Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 vuotta asumista Suomessa ja oikeutettu eläkkeeseen

Vierailija
11.03.2026 |

On tämä suomi hölmöltä. Mitä enemmän paljastuu totuuksia, ei voi kun pudistella päätä. Tätä se on kun vasemmisto ja oikeisto vuorokausin johtaa maata, kiitos kansalaisten. 3 vuotta Suomessa asumista ja oikeutettu eläkkeeseen. Maailman ainoa maa jossa on näin. Kysymys kuuluu, miksi ja millä perusteella. 

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta kun ne ulkkikset tuo koko kuolevan sukunsa tänne. Muutama somppu-mummo ja pappa niin on jo useampi tonni suomalaisten veronmaksajien rahoja kasassa.

Vierailija
82/109 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta kun ne ulkkikset tuo koko kuolevan sukunsa tänne. Muutama somppu-mummo ja pappa niin on jo useampi tonni suomalaisten veronmaksajien rahoja kasassa.

Eivät tuo. Ja jos joku tulee 40 vuodeksi töihin Suomeen, eiköhän hänen vanhemmilleen voi eläkkeen maksaa kuten muillekin. Kaivapas jostain tieto siitä moniko vanhus tulee Suomeen suoraan eläkkeelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta tässä on se, että näitä asioita piilotellaan kansalta. Juuri siitä rasismi kasvaa, että tulijoilla on paremmat edut kuin täällä syntyneillä.

Tulijat asutetaan Suomeen pääkaupunkiseudulle paraatipaikoille! Jopa niissä kalasataman tornitaloissa asuu tulijoita. Suomalainen työläinen ei pysty asumaan Helsingin keskustassa mutta tulijat asuvat kelan piikkiin!

Vierailija
84/109 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako  tämä eläke uutinen  elåkeikäisiä  (n65v)  vai ketä  ?

Totta kai pitää olla eläke iässä, että eläkettä voi nostaa.  Harva varmaan muuttaa Suomeen yli 60v tai on elänyt siihen asti niin, ettei ole missään maassa tehnyt töitä.

Jos ihminen saa eläkettä ulkomailta , ei hän välttämättä saa mitään suomalaista eläkettä. 

Jos sulla on työeläke, niin nostat sitten sitä. 

En tiedä miten moni ihminen pystyy oikeasti koko elämänsä olla tekemättä yhtään mitään. Ehkä narkkarit ja alkoholistit. Tai niin mt- ongelmaiset, että heistä ei koskaan ole töihin. 

Vierailija
85/109 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on väärin tosiaan se, että suomen edut saa todella nopeasti ja aika pienin vaatimuksin (tosin totean, että juuri tämän hetken vaatimustasoon esim kielitaidosta tms en ole tutustunut). 

Myös on väärin, että ihminen saattaa tehdä 50v matalapalkkatyötä ja sitten ero takuueläkkeeseen on häviävän pieni. Pienipalkkaisten tulisi saada hieman enemmän edes etua siitä, että ovat kuitenkin painaneet todnäk niska limassa hommia. 

Mutta, tässäpä tulee se mutta. Jos me EI maksettaisi sitä reilua 900e näille maahanmuuttajille, tai vaikka takuueläkkeenä tms.. Niin milläs ne ihmiset suomen kulutasolla eläisi? Niille olisi jokatapauksessa maksettava kaikenmaailman tukia elämiseen, joten tilanne olisi plus miinus nolla. 

Paras tilanne olisi tietysti se, että pitkään suomessa duunia tehnyt saisi riittävän eläkkeen ja sitten ihmiset, joiden panos ollut pienempi niin hieman pienemmän eläkkeen. mutta suomessa on aina ja jokatapauksessa oltava noi tuet melko korkeat, jotta ihmiset saa edes syödäkseen. 

itse jos jäisin noille tukitasoille, vaikka työttömänä tai sitten eläkeläisenä, en kauaa eläisi, koska tuskin saisin koko lääkitystäni korvattua, se on aika karu toi mun lääkitys ja terveydenhuolto, ei olisi niihin 900e tuilla varaa, kun helposti menee kuukaudessa jo tuo summa. No sittenpähän kupsahdan pois. 

Vierailija
86/109 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomen pitää elättää muu maailma? Kertokaa joku vihervasemmistoa kannattava? 

Vierailija
87/109 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on väärin tosiaan se, että suomen edut saa todella nopeasti ja aika pienin vaatimuksin (tosin totean, että juuri tämän hetken vaatimustasoon esim kielitaidosta tms en ole tutustunut). 

Myös on väärin, että ihminen saattaa tehdä 50v matalapalkkatyötä ja sitten ero takuueläkkeeseen on häviävän pieni. Pienipalkkaisten tulisi saada hieman enemmän edes etua siitä, että ovat kuitenkin painaneet todnäk niska limassa hommia. 

Mutta, tässäpä tulee se mutta. Jos me EI maksettaisi sitä reilua 900e näille maahanmuuttajille, tai vaikka takuueläkkeenä tms.. Niin milläs ne ihmiset suomen kulutasolla eläisi? Niille olisi jokatapauksessa maksettava kaikenmaailman tukia elämiseen, joten tilanne olisi plus miinus nolla. 

Paras tilanne olisi tietysti se, että pitkään suomessa duunia tehnyt saisi riittävän eläkkeen ja sitten ihmiset, joiden panos ollut pienempi niin hieman pienemmän eläkkeen. mutta suomessa on aina ja jokatapauksessa oltava noi tuet melko korkeat, jotta ihmiset saa edes syödäkseen. 

itse jos jäisin noille tukitasoille, vaikka työttömänä tai sitten eläkeläisenä, en kauaa eläisi, koska tuskin saisin koko lääkitystäni korvattua, se on aika karu toi mun lääkitys ja terveydenhuolto, ei olisi niihin 900e tuilla varaa, kun helposti menee kuukaudessa jo tuo summa. No sittenpähän kupsahdan pois. 

Olet selkärangaton koululääketieteen ja pakkomonikulttuurin kannattaja

Vierailija
88/109 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh,

Kun Etla ja Ek antaa kabinetteihin koordinaatteja miten AMERIKKALAISEEN tyyliin Suomen  paikallaan junnaavan talouden halutaan muuntautuvan, on jälki lähinnä junakolaria vastaavaa.  Homma ei toimi, kantasuomalaiset-työttömät ajetaan ikä- ja "tällä kertaa et tullut valituksi olet-työtön"- syrjinnällä minimituin kohti ulosottoa ja siitä kodittomuuteen- kuten Usa:ssa on ikivanha tyyli ollutkin.

Meillä ei ole tällä hetkellä sellaista suunnan näyttävää vahvaa johtajaa joka laittaisi pisteen tälle 40 000 vuoteen uuttakansalaista Agenda2030-utopialle. 

Suomi lienee ainoa maa jossa maahanmuuttaja ilman kulttuuri- ja kielitaitoa 3vuotta hengaten maassa tällätään passi käteen por favor koeta kestää takuueläke on odottamassa täydellä terveyden hoidolla sillä välin. Monetko pienituloiset eläkeläiset tarvitsisi parannusta palveluihinsa jotka on koko ikänsä tehneet työtä jäävät vaille hyvää osaavaa kotihoitoa kun soten kuriiri nakkaa lääkepaketin ja ruokakuriiri ruokarasian.

Vierailija
89/109 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tilanne olisi tietysti se, että pitkään suomessa duunia tehnyt saisi riittävän eläkkeen ja sitten ihmiset, joiden panos ollut pienempi niin hieman pienemmän eläkkeen. 

No niinhän se meneekin, syntyperästä huolimatta. Takuueläke on henkilöille, jotka ei saa työeläkettä (tai on pysyvästi työkyvytön) ennen työeläkeikää, myös suomalaisella. 

Mä en saa yhtään kiinni mikä tässä on ongelma. Ilmeisesti joku todella luulee, että kaikki ulkomaalaiset laitetaan eläkkeelle 3 vuotta Suomeen tulon jälkeen 🙄

Vierailija
90/109 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saa tuon takuueläkkeen ja vuokra on vaikkapa 750€ niin maksaako Kela vuokran ja sitten saa vielä toimeentulotukea? Ja lisäksi lehden, kännykän ja pesukoneen?

Maksaa tietysti.

No ei maksa. 500€ on se raja, mitä pitää jäädä käteen. Tossa tilanteessa saa tasan asumistuen. Ihan kuten sinäkin tonnin tuloilla. 

Maksaa 

Vierailija
91/109 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa

Miksi maksaisi? 

Vierailija
92/109 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suomalainen työntekijä sairastuu ja oikeasti pitäisi päästä eläkkeelle, niin se on erittäin vaikeaa. Henkilölle myönnetään hyvin usein vain osittainen sairaseläke, vaikka oikeampi olisi täysi eläke. No nämä ulkomailta tulevat pääsevät suoraan eläkkeelle ja täydelle eläkkeelle. Meillä ei ole varaa päästää omia suoraan täydelle eläkkeelle. 

Mitä sä selität? Jos henkilö saa vain osittaisen sairaseläkkeen, sitä paikataan tuilla. Ulkomaalaiselle on ihan samat kriteerit kuin suomalaisellekin, takuueläke, jota paikataan tuilla, jos ei saa työeläkettä. 

Niin minäkin luulin kun jouduin lopettamaan työt ja jäin 1/2 tkeläkkeelle. Luulin että saan myös 1/2 työmarkkinatuen (sairauspäivät ja anska käytetty) tms eläkkeen lisäksi.

No en saanut senttiäkään. 1/2 eläke oli n 900e - verot! Näin meillä suomalaisilla...

Onneksi mies elätti 2v ennen työeläkkeelle pääsyä.

No ei se ulkomaalainen sun tilanteessa olisi sen enempää saanut.

Vierailija
93/109 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin luulin kun jouduin lopettamaan työt ja jäin 1/2 tkeläkkeelle. Luulin että saan myös 1/2 työmarkkinatuen (sairauspäivät ja anska käytetty) tms eläkkeen lisäksi.

No en saanut senttiäkään. 1/2 eläke oli n 900e - verot! Näin meillä suomalaisilla...

Onneksi mies elätti 2v ennen työeläkkeelle pääsyä.

Niin, sulla ei ollut paikattavaa, koska se raja on tänä vuonna sen 980€ noin ja tohon aikaan sit varmasti se 900. Ihan suomalaisella ja ulkomaalaisella. 

Vierailija
94/109 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on maailman sosiaalitoimisto!

Vierailija
95/109 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina sada hyva elama ja elake.

Enne elama savimaja ja ruski vesi.

Vierailija
96/109 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomen pitää elättää muu maailma? Kertokaa joku vihervasemmistoa kannattava? 

Niinpä. Ei voi mitään sille että olen kuin olen persuuntunut. Ja syystä. Niin on moni muu ja seuratkaa perässä. 

Vierailija
97/109 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähän takia niitä loisia tänne tulee sankoin joukoin

Sitä pitää hallitukselta kysyä.

Tämäkin on taas asia jota he eivöt itse keksineet vaan ex vassari sen heille tarjoili.

Tottapuhuen, et saa kovin montaa euroa olemalla 3v suomessa.

Tällä hetkellä saa takuueläkkeen joka taitaa olla melkein tonnin.

Vierailija
98/109 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku teistä, että minkä takia saa eläkkeen asuttuaan 3 vuotta Suomessa?

Minä en saa eläkettä , vaikka olen asunut Suomessa 60 vuotta.

Vierailija
99/109 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras tilanne olisi tietysti se, että pitkään suomessa duunia tehnyt saisi riittävän eläkkeen ja sitten ihmiset, joiden panos ollut pienempi niin hieman pienemmän eläkkeen. 

No niinhän se meneekin, syntyperästä huolimatta. Takuueläke on henkilöille, jotka ei saa työeläkettä (tai on pysyvästi työkyvytön) ennen työeläkeikää, myös suomalaisella. 

Mä en saa yhtään kiinni mikä tässä on ongelma. Ilmeisesti joku todella luulee, että kaikki ulkomaalaiset laitetaan eläkkeelle 3 vuotta Suomeen tulon jälkeen 🙄

Kokoomus ja persut juonittelevat leikkaavansa sairaseläkettä. Tätä narratiivia helppoa rahaa saavista n-henkilöistä pidetään nyt yllä jotta leikkaus näyttää oikeutetulta.

Älkää langetko tähän!

Vierailija
100/109 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ei voi mitään sille että olen kuin olen persuuntunut. Ja syystä. Niin on moni muu ja seuratkaa perässä. 

Miksi äänestäisin työttömien päälle paskantajia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi