Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni 2v haluaa nukkua päiväunet mieluiten sohvalla

Vierailija
04.05.2007 |

eikä omassa sängyssä. Annanko pikkuherran päättää?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta haluaa nukkua yötkin siinä. Annat pikkusormen, vie koko käden ;)...

Vierailija
2/17 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

annanko hänen päättää? Ja höpölöpö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neiti 1v nukkuu nykyään ulkona. Jo tuossa puoli vuotta suostui nukkumaan vain sisällä.

Vierailija
4/17 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaahan ne muutenkin toisistaan. ei yöpukua, eikä hampaanpesua ym.

Hyvähän se on jos, jossain mielelään nukkuu.

Vierailija
5/17 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2v nukkuu päiväunensa meidän sängyssä ja yöunet omassaan.

Tämä järjestely siksi, että saa nukkua rauhassa päiväunet ja isoveli saa leikkiä rauhassa lastenhuoneessa nuoremman päiväunien ajan.



Jos teillä ei ole mitään häiriötekijöitä tai lapsen unta ei äänet häiritse niin anna sitten nukkua sohvalla.

Vierailija
6/17 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kuitenkaan enää nuku päikkäreitä kuin ehkä vuoden verran, ihan sama missä ne nukkuu kunhan nukkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sohvalla nukkumisesta on? Ei se lapsi siitä menen pilalle, että saa joskus jostain asiasta päättä, kun vaihtoehdot ovat keskenään yhtä hyviä. Jos lapsella on siniset ja punaiset lapaset, vain sadisti vaatii että äidin pitää aina saada päättää kummanväriset tänään laitetaan.

Vierailija:

Lapseni syö mieluummin jäätelöä kuin maksalaatikkoa!

annanko hänen päättää? Ja höpölöpö.

Vierailija
8/17 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä lapasten väri pikkasen eri asia 2-vuotiaalle päättää kuin se missä nukutaan. Nimenomaan pieniä asioita tuon ikäisen päätettäväksi, vanhemmat päättävät nukkumiset ja syömiset ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tavallaan. Periaatteessa kait ihan sama missä kukakin nukkuu, mutta jos epäröit esim. omien tottumustesi ja tykkäämistesi vuoksi antaa lupaa, niin elä helevetissä anna.



Missäs sinä ite sitten nukut päiväunesi, luet lehtesi, virkkaat virkkuusi? Jos sinulla on oma lepopaikka takuuvarmasti huushollissa, ja lapsi sohvalla ei ole häiriöksi tai häiriinny, niin ei ongelmaa. Mutta jos muori päätyy eteiseen istumaan, että pikkuherra saa loikoilla sohvalla, niin OMG!

Vierailija
10/17 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pakotan sänkyyn, tulee siitä kaameat raivarit > ei päiväunia. EN toki raivareita pelkää, mutta haluaisin levätä edes vähän päivällä ja tuo taaperokin tarvitsee ne unet, jos ei nuku yhtään päiväunia on ilta ihan kauhea eikä nuku sitten tarpeeksi yölläkään.



Siispä annan nukahtaa sohvalle ja olen siitä oikein onnellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi vaikea saada ylipäätään päiväunille. Jos suinkin nukahtivat vaikka sohvalle, niin taatusti annoin niin tehdä.



Päiväunet on eri asia kuin yöunet tai syöminen: ne jää aika pian kuitenkin pois eikä sillä pitkässä juoksussa ole mitään väliä nukuttiinko ne sängyssä, sohvalla vai ehkä autossa (sitäkin meillä tehtiin tosi vaikeina päivinä...)



10

Vierailija
12/17 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsi osaa erottaa, missä nukutaan yöllä ja missä päivällä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin vetäisen torkut monesti sohvalla.

Vierailija
14/17 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissakin asioissa lapsellakin voi olla päätösvalta. itse nukun mielelläni päikkärit sohvalla ja ikää 41v. vielä ei ole tehnyt mieli nukkua öitä sohvalla. poikanikin nukkui päikkärit sohvalla silloin tällöin ja yöt on nukkunut aina sängyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nuori mies lopetti päiväunet reilu 2,5-vuotiaana. Kuitenkin olemme pitäneet päivälevon iltapäivällä säännöllisesti, mutta hän ei nukahda vaan lepäilee. Vajaa neljävuotiaana lopetimme päivälevotkin paitsi silloin kun on oikein väsynyt. Nyt ihan vasta huomasin, että hän hyvin mielellään ottaa pienet torkut olohuoneen lepotuolissa. Ehkä tunne siitä, että on äidin lähellä ja ei " menetä mitään" levätessään kaiken keskellä saa unen tulemaan.



Minusta kannattaa kuunnella lasta.

Vierailija
16/17 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes ajatellut, että tämä olisi joku auktoriteettikysymys, koska minusta sohvalla nukkuminen ei ole ongelma. Jos haluavat nukkua siinä niin aivan sama.



Yöllä nukkuvat sängyissään ja kyllä me aikuiset ihan päätetään isoista asioista. Ei:tä joutuu sanomaan niin tuhat kertaa päivässä kuitenkin.

Vierailija
17/17 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman huvittaa nuo kommentit, että jos nyt annat päättää, niin vuoden päästä olet pulassa. Höpö höpö!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän