Ihan loppu työelämästä
Valmistuin juuri toiseen ammattiini, 38-vuotiaana. Ja nyt sitten pitäisi intoa puhkuen jaksaa vielä about 30 vuotta tätä työelämää.. tällä hetkellä tekee tiukkaa jaksaa edes ensi kesään, jolloin nykyinen työsopimus loppuu. Myönnän, että haaveilen pienestä työttömyyspätkästä. Ettei heti löytyisi uutta työtä. Koska olen aivan loppu. Joka päivä. Ilta. Ja viikonloppu. En palaudu kuin kunnon lomilla, joita onneksi on viime vuosina ollutkin. Mutta työtahti ajaa nopeasti piippuun taas, kun työt alkaa.
Ihanteellisinta olisi osittainen työaika, esim. 5, max. 6 tuntia päivässä. Mutta osoittautunut tosi vaikeaksi löytää sellaista. :/
Kommentit (10)
En ole Ap, mutta sama tilanne.
Asiantuntijatyö, muuten töissä oli kivaa, mut esihenkilö on mennyt mahdottomaksi. Se vie voimat eikä ehdi palautua viikonloppuna.
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijatyö, muuten töissä oli kivaa, mut esihenkilö on mennyt mahdottomaksi. Se vie voimat eikä ehdi palautua viikonloppuna.
Eli isommat pomot hioastaa lähiesihenkilöitä ja sitä rataa
Sama homma. Ja kaksi alaa kokeiltuna, aivan yhtä sairasta molemmissa töissä. Oon myös niin loppu. 😭
Näitähän voi neuvotellakin, jos on täyspäisten ihmisten kanssa tekemisissä. Mulla on lyhentynyt kokopäiväsestä 5x 5 tuntiseksi, osin terveydellisistä, osin tuotannollisista syistä, ja hyvää tosiaan kyllä on vaan tehnyt! (kunnon burnoutista ei näy koskaan palautuvan ennalleen se jaksaminen) tsemppiä, ei se ota jos ei annakaan ottaa asiaa töissä rehdisti puheeksi!
Vierailija kirjoitti:
Et siis tule toimeen esihenkilösi kanssa. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikään mitä teen ei kelpaa. Se harmittaa.
Esim. Hän pyytää tekemään jonkun selvityksen. Teen sitä kaksi päivää. Hän tekee homman seuraava yönä uudestaan ja valittaa kun on niin paljon töitä.
Ja sama uudestaan kahden viikon päästä.
Kyse asiantuntijatyöstä ja mulla tarvittava koulutus. Mikä auttaisi - paitsi työpaikan vaihto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Hän pyytää tekemään jonkun selvityksen. Teen sitä kaksi päivää. Hän tekee homman seuraava yönä uudestaan ja valittaa kun on niin paljon töitä.Ja sama uudestaan kahden viikon päästä.
Kyse asiantuntijatyöstä ja mulla tarvittava koulutus. Mikä auttaisi - paitsi työpaikan vaihto?
Ei työpaikan vaihto ole aina ja ainut ratkaisu. Keskustelette ko. asioista; kysyt suoraan, mitä hän sinulta odottaa. Pystytkö täyttämään hänen odotuksensa, mieti sitten itse sitä.
Välillä toivon, että tekoäly veisi ihan kaikki työt. Työelämä on muuttunut viimeisen 5 v aikana tällaiseksi, että yksi ihminen tekee pahimmillaan 5 ihmisen työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Hän pyytää tekemään jonkun selvityksen. Teen sitä kaksi päivää. Hän tekee homman seuraava yönä uudestaan ja valittaa kun on niin paljon töitä.Ja sama uudestaan kahden viikon päästä.
Sulla menee siihen kaksi päivää kun pomosi tekee sen yhdessä yössä..
Mitä teet työksesi, kun noin olet uupunut?