itse määritellä mihin haluat sen omaisuuden käytettävän.
Lapsi. Tytär. Köyhä. Kannattaa. Tai sairauksien tutkimus eettisellä tavalla, jos ei ole läheisiä. Diabeetikoille apua mm.