Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyisin VAUVAN HOIDOSTA! Milloin on aika...

Vierailija
04.05.2007 |

Siis hoidan ensimmäistä rakasta vauvaani (5kk) ja olen lueskellut tuolta toisia palstoja, missä äideillä on saman ikäisiä vauvoja ja kysyisinkin ihmetellen, että onko vauva-aika tosiaankin näin lyhyt, eli onko tarpeellista ja kannattavaa ruveta opettamaan vauva esim. potalle jo nyt? Myös sormiruokaa ovat jotku antaneet...

Jokainen saa tehdä mitä tahtoo tietenkin, mutta haluaisin tietää olenko ainut, jonka mielestä tuo on aika aikaista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pottailun aika on vasta sitten kun lapsi osaa itse tukevasti istua potalla ja äiti jaksaa lasta käyttää potalla. Sitähän se lapsen onnistunut pottailu kuivaksi oppimiseen asti on, äidin ajoituksentajua. Sormiruuan aika on vasta 8kk->. En missään tapauksessa antaisi 5kk ikäiselle muuta kuin sosetta.

Vierailija
2/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä maissinaksujako?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim. leipää, maissinaksuja, keitettyjä vihanneksia, makaroonia jne.

Vierailija:

Mitä on sormiruoka?

Niitä maissinaksujako?

Vierailija
4/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuon ikäinen vielä niitä tarvitse. antaa vauvan olla rauhassa vauva! tee sinä äitinä niinkuin sinusta parhaaksi tuntuu sillä itse tiiät parhaiten mitä lapsesi tarvitsee ja koska. Nuo vauvan potatukset ym on tämän ajan trendi ja vouhotus sanon minä! Parin vuoden päästä tehdään asiat taas ihan päinvastoin. Neuvolankaan ohjeita ei tarvitse aina kirjaimellisesti noudattaa jos jokin asia ei toimi teillä. Tottakai muiden neuvoja ja toimintatapoja on kiva kysellä ja vertailla mutta kaikki ei aina toimi itsellä mikä toimii muilla ja jokainen tehköön miten parhaaksi näkee ja kokee ja nauttikaa niistä vauva-ajoista! ne lapset kasvaa liian nopeaa!

Vierailija
5/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinsettiote kehittyy vasta myöhemmin ja ilman sitä sormiruuan syöminen ei oikein kunnolla onnistu.

Vierailija
6/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eikös se istuminen tule tuossa 6 kk +. Ei ole kyllä tullut mieleenkään käyttää potalla.

Vierailija
7/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva ensin oppisi kunnolla istumaan ja tarttumaan esineisiin ;)

Vierailija
8/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä kahde vuoden kieppeillä. Ja mulla siis 6 lasta.

Vierailija
9/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tämä ole mikään vitsi. Suosittelen lämpimästi. Lapsi oli 1v4kk ikäisenä jo täysin ilman vaippoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi