Parhaat lapsuuden perinteet
Olen leikki-ikäisen lapsen äiti ja haluaisin luoda lapseni lapsuuteen ripauksen taikaa. Mitä kaikkia ihania perinteitä teillä ollut mitä voisin soveltaa itsekin? Ihan kaikki joulukorttipajoista lauantaisaunoihin käy. Voidaan muistella samalla lapsuutta yhdessä. :)
Kommentit (3)
Yhdessä ruuan laittaminen, metsäretket jolloin paistettiin makkaraa nuotiossa, Yhteisetleppoisat sienestysretket eväineen. Ötököiden etsiminen niityltä. Uimarannalla olo. Jokavuotinen reissu johonkin huvipuistoon.
Kaikki kädentaidot ovat olleet elämässäni suuri apu. Sain olla lapsena mukana, ja halusin olla mukana ja tehdä ja oppia kaikenlaista. Kudottiin mattoja, ryijyjä, vanhalla Singerillä neulottiin vaatteita, juustoa tehtiin itse kotona, säilöttiin vaikka mitä ja metsistä kerättiin marjat ja sienet, olin himonoukkija jo lapsena Keitettiin viinimarjoista mehua, teurastettiin ja tehtiin makkaroita ja suolattiin kinkkuja puutiinuihin. Käytiin välillä omenavarkaissa muissa taloissa ja talvella tehtiin koko kylän lapsille luistinrata. Vieläkin leivon itse ruisleivät ja Satakunnan kakot plus rieskat. Pappalta ja isältä opin puutöitä joita teen edelleenkin ja lisäksi maalaan tauluja. En vielä ole sataa vuotta mutta 75 on jo mittarissa. Hyvin on mennyt elämä ja toivon vielä vuosia menevän.
Yhdessä leipominen on ihanaa