Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä palsta aina ollut näin negatiivinen?

Vierailija
09.03.2026 |

Vai onko tämä uusi ilmiö, joka johtuu mielenterveyspalveluihin kohdistuneista leikkauksista? Vaikuttaako kaaottinen maailmantilanne näin paljon ihmisten mielialaan ja purkavat tänne pahaa oloaan? Eihän täällä ole mitään muuta kun valittamista, toisten haukkumista ja pahan olon kylvämistä. 

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja nykyään hyvin naisvihamielinen ja siksi yhä harvemmin tulee käytyä täällä.

Olen ollut täällä jo 2000-luvun alussa ja silloin oli vielä käytöstavat ja palsta oli hauska ja mielenkiintoinen. 

Tämä palsta on hyvä esimerkki terveydenhoidon romahtamisesta, alasajosta ja potilaiden hoitamatta jättämisest, kun ovat avohoudossa. Tosin, eipä Suomessa ole niitä tuhansia mielisairaaloita, jotka lakkautettiin.

Eihän terveydenhoidon pitäisi olla se ydinasia. Eihän koko terveydenhoitoa (mt) edes tarvittaisi, jos yhteiskunnassa kaikki olisi hyvin ja oikeudenmukaista. 

Vierailija
22/73 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja nykyään hyvin naisvihamielinen ja siksi yhä harvemmin tulee käytyä täällä.

Olen ollut täällä jo 2000-luvun alussa ja silloin oli vielä käytöstavat ja palsta oli hauska ja mielenkiintoinen. 

Tämä palsta on hyvä esimerkki terveydenhoidon romahtamisesta, alasajosta ja potilaiden hoitamatta jättämisest, kun ovat avohoudossa. Tosin, eipä Suomessa ole niitä tuhansia mielisairaaloita, jotka lakkautettiin.

Eihän terveydenhoidon pitäisi olla se ydinasia. Eihän koko terveydenhoitoa (mt) edes tarvittaisi, jos yhteiskunnassa kaikki olisi hyvin ja oikeudenmukaista. 

Täähän se ois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo narsistin hokeminen on alkanut täällä aivan viime viikkoina. Kuka voi sanoa toisesta, että hän on narsisti?

Siihen pitää olla lääkärin koulutus. Varsinkaan toiselle kirjoittajalle yhden viestin perusteella. Ehkä pari promillea ihmisistä on todella narsisteja. Nyt sitä sanaa vaan heitellään huolettomasti.

Vierailija
24/73 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä keskusteluista loukkaannu, ihmetyttää vaan suuresti kun joka toinen keskustelu täynnä naisvihaa sen kaveriksi sitten miesvihaa, sukupuolten välinen jatkuva sota, työttömien haukkuminen, lemmikkien omistajien haukkuminen. Tässäkin keskustelussa heti hyökätään kimppuun vaikka kysymys on ihan asiallinen. En ole missään muualla törmännyt yhtä myrkylliseen ilmapiiriin ja ihmettelen mistä tämä räikeä paha olo palstalla johtuu. 

Jokainen keskustelu on sota joka pitää voittaa. Ennen riiteli asiat nyt ihmiset. Ei kommentoida aihetta vaan sitä, kuka kommentin sanoo. 

Vierailija
25/73 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet hyväosainen ja ylimielinen. Tämä on paikka ihmisille hakea vertaistukea ja purkaa oloa kohdattuaan vääryyksiä. Jos ahdistaa, voit keskittyä kuplassasi vain positiivisiin asioihin. Mt-palvelutkin ovat aiheuttaneet haittaa monelle, ellet ole huomannut. 

Sitten varmaan olen minäkin koska tämä on yksi painava syy miksi olen ottanut resignit sekä psykiatriselta päiväosastolta että muista "kohtaamispaikoista". Koska en kerta kaikkiaan jaksanut sitä piirissä puhumista siitä miten kaikki mättää: lääkäri, lääkkeet, Kela, sossu, ihan kaikki! Sitten juostaan tupakalla ja puhutaan siitä mitä kukakin on laivalla juonut. En tiedä ketään kuka tällä olisi saanut vointiaan paremmaksi :(

Vierailija
26/73 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Internetiin. 

Nyymilaudat eivät ole älyllisen keskustelun mekkoja. 

Kyllä netti on edelleen täynnä myös vanhoja hyviä keskusteluforumeita. Ne eivät vain ole auki avoimesti ja kaikille. 

Vierailija
27/73 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin palstalla oli keskustelemassa vain äitejä ja aiheet liittyivät lapsiin.

Nyt palstailevat teinipojat, incelit ja setämiehet enemmistönä.

Vierailija
28/73 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo narsistin hokeminen on alkanut täällä aivan viime viikkoina. Kuka voi sanoa toisesta, että hän on narsisti?

Siihen pitää olla lääkärin koulutus. Varsinkaan toiselle kirjoittajalle yhden viestin perusteella. Ehkä pari promillea ihmisistä on todella narsisteja. Nyt sitä sanaa vaan heitellään huolettomasti.

Samat tiedot jotka lääkäreillä on, löytyy ihan itse etsimällä. Ei tarvita mitään erillistä titteliä. Sitä paitsi jotkut lääkärit ovat itse egoistisia ja narsismiin taipuvaisia. Paras tieto narsismista on kokemusasiantuntijoilla. 

Vierailija
29/73 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti on muotisana, joksi voi kuulla nimitettävän yhtä jos toistakin ärsyyntymiseen asti. Yllättävää onkin, että lievät narsistiset piirteet ovat yleisiä. Voidaan sanoa, että jokaisessa meissä on eriasteisia narsistisia piirteitä, sillä niiden kirjo on laaja. Narsismin ääripäissä ovat nämä diagnoosiin johtaneet tapaukset.

Vierailija
30/73 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun te puhutte tästä enemmistönä, niin oletteko te käyneet oikeinsukupuolittamassa kaikki, kenestä puhutte? Ja miten olette sen tehneet?

Vierailija
31/73 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hurraa, hurraa ja hurraa!

Vierailija
32/73 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta seuranneena olen myös huomannut.  Mut palstan.ta varmaankin vaan muutama häiriintynyt pystyy pilaamaan palstan.

Miksi ei tule rekisteröitymis pakkoa, moni palsta sillä puhdistunut vaikka todellinen henkilöllisyys ei olekkaan tiedossa.

Vierailija
33/73 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te haluaisitte keskutella? Lässyyttää shittiä ja teeskennellä että kaikki on hyvin? 

Vierailija
34/73 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat tiedot jotka lääkäreillä on, löytyy ihan itse etsimällä. Ei tarvita mitään erillistä titteliä. Sitä paitsi jotkut lääkärit ovat itse egoistisia ja narsismiin taipuvaisia. Paras tieto narsismista on kokemusasiantuntijoilla. 

Narsistit veivittävät lääkärit ja terapeutit puolelleen. Niin nähty. 

Vierailija
35/73 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä keskusteluista loukkaannu, ihmetyttää vaan suuresti kun joka toinen keskustelu täynnä naisvihaa sen kaveriksi sitten miesvihaa, sukupuolten välinen jatkuva sota, työttömien haukkuminen, lemmikkien omistajien haukkuminen. Tässäkin keskustelussa heti hyökätään kimppuun vaikka kysymys on ihan asiallinen. En ole missään muualla törmännyt yhtä myrkylliseen ilmapiiriin ja ihmettelen mistä tämä räikeä paha olo palstalla johtuu. 

Jokainen keskustelu on sota joka pitää voittaa. Ennen riiteli asiat nyt ihmiset. Ei kommentoida aihetta vaan sitä, kuka kommentin sanoo. 

Kun argmentit loppuu, ohi aiheen henkilökohtaisuuksiin.

- persu, incel, mies ja mitä näitä haukkumasanoja täällä nyt yleisemmin käytetäänkään...

Vierailija
36/73 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta seuranneena olen myös huomannut.  Mut palstan.ta varmaankin vaan muutama häiriintynyt pystyy pilaamaan palstan.

Miksi ei tule rekisteröitymis pakkoa, moni palsta sillä puhdistunut vaikka todellinen henkilöllisyys ei olekkaan tiedossa.

Facebookissa on rekisteröitymispakko. 

Vierailija
37/73 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te haluaisitte keskutella? Lässyyttää shittiä ja teeskennellä että kaikki on hyvin? 

Se on yksi tapa suhtautua negatiivisiin asioihin. Toksinen positiivisuus. Liekö sekään sitten hyvä. Voi tapahtua painekattila-ilmiö. 

Vierailija
38/73 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta.  Palsta on muuttunut todella negatiiviseksi ja kaikin tavoin yhteiskuntavastaiseksi.  Minusta eniten vaikuttaa persujen poliittinen trollauspuhe ja kansankiihotus sekä sairaalloiset venäläisiin ja muslimeihin kohdistuvat  vihakommentit.  Politiikasta voi olla mitä mieltä tahansa, mutta esimerkiksi vanhuksiin, naisiin tai työttömiin kohdistuvat vihakommentit ovat palstalla sitä luokkaa, että ihmettelen moderointia, joka kaiken tämän sallii.

Vierailija
39/73 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hmmm, miksi et ole palsatalla jossa on rekisteröitymispakko? 

Koska tavaksi on tullut diagnoosisoida toinen kirjoittaja kerron, että sinulla on negatiivisuusvinouma. Iloisesti unohdat ja ohitat positiiviset kirjoitukset. Ja takerrut krampiomaisesti teksteihin jossa pääse nostamaan itseäsi ja laskemaan muita. 

Vierailija
40/73 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua inhottaa myös palstalla esiintyvät perverssit, jotka asiaan kuin asiaan saavat liitettyä peräreiän kaivelua.