Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikäviä kokemuksia tänään fysioterapiassa

Vierailija
10.03.2026 |

Kävin nyt ensimmäistä kertaa fysioterapiassa kun kunto on päässyt aika huonoksi pitkän työttömyyskauden aikana. Pitkään olen vältellyt, sillä aikanaan ryhmäliikunta tms. tunneista jäi erittäin ikävä olo. Pahimmat odotukseni kävivät kuitenkin toteen. Heti alkuun fysioterapeutti käski tehdä jonkun liikkeen siinä penkin vieressä. En edes oikein ymmärtänyt mitä siinä piti tapahtua, jotain että noustaan ja pidetään kädet tietyllä tavalla ja samalla vielä hallitaan keskivartaloa tai jotain. Yritin kyllä mutta kroppa ei vaan totellut. Jalat tärisi ja tasapaino meni miten sattuu.

Se katsoi siinä hetken ja lopulta sanoi että tämähän on ihan perusasia, ei tässä mitään ihmetemppuja ämmältä pyydetä. ja kommentoi vielä lopuksi, etten ole tainnut edes kävellä kuin kotona tai ulkona autolle vuosiin.

Itselle tuli vaan olo että hetkinen minä tulin tänne juuri siksi kun en osaa näitä asioita. Koko iltapäivän tämä on minua vaivannut kun tuli niin sellainen olo että olin jotenkin vääränlainen asiakas sinne. Nyt vähän mietin että pitäisikö etsiä joku toinen paikka vai onko tämä vaan sitä normaalia meininkiä fysioterapiassa. Onko kenelläkään kokemuksia tai jotakin hyvää paikkaa suositella? 

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hellanlettas taas

Ja uusavuttomuutta

Vierailija
22/48 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kiitos piirakka"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ärsyttää kun fysioterapeutti käskee aina riisua kalsarisilleen. Sitte tekemään niitä kaikenlaista liikkeitä.

Vierailija
24/48 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ärsyttää kun fysioterapeutti käskee aina riisua kalsarisilleen. Sitte tekemään niitä kaikenlaista liikkeitä.

Minä olen sentään housut jalassa mutta jotenkin kummasti se mun varpaita kattelee....

Vierailija
25/48 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli vähän kuin herätyspuhe. Hyvä jos tunsit piston sydämessä, koska se kertoo sen, että itsekin tiedät olevasi laiskuri.

Vierailija
26/48 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuotahan se on koomassa olleilla   ku eka kertaa nousevat ylös vuoden makaamisen jälkeen.

Vierailija
27/48 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli vähän kuin herätyspuhe. Hyvä jos tunsit piston sydämessä, koska se kertoo sen, että itsekin tiedät olevasi laiskuri.

No on se vähän masentavaa jos joku kaikista heikoimmillaan pyytää apua ja saa vain lokaa niskaan

Vierailija
28/48 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sentään housut jalassa mutta jotenkin kummasti se mun varpaita kattelee....

:D

Vierailija
29/48 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuotahan se on koomassa olleilla   ku eka kertaa nousevat ylös vuoden makaamisen jälkeen.

Eikös koomassa oleville pistetä steroideja ettei lihaskato??

Vierailija
30/48 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppälammen paikallislääkäri on hyvä, mutta tällä hetkellä ei ota uusia asiakkaita vastaan

Vierailija
31/48 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljanjuonti ja velttoilu = huono yhdistelmä. Kokemusta on.

Vierailija
32/48 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole tarvinnut kun urheilullinen olen

Luulet tosissasi ettei urheilulliset ihmiset tarvi fysioterapeutin apua?

Vierailija
33/48 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kroonisen sairauden takia joudun minäkin käymään fysioterapiassa usein, ja kaikki fyssarit, jotka ovat auttaneet minua, ovat olleet todella mälsiä. Jokukin kerran kun luulin kehittyneeni pitkälle liikesarjassa totesi että takapakkia on menty ei kun pari päivää niin alkupisteessä. Itkin autossa.

Niin, että fyssari ei siis saisi sanoa, jos on menty takapakkia?

Et taida tosiaan koskaan olla urheillut ja saanut valmentajalta palautetta?

Urheilukin on välistä turhauttavaa, välistä suoraan vtuttavaa. Takapakit ja epäonnistumiset kuuluvat asiaan. Ihan perusjuttuja.

Vierailija
34/48 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fysioterapia on huuhaata ja huruoppia. Venyttelyllä, juoksulla ja ruokavaloin muutoksilla on aikoinaankin kaikki pärjänneet

Jumalauta sä olet t y h m ä. Sulla ei ole hajuakaan mistä puhut. Fysioterapia on välttämätöntä monen sairauden hoidossa ja etenkin kuntouttamisessa. Ai niin, ethän sä ymmärrä termiä 'kuntouttaminen".

Vierailija
35/48 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva maksaa kaltaistesi terveydenhuoltomenot 🤷 

Vierailija
36/48 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole asiallista, jos puhuu ämmästä. Mutta se on  oikein, että kertoo tiettyjen liikkeiden olevan sellaisia, joihin potilaan pitäisi pystyä.

Vierailija
37/48 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fyssari ei näe sun toppa- tai reisitaskuhousujes alta riittävän hyvin miten sun jalat toimii.

Vierailija
38/48 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun se hävettää olen vähävarainen ja kalsarini ovat jo kulahtaneita puhtaat kylläkin.

Vierailija
39/48 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... (seuraa spekulaatiota):

"...lopulta sanoi että tämähän on ihan perusasia, ei tässä mitään ihmetemppuja ämmältä pyydetä" = Tämä on tällanen perusliike, jolla katotaan missä kunnossa rouva on. Ei ollu tarkotus pyytää tekemään mitään ihmetemppuja, tai mitään liian vaikeata.

"...kommentoi vielä lopuksi, etten ole tainnut edes kävellä kuin kotona tai ulkona autolle vuosiin" = Joskus jos tässä liikkeessä on haasteita, niin se on tyypillisesti sillon, kun arjessa ei oo tullu juurikaan kävelyä pitempään aikaan, eli on kävelty lähinnä vaikkapa kotona ja kotoa autolle. 

Olis ollu mielenkiintoista olla kärpäsenä katossa.

Vierailija
40/48 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm... (seuraa spekulaatiota):

"...lopulta sanoi että tämähän on ihan perusasia, ei tässä mitään ihmetemppuja ämmältä pyydetä" = Tämä on tällanen perusliike, jolla katotaan missä kunnossa rouva on. Ei ollu tarkotus pyytää tekemään mitään ihmetemppuja, tai mitään liian vaikeata.

"...kommentoi vielä lopuksi, etten ole tainnut edes kävellä kuin kotona tai ulkona autolle vuosiin" = Joskus jos tässä liikkeessä on haasteita, niin se on tyypillisesti sillon, kun arjessa ei oo tullu juurikaan kävelyä pitempään aikaan, eli on kävelty lähinnä vaikkapa kotona ja kotoa autolle. 

Olis ollu mielenkiintoista olla kärpäsenä katossa.

Ei kyllä ämmäksi kutsumu

ista mitenkään positiiviseksi saa väännettyä ja eihän nyt hyvä tavaton tuollaisia sanota toisille päin naamaa. Vähän pitää miettiä mitä laukoo!