Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan tuilla elävät miehet

Vierailija
11.03.2026 |

Kiehtooko ketään naista aikuisiässä olevat miehet jotka ovat holtittomia rahankäyttäjiä?

Eivät omista selkärankaa ottaakseen vastuun omista asioistaan. Elävät jossain haavemaailmassa hälläväliä asenteella.

Elävät tuilla ja olettaa yhteiskunnan aina auttavan ja rahoittavan elämisensä. Mm. Alkoholin ostamisen. 

Jos tuhlaavat rahansa niin todetaan vaan että kyllä sossu auttaa.

Naamioivat heikon itsetunnon muiden arvosteluun.

Heräävätköhän tällaiset koskaan todellisuuteen?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi herätä? Jos yhteiskunnalla ei ole tarjottavana yhtään mitään - ei työpaikkaa, ei varteenotettavaa koulutuspaikkaa, ei mitään ns. tavallisen elämän eväitä - niin miksi pitäisi herätä mihinkään todellisuuteen?

Jos joudun itse pois töistä, en usko että työllistyn enää uudestaan. Jään kotiin istumaan ja pelaamaan. Elän sillä rahalla, mitä yhteiskunta minulle antaa + pienillä pääomatuloilla, joita olen tässä vuosien mittaan onnistunut itselleni järkkäämään. 

Jos olisin nyt 20-vuotias nuori itseni, en oikein tiedä, mitä neuvoa voisin antaa. Tulevaisuus näyttää nyt synkältä. Miksi kouluttautua: minunkin työni voi tekoäly tai säästötoimet viedä 5-10 vuoden sisällä, samoin kuin monen muunkin työpaikan.

Miksi etsiä työpaikkaa: niitä ei juuri ole. 

Jos voisin antaa itselleni neuvon, niin antaisin seuraavan: älä etsi naisystävää äläkä haaveile perheestä. Hanki itsellesi edullisesti jokin pieni mökki maalta, jossa on omaa pihaa ja puutarhaa sekä metsää. Hanki sellaisia taitoja ja kykyjä, jotka auttavat siihen, että pystyisit elämään mahdollisimman omavaraisesti ja edullisesti maalla. Opettele puutarhaviljelyä. Pidä fyysinen kuntosi hyvänä. Opettele moottorisahan käyttö ja metsätöiden teko. Opettele kalastamaan verkoilla. Opettele tarvittaessa itse asentamaan aurinkosähköjärjestelmä. Opettele omavaraisuutta. Opettele selviytymään tukiviidakossa. 

Sulla on ihan väärä käsitys asioista. (Asun pienessä mökissä.) Ei ruoka ole mikään oleellinen kulu. Kaikki muu on. Liikkuminen paikasta toiseen, aina joku kodinkone menee rikki, tarvitsee vaikka uudet housut, sairastuu, ja sen kulut.. Pienistä puroista kertyy suuri virta. Ei ruuasta. Aika välineistö pitää olla traktorista lähtien, jos roudaat polttopuita metsästä. 

Vierailija
22/23 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko saada tukea kun ei muuten pysy pystyssä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan haittaa jos puoliso elää sossun tuella, kunhan hän on vaan turvallinen ihminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä