Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmisillä on varaa hienoihin autoihin

Vierailija
11.03.2026 |

Olen ihmetellyt pitkään miten ihmisillä on varaa hienoihin autoihin, esimerkiksi monet ajaa jollain 10-30 tonnin autoilla, en ymmärrä, itse toki olen sössinyt asiani niin ei varaa sellaiseen kun on jo iso velka alla.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10-30 tonnia on halpa auto. Hienon auton saa kun ei sössi asioitaan ja saa isoa palkkaa. Toki voi hankkia ilman isoa palkkaakin, mutta siloin sössii ne asiansa. Muita kysymyksiä?

olet sekaisin, mulle ihan hiton kallis mulla on 40 tonnin velka

Minulla oli vain 3500 euron palkka kun ostin käteisellä 15 000 € auton. Velkaa oli paljon enemmän kuin sinulla, mutta asuntovelkaa. Nyt on tuo auto myyty ja ostettu 50 000 € maksanut käteisellä. Asunto on myyty ja ostettu kalliimpi tilalle, siitä on vielä vähän velkaa. Palkka on lähes tuplat tuohon aikaan verrattuna. 

Helposti maksat tuollaisen velan pois. Monella on opintovelkaakin saman verran. 

Vierailija
22/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allu, sä olet aivoton apina, joka on sössinyt raha-asiansa. Siksi sinulla ei ole varaa mihinkään.

sori onpas, mulla on nykyää toinen työ ja hyvät tulot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 46 000e maksanut uutena tilattu omilla mieltymyksillä varustettu auto, tosin se on jo 2017 hankittu, mutta km on vasta hiukka vajaat 50 000 takana. Emme sitä kalliina pitäneet, kerralla maksoimme välirahan pois, edellisestä saimme hyvitystä 23 000, joten maksettavaa oli samanverran ja hilut päälle. Tyytyväisenä ajelemme edelleen vanhalla luotettavalla autolla. 

Vierailija
24/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä ihmisten hienot autot mutta miten ma.mu saasta niillä ajelee !

Vierailija
25/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elää pelkkien tukien varassa, niin ei tietenkään ole varaa autoon, eikä pidäkään olla.

Vierailija
26/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ajan 65 000 euroa lisävarusteineen uutena maksavalla autolla vaikka ei minulla sellaiseen oikeasti olisi varaa enkä sellaiseen vähiä rahojani ikipäivänä hassaisi. Ei se auton ajaja aina sitä ajamaansa autoa omista, hän saattaa vain saada ajaa sillä. 

Vierailija
27/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisillä olekaan varaa hienoihin autoihin. Heillä on isot Velat. ja ovat aivan kusessa niiden velkojensa kanssa.

Vierailija
28/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10-30 tonnia on halpa auto. Hienon auton saa kun ei sössi asioitaan ja saa isoa palkkaa. Toki voi hankkia ilman isoa palkkaakin, mutta siloin sössii ne asiansa. Muita kysymyksiä?

olet sekaisin, mulle ihan hiton kallis mulla on 40 tonnin velka

Minulla oli vain 3500 euron palkka kun ostin käteisellä 15 000 € auton. Velkaa oli paljon enemmän kuin sinulla, mutta asuntovelkaa. Nyt on tuo auto myyty ja ostettu 50 000 € maksanut käteisellä. Asunto on myyty ja ostettu kalliimpi tilalle, siitä on vielä vähän velkaa. Palkka on lähes tuplat tuohon aikaan verrattuna. 

Helposti maksat tuollaisen velan pois. Monella on opintovelkaakin saman verran. 

no ei 40 tonnin velka lyhene kun korkoja on jo 20 tuhatta

Vierailija
29/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos elää pelkkien tukien varassa, niin ei tietenkään ole varaa autoon, eikä pidäkään olla.

Mä käyn töissä mutta menee jo lyhennyksee 700+ vuokra 700 tulot 1830

Vierailija
30/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on hieno talo, rahaa ja auto, ja vaatii köyhiltä kaiken pois ottamista. Tai ei välitä leikkauksista tai miten muille käy. 

Vierailija
31/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allu, sä olet aivoton apina, joka on sössinyt raha-asiansa. Siksi sinulla ei ole varaa mihinkään.

Miksi sitten uliset ettei ole varaa? Ilmeisesti valehtelet taas.

Vierailija
32/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autosta ei kannata olla kateellinen kun jokainen työssäkäyvä voi lainalla ostaa hienon auton. Se on sitten eri asia onko siinä mitään järkeä.

Vierailija
33/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sinä käyt tekemässä niitä töitä, kun roikut jatkuvasti palstalla? Tuli tänne ihan mihin aikaan vaan, Allu on paikalla ruikuttamassa samaa sontaa. Ja vieläpä usean ketjun voimin.

Vierailija
34/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmisillä olekaan varaa hienoihin autoihin. Heillä on isot Velat. ja ovat aivan kusessa niiden velkojensa kanssa.

kuka ostaa auton velaksi...ensimmäisen auton oston ymmärrän velaksi, mutta sen jälkeen kyllä kaikki rahalla pitää ostaa.

Vierailija
35/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinhan Purra ja perskokkareet antoi ökyille verohelpotuksia. On niillä rahaa, autoonkin.

Vierailija
36/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki ole kusessa. Miksi olisi? 

Vierailija
37/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allu, sä olet kehitysvammainen ääliö. Siksi sinulla ei ole varaa.

Vierailija
38/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten uliset ettei ole varaa? Ilmeisesti valehtelet taas.

koska mun pitää päästä velkajärjestelyyn velkaa yli 47 tonnia, käräjäoikeus ei hyväksy jos otan nyt lisää velkaa ja hommaan auton

Vierailija
39/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allu, sä olet kehitysvammainen ääliö. Siksi sinulla ei ole varaa.

MIkä sä olet itse keräät pulloja käyt hurstin leipäjonossa sosiaaliluukulla myös?

Vierailija
40/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velaksi ne on ostettu

Niin tai liisattu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan