Muita jotka syö aamupalaksi puuroa?
Sillä lähtee päivä hyvin käyntiin. Aamupala on päivän tärkein ateria.
Jättäkää ne vehnäpatongit ja croesantit hyllyihin ja startatkaa aamunne laadukkailla hiilareilla ja vähän marjoja sekaan niin kone toimii kuin neuvostoliittolainen veturi eikä ala yskimään kesken päivän.
Kommentit (55)
Aamupalan syöminen on pröystäilyä joten harrastan sitä vain viikonloppuisin ja lomalla. Silloin ruokana aika usein on puuro. Elovena vadelma pikakaurapuuro maitoon tehtynä tai manna, tai riisipuuro kattilassa. Riisipuuro yleensä niistä pikahiutaleista
AIna työaamuina! Kaurapuuro, pellavansiemenrouhetta, maapähkinävoita, loraus öljyä ja kanelia. Vapaapäivinä saatan syödä iltapalaksi.
t: porrassiivooja
Jogurttia ja rahkaa aamulla, marjoja ja siemeniä päälle. Puuro toimii lounaaksi kiirepäivinä
Vierailija kirjoitti:
Aamupalan syöminen on pröystäilyä joten harrastan sitä vain viikonloppuisin ja lomalla. Silloin ruokana aika usein on puuro. Elovena vadelma pikakaurapuuro maitoon tehtynä tai manna, tai riisipuuro kattilassa. Riisipuuro yleensä niistä pikahiutaleista
Itselläni on päin vastoin. Viikonloppuisin yleensä vaan juon kahvia iltaan asti. Arkisin aina aamupala - muuten en jaksa töissä.
Söisin kyllä mielelläni, mutta jostain syystä kaurapuuro närästää ikävästi. En ole sille allerginen, voin hyvin syödä kauraleipää. En kyllä ymmärrä mistä tuo johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on croesanti?
Se on se , mikä lausutaan kruasaaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen yleensä sellaisen pikapuuron, että kaurahiutaleita, vettä ja mikroon hetkeksi. Sekoitus ja valmis. Aikaa menee sellaiset 1,5 minuuttia ja sopii kiireisen aamuun. Toinen vaihtoehto, että kaurahiutaleita maidolla.
Mikropuuro ei maistu miltään. Kattilassa tulee parempaa. Eikä aikaa mene kuin 10min.
Höpö, höpö. Kaksi ja puoli minuuttia kuumennusta mikrossa ja täydellinen puuro on valmis. 90-luvun puolivälissä tein puuron vielä liedellä kattilassa kuumentaen. Sitten laitoin mikron ja vein kattilat varastoon pölyttymään.
Syön joka aamu maitoon keitettyä kaurapuuroa ja omenahilloa. En kyllästy ikinä. Lisäksi kupillinen kahvia ja aika usein myös mandariini. Viikonloppuisin joskus muutakin lisuketta. Hyvin jaksan lounaaseen asti.
Höpö, höpö. Kaksi ja puoli minuuttia kuumennusta mikrossa ja täydellinen puuro on valmis. 90-luvun puolivälissä tein puuron vielä liedellä kattilassa kuumentaen. Sitten laitoin mikron ja vein kattilat varastoon pölyttymään.
Et ole täydellistä puuroa nähnytkään, jos parin minuutin mikropaska on mielestäsi täydellistä. Täydellinen puuro on pitkään haudutettu miedolla lämmöllä.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen yleensä sellaisen pikapuuron, että kaurahiutaleita, vettä ja mikroon hetkeksi. Sekoitus ja valmis. Aikaa menee sellaiset 1,5 minuuttia ja sopii kiireisen aamuun. Toinen vaihtoehto, että kaurahiutaleita maidolla.
Laita tuohon minuutti lisää ja saat kunnon puuroa. Kaurahiutaleita maidolla? Kuulostaa ihan syöttöporsaan eväältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikropuuro ei maistu miltään. Kattilassa tulee parempaa. Eikä aikaa mene kuin 10min.
10 minuuttia? Siinä on 7 liikaa. Minulle riittää vajaa 3, kun mikroa käytän.
10 minuuttia? Siinä on 7 liikaa. Minulle riittää vajaa 3, kun mikroa käytän.
**
Lukutaito ei näköjään ole sinun vahvuutesi.
Vierailija kirjoitti:
Puuro ei pidä nälkää kuin hetken, koska se on pelkkiä nopeita hiilareita.
Minulla on ihan sama vaikka syön aamupalaksi puuroa tai hevosen. Parin tunnin välein on aina nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ihan sama vaikka syön aamupalaksi puuroa tai hevosen. Parin tunnin välein on aina nälkä.
Tuo ei ole tervettä. Käypä testaamassa, onko sinulla lapamatoja tms.
Vierailija kirjoitti:
Et ole täydellistä puuroa nähnytkään, jos parin minuutin mikropaska on mielestäsi täydellistä. Täydellinen puuro on pitkään haudutettu miedolla lämmöllä.
Olen syönyt kumpaakin ja ero on niin olematon, etten tuhlaa aikaani puuron valmistamiseen kattilassa liedellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule mieleen, että vaikka fyysisesti aktiivisella ihmisellä on hieman eri aineenvaihdunta kuin jollain koko päivän istuvalla toimistotyöläisellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan ollut lapamatoja. Syöminen on niin kivaa, että haluttaa syödä parin tunnin välein!
Jaa, mistä sitten johtuu että syön kaurapuuroa klo 7 aamulla ja nälkä alkaa pikku hiljaa tulla joskus puolenpäivän jälkeen?
Johtuu siitä, että makaat palstalla kaiket päivät eikä sinulla kulu energiaa juurikaan.