Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka syö aamupalaksi puuroa?

Vierailija
10.03.2026 |

Sillä lähtee päivä hyvin käyntiin. Aamupala on päivän tärkein ateria.

Jättäkää ne vehnäpatongit ja croesantit hyllyihin ja startatkaa aamunne laadukkailla hiilareilla ja vähän marjoja sekaan niin kone toimii kuin neuvostoliittolainen veturi eikä ala yskimään kesken päivän.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mistä sitten johtuu että syön kaurapuuroa klo 7 aamulla ja nälkä alkaa pikku hiljaa tulla joskus puolenpäivän jälkeen?

Johtuu siitä, että makaat palstalla kaiket päivät eikä sinulla kulu energiaa juurikaan. 

Vierailija
22/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalan syöminen on pröystäilyä joten harrastan sitä vain viikonloppuisin ja lomalla. Silloin ruokana aika usein on puuro. Elovena vadelma pikakaurapuuro maitoon tehtynä tai manna, tai riisipuuro kattilassa. Riisipuuro yleensä niistä pikahiutaleista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIna työaamuina! Kaurapuuro, pellavansiemenrouhetta, maapähkinävoita, loraus öljyä ja kanelia. Vapaapäivinä saatan syödä iltapalaksi. 

t: porrassiivooja

Vierailija
24/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jogurttia ja rahkaa aamulla, marjoja ja siemeniä päälle. Puuro toimii lounaaksi kiirepäivinä

Vierailija
25/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupalan syöminen on pröystäilyä joten harrastan sitä vain viikonloppuisin ja lomalla. Silloin ruokana aika usein on puuro. Elovena vadelma pikakaurapuuro maitoon tehtynä tai manna, tai riisipuuro kattilassa. Riisipuuro yleensä niistä pikahiutaleista

Itselläni on päin vastoin. Viikonloppuisin yleensä vaan juon kahvia iltaan asti. Arkisin aina aamupala - muuten en jaksa töissä.

Vierailija
26/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin kyllä mielelläni, mutta jostain syystä kaurapuuro närästää ikävästi. En ole sille allerginen, voin hyvin syödä kauraleipää. En kyllä ymmärrä mistä tuo johtuu.

Vierailija
27/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro rauhoittaa vatsaa

Vierailija
28/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on croesanti?

Se on se , mikä lausutaan kruasaaan

Vierailija
29/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen yleensä sellaisen pikapuuron, että kaurahiutaleita, vettä ja mikroon hetkeksi. Sekoitus ja valmis. Aikaa menee sellaiset 1,5 minuuttia ja sopii kiireisen aamuun. Toinen vaihtoehto, että kaurahiutaleita maidolla. 

Mikropuuro ei maistu miltään. Kattilassa tulee parempaa. Eikä aikaa mene kuin 10min. 

Höpö, höpö. Kaksi ja puoli minuuttia kuumennusta mikrossa ja täydellinen puuro on valmis. 90-luvun puolivälissä tein puuron vielä liedellä kattilassa kuumentaen. Sitten laitoin mikron ja vein kattilat varastoon pölyttymään.

Vierailija
30/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön joka aamu maitoon keitettyä kaurapuuroa ja omenahilloa. En kyllästy ikinä. Lisäksi kupillinen kahvia ja aika usein myös mandariini. Viikonloppuisin joskus muutakin lisuketta. Hyvin jaksan lounaaseen asti.

Vierailija
31/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö, höpö. Kaksi ja puoli minuuttia kuumennusta mikrossa ja täydellinen puuro on valmis. 90-luvun puolivälissä tein puuron vielä liedellä kattilassa kuumentaen. Sitten laitoin mikron ja vein kattilat varastoon pölyttymään.

Et ole täydellistä puuroa nähnytkään, jos parin minuutin mikropaska on mielestäsi täydellistä. Täydellinen puuro on pitkään haudutettu miedolla lämmöllä. 

Vierailija
32/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen yleensä sellaisen pikapuuron, että kaurahiutaleita, vettä ja mikroon hetkeksi. Sekoitus ja valmis. Aikaa menee sellaiset 1,5 minuuttia ja sopii kiireisen aamuun. Toinen vaihtoehto, että kaurahiutaleita maidolla. 

Laita tuohon minuutti lisää ja saat kunnon puuroa. Kaurahiutaleita maidolla? Kuulostaa ihan syöttöporsaan eväältä.

Vierailija
33/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohrajauhopuuroa.

Vierailija
34/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikropuuro ei maistu miltään. Kattilassa tulee parempaa. Eikä aikaa mene kuin 10min. 

10 minuuttia? Siinä on 7 liikaa. Minulle riittää vajaa 3, kun mikroa käytän.

Vierailija
35/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 minuuttia? Siinä on 7 liikaa. Minulle riittää vajaa 3, kun mikroa käytän.

**

Lukutaito ei näköjään ole sinun vahvuutesi. 

Vierailija
36/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuro ei pidä nälkää kuin hetken, koska se on pelkkiä nopeita hiilareita. 

Minulla on ihan sama vaikka syön aamupalaksi puuroa tai hevosen. Parin tunnin välein on aina nälkä.

Vierailija
37/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihan sama vaikka syön aamupalaksi puuroa tai hevosen. Parin tunnin välein on aina nälkä.

Tuo ei ole tervettä. Käypä testaamassa, onko sinulla lapamatoja tms. 

Vierailija
38/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole täydellistä puuroa nähnytkään, jos parin minuutin mikropaska on mielestäsi täydellistä. Täydellinen puuro on pitkään haudutettu miedolla lämmöllä. 

Olen syönyt kumpaakin ja ero on niin olematon, etten tuhlaa aikaani puuron valmistamiseen kattilassa liedellä.

Vierailija
39/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule mieleen, että vaikka fyysisesti aktiivisella ihmisellä on hieman eri aineenvaihdunta kuin jollain koko päivän istuvalla toimistotyöläisellä?

Vierailija
40/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan ollut lapamatoja. Syöminen on niin kivaa, että haluttaa syödä parin tunnin välein!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi