Normaaliaika pysyväksi! Kesäaika lopetettava
On ihanaa herätä maaliskuussa valoisiin aamuihin. Kiitos normaaliajan. Valitetettavasti pian pimeys koittaaa, kun siirrytään kesäaikaan.
Kommentit (271)
Ehdotan kompromissia, käyttöönotettava uusi aika määräytyisi molempien kausittain vaihtelevan ajan väliin, niin että kelloja siirrettäisiin vain puoli tuntia, tunnin sijasta. Hyvä nimitys tälle voisi olla keskiaika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen iltavirkku ja juuri siksi tarvitsen valoa aamuun! Illat pärjään joka tapauksessa mutta aamuheräämiset pimeässä on vaikeita.
En ymmärrä miksei meidän oikeiden iltavirkkujen tarpeita huomioida tässä yhteiskunnassa koskaan? Vaan edelleenkin olemme syrjitty enemmistö.
Nimenomaan me oikeat iltavirkut pärjäämme paremmin kesäajassa. Aamuja ei helpota mikään.
Saat pärjätä missä ajassa haluat mutta isompi osa suomalaisista haluaa normaaliajan takaisin koska me pidämme siitä enemmän ja se on terveellisemmäksi todettu tutkimustenkin mukaan.
Mihin sen terveellisyys muka perustuu? Siihenkö, että talvella ulkoilu on töiden jälkeen ankeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäaika on liikkuville ja toimeliaille paras aika. Fossiilit ja vähän hitaammat kai liputtaa NL aikaan kuuluvaa aikaa.
Kesäaika just on moskovan aika 😁
Ymmärsit väärin mitä toi edellinen kirjoittaja tarkoitti "NL ajalla". Ei Moskovan aika vyöhykettä, vaan sitä että se normaali ajan noudattaminen ympäri vuoden (mitä monet vanhemmat ihmiset haikailee) oli voimassa menneinä vuosikymmeninä yli 40 vuotta sitten, eli silloin kun NL oli myös olemassa.
😁 itsellesi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kesä on valoisa ilman kesäaikaa, joten ehdottomasti normaaliaika!
Oletko sinä edes elänyt mainostamaasi normaaliaikaa? Luulenpa, että et tiedä siitä mitään. Minä olen elänyt aikuiseksi asti sitä, enkä totta vie halua sitä takaisin. Jo elokuun loppupuolella illat alkoivat pimenemään ikävän aikaisin, saati sitten syyskuussa jo heti opinnoista tai töistä tullessa sai viritellä keinovaloa asumukseen.
Minäkin olen elänyt sitä normaaliaikaa aikuiseksi saakka ja olen ehdottomasti normaaliajan puolella. Olen inhonnut kesäaikaa siitä saakka, kun se tuli.
Tosiaankin. Aina oli illalla pimeää. Joku juoppo siitä yleensä nautti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen iltavirkku ja juuri siksi tarvitsen valoa aamuun! Illat pärjään joka tapauksessa mutta aamuheräämiset pimeässä on vaikeita.
En ymmärrä miksei meidän oikeiden iltavirkkujen tarpeita huomioida tässä yhteiskunnassa koskaan? Vaan edelleenkin olemme syrjitty enemmistö.
Nimenomaan me oikeat iltavirkut pärjäämme paremmin kesäajassa. Aamuja ei helpota mikään.
Saat pärjätä missä ajassa haluat mutta isompi osa suomalaisista haluaa normaaliajan takaisin koska me pidämme siitä enemmän ja se on terveellisemmäksi todettu tutkimustenkin mukaan.
No ei ole. Ei ole terveellistä herätä aamulla klo 2 jälkeen auringon valoon ja aikaiseen porotukseen helteellä. Raikkaammat kesäaamut on miellyttävämpiä ja illan viiletessä voi on valoisaa aikaa sopivasti.
Pimennysverhot on keksitty.
Niin on ja niitä voi valittamisen sijaan käyttää myös illalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kesä on valoisa ilman kesäaikaa, joten ehdottomasti normaaliaika!
Oletko sinä edes elänyt mainostamaasi normaaliaikaa? Luulenpa, että et tiedä siitä mitään. Minä olen elänyt aikuiseksi asti sitä, enkä totta vie halua sitä takaisin. Jo elokuun loppupuolella illat alkoivat pimenemään ikävän aikaisin, saati sitten syyskuussa jo heti opinnoista tai töistä tullessa sai viritellä keinovaloa asumukseen.
Minäkin olen elänyt sitä normaaliaikaa aikuiseksi saakka ja olen ehdottomasti normaaliajan puolella. Olen inhonnut kesäaikaa siitä saakka, kun se tuli.
Tosiaankin. Aina oli illalla pimeää. Joku juoppo siitä yleensä nautti
voi, juuri niin. se oli hyvää aikaa ennen kun normaali aikaa noudattaen saattoi jo syyskuun lopulla päivällis ajan jälkeen verhoutua syvenevään illan hämärään jok a armeliaasti kätki muiden ihmisten tuomitsevilta silmiltä popliini takin rinnuksille roiskuneen oksennuksen ja katkokävely etenimsen....
Tämäkin eu:n vika. Eu:sta ei tule kuin paskaa ja kusta. Milloin eroamme? Sitä päivää ootellessa.
Vierailija kirjoitti:
Kesäaika ehdottomasti vakiajaksi, illat valoisaksi kesät ja talvet, te aamukukkujat voitte painua suolle..
Näin päivävirkkuna herään itsestään 7-8 välillä, joten ei merkitystä kumpi aika on kunhan se perhanan siirtely lopetetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäaika ehdottomasti vakiajaksi, illat valoisaksi kesät ja talvet, te aamukukkujat voitte painua suolle..
Näin päivävirkkuna herään itsestään 7-8 välillä, joten ei merkitystä kumpi aika on kunhan se perhanan siirtely lopetetaan.
Mikä siinä siirtelyssä muka on niin vaikeaa?
Olisi edes joku pysyvä asia jota ei muunnella eli aika.
Miksi et itse muuta omaa aikatauluasi haaveilemasi talviajan kanssa synkroniin? Mikä pakko just vain kesäaikaa havittelevíen on näin tehtävä? Senkun vaan siirrät omaa aikatauluasi