Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Evakuointilennolla oli 13 vuotta Dubaissa asunut perhe :o

Vierailija
09.03.2026 |

Onko se tuossa tilanteessa Suomen valtion asia evakuoida heidät, jos ovat sinne vapaaehtoisesti muuttaneet ja perheen perustaneet?

Kommentit (500)

Vierailija
221/500 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että te olette kateellisia, katkeria ja pahansuopia! Kai se harmittaa, kun ei itse ole ikinä uskaltanut eikä saanut aikaiseksi oikein mitään. Ihan turha hurskastella, että minä ainakin haluan maksaa veroja rankimman kautta vaikka muu mahdollisuus olisi tarjolla. 
Lakatkaa lukemista uutisia, jos se saa teissä aikaan vaan tällaisia reaktioita. 

On matkusteltu ja asuttu ulkomailla ja tarvittaessa osattu omin avuin ja omin rahoin takaisinkin. Mediaan emme ole avautuneet koskaan vaikka monenlaista on matkoilla sattunut. 

Vierailija
222/500 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä, miksi meidän veronmaksajien pitäisi maksaa näiden paluumuuttajien lennot, varsinkin kun selkesti ovat rahan perässä sinne menneet, ja heillä varmastikin on ollut varaa maksaa nämä lennot Suomeen. Muuttavatko sitten Espoon Westendiin? Siellä on muutama miljoonakoti myynnissä kyllä.

Eiköhän he ole täällä vain kauttakulkumatkalla, kunnes jatkavat seuraavaan veroparatiisiin pyörittämään jotain epämääräisiä sijoitus/pikavippikuvioita. Täällä pitäisi maksaa veroja ja noudattaa säännöksiä ja lakeja, tuskin on tällaisten "liikemiesten" mieleen.

Eikä mormonien. Ne tykkää nääs rahasta, sen verran pyörin lukioikäisenä niiden messissä, että se on hyvin jäänyt mieleen. Olin jopa hilkulla liittyä siihen poppooseen, mikä näin aikuisen ihmisen silmin katsottuna hävettää. Onneksi en liittynyt, joka kuukausi olisi kymmenen prosenttia tässä jo vuosikymmeniä mennyt palkasta mormonikirkon rahalippaaseen. Ei minusta lopulta tullut minkäänlaista uskovaista, ateisti minä olen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/500 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä syötiin jo kuormasta, mutta woke-aikana kaikki on otettava ettei tule itku ja paha mieli...

Ei asiaa, mihin persujen trollitehdas ei saisi wokea liitettyä.

Ilmeisesti ainoastaan ruisleipä ja jääkiekko eivät ole wokea 😄

Siinä se tyhmin kansanosa pullistelee.

Paitsi naisten jääkiekko

Se vasta wokea onkin !

Vierailija
224/500 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla muutkin valtiot evakuoivat kansalaisiaan kriisikohteista. 

Vierailija
225/500 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä keskustelu siitä keitä otetaan valtion virkamiestyönä järjestämälle evakuointilennolle on aiheellinen ja antoisa. Viranomaisten toiminnan kritisointi kuuluu demokratiaan.  Onko kaikkein haavoittuvimmassa asemassa esim. Dubaissa 13 vuotta omakotitalossa asunut varakas suomalaisamerikkalainen perhe sellainen? Ymmärrän hyvin, miksi asia herättää kiivaita tunteita. Perhe on haluton maksamaan veroja Suomeen ja osallistumaan hyvinvointimme rakentamiseen, mutta hädän tullen isän kotimaa kelpaa kun halutaan maksimoida hyöty. Vastuun ja velvollisuuden pakoilijoita koko perhe!

Vierailija
226/500 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vihervassarin ajatuksenryömintä

huono asia: Suomalainen lähtee pako laiseksi Suomeen.

hyvä asia: Somalialainen lähtee pako laiseksi Suomeen.

Amanda on amerikkalainen. Ei se tänne kuulu pakolaiseksi vaan USAhan. 

Vierailija
227/500 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä että saimme valkoihoisen perheen maahamme. Yleensä ihoväri onkin huomattavasti tummempi.

Asenne heillä oli kyllä sellainen että mieluiten olisivat siellä kuin täällä että kertoo paljon kotimaan arvostuksesta ja häipyvät täältä heti takaisin sinne jo kun tilanne rauhoittuu. Lapsiakaan ei laiteta suomalaiseen kouluun vaan etäkoulussa ja ukolla ammattina sijoittaja eli osaa varmasti veronkierrot ym. eli tänne eivät senttiäkään maksa veroja vaan meidän pitänyt kustantaa heidän matkansa tänne.

Vierailija
228/500 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisilta lennon hinta tuplana takaisin. Täällä lapsiperheet näkee nälkää ja kodittomuus lisääntyy koko ajan. Sitten noita timanttikäätypellejä kuskaillaan kansan piikkiin. Ei ole varaa, maksakaa itse tai pysykää siellä.

Vierailija
229/500 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että te olette kateellisia, katkeria ja pahansuopia! Kai se harmittaa, kun ei itse ole ikinä uskaltanut eikä saanut aikaiseksi oikein mitään. Ihan turha hurskastella, että minä ainakin haluan maksaa veroja rankimman kautta vaikka muu mahdollisuus olisi tarjolla. 

On matkusteltu ja asuttu ulkomailla ja tarvittaessa osattu omin avuin ja omin rahoin takaisinkin. Mediaan emme ole avautuneet koskaan vaikka monenlaista on matkoilla sattunut. 

Mitä nyt tänne vauva.fi:lle päätit lopulta avautua.

Vierailija
230/500 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
231/500 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein, että evakuoivat. Olisi pitänyt olla vaan se oikea hinta. 

Kummasti valtiolta löytyy taas rahaa pelastaa rikkaat..

Mistä päättelit että esim tuo perhe oli rikas??

Esim aikoinaan Nokian työntekijöitä asui ja työskenteli paljonkin Dubaissa mutta ihan normipalkalla. Varmaan muitakin suomalaisia on yhä siellä töissä, ei kaikki ole jotain instatyrkkyjä!

Osa meistä taitaa googletuksen taidon. Linkedin-profiili julkinen jne.

Vierailija
232/500 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/a/74-20214239

Veronkartrajaperhe tuli Suomeen. 

Voi jumalauta näihinkö minun verorahat menee???

Niihin. Ehkä haluat alkaa vaikuttaa asioihin? 

Vierailija
233/500 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jätkä on sijoittaja ammatiltaan. eli sijoittelee jotain fyffejään eikä maksa veroja niistä. miettikää tuloja.

Se piirtää jolla on liitu!

Tuo on tosi vanhaa jo. Keksi uudempi slogan. 

Se piirtää kellä on kädet !

Vierailija
234/500 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun toit esille. Itse olin kriisin keskellä Israelissa parikymmentä vuotta sitten. Suomen lähetystössä tarjottiin vain teetä ja sympatiaa. Evakuointireittikin piti itse järjestää ja kysellä taksikuskeilta miten pääsee Egyptin puolelle. 

Vierailija
235/500 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavoittuvassa asemassa oleva veropakolainen pelkää verolle panoa ja pelkää omaisuutensa puolesta. 

Vierailija
236/500 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on varmaan Suomen kansalainen  sekä kaikki lapset? Lapsiperheet tuolla ovat kyllä ensimmäisiä, jotka sieltä pitää siirtää pois, joten mikä ongelma palstan kateellisille tässä on?

Menkään itse sijoittajiksi tuonne.

Vierailija
237/500 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on varmaan Suomen kansalainen  sekä kaikki lapset? Lapsiperheet tuolla ovat kyllä ensimmäisiä, jotka sieltä pitää siirtää pois, joten mikä ongelma palstan kateellisille tässä on?

Menkään itse sijoittajiksi tuonne.

Tajuatko ollenkaan itse, miten tyhmältä kuulostat? 

Vierailija
238/500 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huu, onko se Otso siellä? Vai joku muu mormoni?

Ei ole kateutta vaan oikeutettua suuttumusta. 

En ymmärrä miten hänen uskontonsa liittyy tähän? Muuten voi kyllä kyseenalaistaa motiiveja, mutta en näe miten tämä liittyy jonkun henkilökohtaiseen vakaumukseen. Vai onko mormonikirkko pakottanut sinua maksamaan jotain joskus?

Kun on Suomen kansalainen niin on aina oikeus tulla kotiin. Näen se menee, myös niiden Espanjassa viiniä lipittävien eläkeläisten kohdalla.

- eri

Vierailija
239/500 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hyvä että tämä on nyt ohi" . Onko sota loppunut vai riittääkö Otsolle, että oma perse on turvassa.

Kertoo kaiken oleellisen tuon tyypin mielenmaisemasta. Me, myself and I. Harvard, sijoittaminen, mormonikirkon perustaminen, Dubai, ei veroja. Lapset varmaan kalliissa yksityiskoulussa.

Juu. Nämä kaikki ja päälle startup-hype, voi miks kun Suomi ei tue meitä hyvien perheiden miespoikia jotka haluu tehdä helppoa rahaa ja olla Wolt-perustajia. Riistokapitalismi Lähi-Idästä Suomeen, tuodaan vaikka ne samat kolmansien maiden ihmisetkin mäkkärikuljetuksia polkemaan räntäsateeseen kahden euron tuntipalkalla.

Vierailija
240/500 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haavoittuvassa asemassa oleva veropakolainen pelkää verolle panoa ja pelkää omaisuutensa puolesta. 

:)))