Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon sulla on itse tehtyjä aterioita pakastimessa tällä hetkellä?

Vierailija
10.03.2026 |

Preppaatko ja pakastatko?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saatte jäädytetyn aterian sulatuksen ajoitettua oikein ?  Pitäisi sulattaa kuulemma jääkaapissa. Jäätynyttä hernekeittoa ei samana päivänä pääse syömään. Seuraavana päivänä onkin jo taas eri ruokasuunnitelma, syö ulkona tms.

Meillä ainakin on ihan toimiva mikroaaltouuni 

Vierailija
62/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saatte jäädytetyn aterian sulatuksen ajoitettua oikein ?  Pitäisi sulattaa kuulemma jääkaapissa. Jäätynyttä hernekeittoa ei samana päivänä pääse syömään. Seuraavana päivänä onkin jo taas eri ruokasuunnitelma, syö ulkona tms.

Meillä ainakin on ihan toimiva mikroaaltouuni 

Meillä otetaan ruoka/liha tms isompi satsi edellisenä päivänä jääkaappiin sulamaan tai tosiaan laitetaan annos mikroon ja siitä pannulle/kattilaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapin iso pakastinosio on täynnä -60% ilta-alen leipää ja lihaa. Taitaa olla myös pari kiloa ranuja ja pari pakastepitsaa. En edes muista milloin olisin ostanut viimeksi normihintaista leipää tai lihaa. Sieltä ne kivasti kiertää pöytään.

Vierailija
64/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uunivuokaan tulikuuma vettä ja jäinen pakkaus sinne. 15min ja uudet kuumat vedet. Käännä pakkaus toisinpäin. Hupsaa! tuote on läpensä sula.

...juu, älä kiimoitu. En omista mikroa sulatukseen. Teen kaiken ruoan kattiloin, pannuin, padoin, vuoassa tai pellillä.

65/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin hyllyllinen. Annosrasioissa kaalilaatikkoa ja hernekeittoa, lisäksi puolivalmisteita, kuten kurpitsasosetta jne sekä banaanikakkua. En preppaa, tarvitsisin kokonaisen pakastehuoneen sitä varten, koska meillä syöjiä on viisi. Pakastimeen laitan vain sen, mitä ei syödä heti/ennenkuin ruoka pilaantuisi. En esimerkiksi pysty edes tekemään niin paljoa lasagnea kerralla, etteikö se tulisi meillä syötyä muutamassa päivässä!

Suurin osa pakastimien sisällöstä on joko raaka-aineita (jauhelihaa, kanaa, pakastevihanneksia), leivonnaisia (leipää, riisipiirakoita), itsekerättyjä marjoja, hedelmiä tai vihanneksia (mm. raparperia, omenaa, mangoldia sekä papuja kasvimaalta ja tietenkin sieniä) tai sitten kaupallisia valmisaterioita, pakastepizzoja, juustoja, makkaroita, kananuggetteja ja jäätelöä. Kolmesta pakastimesta käytössä on nyt tässä vaiheessa kaksi.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
66/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisenä päivänä riittävän ajoissa jääkaappiin. Joskus sulatan pöydällä ja myöhemmin laitan jääkaappiin, sulaa nopeammin.. 

Vierailija
67/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Joskus kokeilin mealpreppausta, mutta ei ole mua varten. Olen liian reikäpää siihen; unohdin jatkuvasti, että pakastimessa on jo ruokaa, joten tein vaan lisää ja sitten siellä alkoi olla vuoden vanhoja keittoja, joita ei huvittanut enää syödä, joten menivät hukkaan.

Vierailija
68/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään valmista ateriaa, ei jää pakastettavaksi enkä paljastaisi vaikka jäisi. Pakastettu ruoka maistuu sulattamiseen jälkeen pakastimelle.

Sen sijaan erilaisia raaka-aineita on pakastimessa paljonkin, tosin ei ole täynnä sillä marjat ovat huvenneet hyvin.

Vierailija
69/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan nolla siellä on. Puolukkaa on vaikka muille jakaa,en tiiä miks olen kerännyt kun ei syödä. Raakaa lihaa siellä on,leipää ja sieniä.

Ala syömään puolukkaa. Kun pakastettu niin eivät varmaan niin happamiakaan. Älä suunnittele tekeväsi niistä mitään vaan vain syöt pois.

Tee puolukoista ruispuuroa. Hyvä yhdistelmä.

Vierailija
70/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Noin hyllyllinen. Annosrasioissa kaalilaatikkoa ja hernekeittoa, lisäksi puolivalmisteita, kuten kurpitsasosetta jne sekä banaanikakkua. En preppaa, tarvitsisin kokonaisen pakastehuoneen sitä varten, koska meillä syöjiä on viisi. Pakastimeen laitan vain sen, mitä ei syödä heti/ennenkuin ruoka pilaantuisi. En esimerkiksi pysty edes tekemään niin paljoa lasagnea kerralla, etteikö se tulisi meillä syötyä muutamassa päivässä!

Suurin osa pakastimien sisällöstä on joko raaka-aineita (jauhelihaa, kanaa, pakastevihanneksia), leivonnaisia (leipää, riisipiirakoita), itsekerättyjä marjoja, hedelmiä tai vihanneksia (mm. raparperia, omenaa, mangoldia sekä papuja kasvimaalta ja tietenkin sieniä) tai sitten kaupallisia valmisaterioita, pakastepizzoja, juustoja, makkaroita, kananuggetteja ja jäätelöä. Kolmesta pakastimesta käytössä on nyt tässä vaiheessa kaksi.

Hienoa, sulla on aika paljon kaikkea pakastimessa. Eläkeläisena ja hm....vanhana, en jaksa innostua kaikista ruuista. Makaronilaatikkoa en viitti itselleni tehdä, soppaan kyllä makaronit lykkään. Kaalilaatikkoakin harvoin. Piirakoita hyvin harvoin ostan, ruisleipää syön vain sopan kanssa. Sieniä löytyy pakastimesta ja niitä laitan eritoten kanakastikkeeseen, erityisesti haperot sopivat hyvin kanan kanssa, näin saa jatkettua ruokaa. Kaaliraastetta ja puolukkaa, se on ihan jees, kanakastikkeen ja riisin kanssa. Pizzaa, teen itse ja saatan syödä viikonkin eri makuvarianteilla. Helppoa, kun tekee ison taikinan jääkaappiin ja sieltä ottaa minkä ajattelen sinä päivänä syöväni. On vaan supistunut nää syömiset tiettyihin ruokiin, joita sitten pakastan ja syön pakastimesta.

Vierailija
71/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään valmista ateriaa, ei jää pakastettavaksi enkä paljastaisi vaikka jäisi. Pakastettu ruoka maistuu sulattamiseen jälkeen pakastimelle.

Sen sijaan erilaisia raaka-aineita on pakastimessa paljonkin, tosin ei ole täynnä sillä marjat ovat huvenneet hyvin.

Erikoista, en koskaan ole maistanut pakastetussa ruoassa pakastimen makua.  Soppa jossa perunoita, ei kyllä ole ihan täydellistä mutta menettelee. Olen joskus jauhelihaperunasoselaatikkoa vähän pakastanut, sitä en kyllä suosittele kenellekään. 

Mullakin oli aiemmin paljon marjoja mutta nyt en pääse metsään, niin joudun kaupasta tuomaan. Olen iloinen, kun kotimaista pakastettua hyvää puolukkaa saa edullisesti kaupasta. Mansikkaa saatan pakastaa, jos syömämarjoista jää yli tai ovat sen merkkistä, et kitkeriä.

Vierailija
72/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista, en koskaan ole maistanut pakastetussa ruoassa pakastimen makua.  Soppa jossa perunoita, ei kyllä ole ihan täydellistä mutta menettelee. Olen joskus jauhelihaperunasoselaatikkoa vähän pakastanut, sitä en kyllä suosittele kenellekään. 

Mullakin oli aiemmin paljon marjoja mutta nyt en pääse metsään, niin joudun kaupasta tuomaan. Olen iloinen, kun kotimaista pakastettua hyvää puolukkaa saa edullisesti kaupasta. Mansikkaa saatan pakastaa, jos syömämarjoista jää yli tai ovat sen merkkistä, et kitkeriä.

Enkä minä ole koskaan maistanut pakastinta, joten en tiedä, miltä se maistuu.

Vierailija
73/73 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä minä ole koskaan maistanut pakastinta, joten en tiedä, miltä se maistuu.

Nyt hä sie vitsin murjasit..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi