Vanheneva narsisti
Kommentit (74)
Kukaan ei käy katsomassa vaikka joku kävis kolme neljä kertaa viikossa. Henkilökunta syyllistää vieraita.
Palstalla jokaisen ex on narsku ja hullu.
'Narskut haalii hovia, kyläilyseuraa,
vierailijoita hoivakotiin päivittäin..
Kiukuttelee ja känkkää, jos ei joka päivä saa huomiota.' Joku kirjoitti.
...
Toivottavasti kukaan ei meitä asseja pidä narskuina tai töykeinä olentoina, kun välttelemme kaikkea huomiota:
kahvitteluja, festareita, treffejä.
Kaikkea meluisaa ja liian stimuloivaa.
Mä oon ollut hiljaisuuden rakastaja jo ala-asteelta. Tuntuu, että sitä sai aina olla selittelemässä, miksei lähde vaikka Ruisrockiin tai karaoke-baariin.
Tuntuu, että aletaan olettaa itsekkääksi, kun ei olla naapurustossa kahvittelemassa. 🤔
Helsingissä tosin ei kukaan kahvittele toistensa luona kerrostalossa. Täällä landella saattaa olla toisin.
Hyvää iltaa. x
Mun isä. Ei välejä yhteenkään sukulaiseen. Naimisissa on äitini kanssa, siinä hovi. Minä ainoa lapsi, välit etäisen pinnalliset. Lapsenlapsiin samanmoiset välit. Ei kestä yhtään kun joku on eri mieltä jostain, tietää kaikesta kaiken. Riidoissa isännöitsijän kanssa, eri aspoille käy ärisemässä säännöllisen epäsäännöllisesti.
Mä olen kiitollinen siitä,
että mua rakastavat ihmiset eivät syyllistä Asperger-ominaisuuksista. He hyväksyvät minut tällaisena erakkona kuin olen.
Mä jumaloin pitkiä diippejä keskusteluja - puhelimitse. Etäältä. En juuri
kaipaa face-to-face tapaamisia naiskavereideni kanssa.
En useinkaan halua
edes videopuhelua, vain äänen. Ei tämä
riitä neuronormolle. Hän vonkaa tapaamista.
'Lähdetkö sinne, tuletko tänne -- ?'
Minua alkaa ahdistaa hänen jatkuvat vaatimuksensa ja odotuksensa.
Mietin usein: Kykenen luomaan suhteen vain kaltaiseni Asperger-miehen kanssa. He ovatkin juuri niitä parhaimpia kumppaneita.
x
Ei narsisti yksin jää vanhana. Narsistihan elää toisten kautta. Siitä, että saa esittää muille parempaa, on hovi ympärillä. Aina joku paras esitys menossa muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa on epävakaalla ja narsistilla?
Hieman etu asioita. Mutta epävakaa ilmentää usein käytöksessään vahvoja narsistisia piirteitä.
Epävakaa saa kiukkukohtauksia, narsisti raivokohtauksia?
Narsisti syyllistää aina muita. Vuosikymmeniä syytöksiä. Siitä tunnistaa. Omannhuonon ja ilkeän käytöksensä projisoi toiseen. Matkii muita, mutta niin, että itse tekee paremmin kaiken. Halveksii muiden juttuja. Vertaa itseään muihin ja ne muut on aina halveksittavia.
Mä olen kannustanut kauniita nuoria naisia luottamaan omaan luonnolliseen kauneutensa. He ovat todella viehättäviä
luojan luomana, kunpa vain tämän ymmärtäisivät ja lykkäisivät pistohoidot mahdollisimman myöhäisiksi 40+ ikään.
En ole koskaan puhunut kenenkään paikkakunnalla asuvan nuoren enkä vanhan naisen ulkonäöstä negatiivisesti. Kerran mainitsin nähneeni botox-käsiteltyjä kasvoja asioidessani paikallisesti. En kuitenkaan
sanonut tätä tuomitsevasti. Totesin, että näin pienessä paikassa ei ole moisia hoitoja
lainkaan saatavilla. En enää edes törmää paikallisiin naisiin, kun asioin aivan muualla. Ylipäätään vältän ulkonäön kommentointia
kaikkien ihmisten kanssa. Kiinnostukseni on aivan muissa teemoissa.
x
Vanhempi narsissi nuupahtaa siinä missä nuorempikin narsissi, jos sille ei anneta huomiota, eikä ruokita sen merkittäviä erillistarpeita tai asetuta sen veemäisyyden kasvualustaksi. Narsissi on ahne kukka ihan nupusta asti, sen kasvua ei pidä mahdollistaa eikä antaa sille ravinteita. Sekä nuori että vanheneva narsissi on haittalaji, rikkaruoho, ei mitään muuta.
Mä olen seiskytluvun puolivälin lapsi, eli jo 50 hujakoilla. En kuitenkaan 60 vielä vuosikymmeneen, joku on tällaistakin hieman erikoisena kiusausmuotona täällä kirjoittanut. Menopaussi tulla jollottaa
muutamien vuosien kuluttua, mutta suhtaudun luontoäidin biorytmiin hyvin rauhallisesti ja asian täysin hyväksyen. En ole lapsia ollut aikeissakaan tehdä, joten menstruaation loppumisella ei minulle ole mitään merkitystä siinä mielessä.
x
Savolaiset Asperger-rasistit seuraavat tuntematonta erakkoa joka paikkaan.
En edes vaivaudu liputtamaan. Mä en ole mitään törkyä täällä kirjoittanut kenestäkään paikkakuntalaisesta.
Nuoria kauniita ihmisiä, ihan kivannäköisiä vanhemmatkin.
Käsitelkää omat traumanne, metkunne, seksuaaliset kompleksinne ja käytäntönne omin nokkinenne.
Seinät ovat paperia. Olen sivusta joutunut ikävä kyllä monenlaista täällä todentamaan, vasten omaa tahtoani. Älkää minuun > nunnaluostarin asukkaan tavoin elävään erakkoon traumojanne dumpatko. Kiitos.
Jos triggeröin sinut vihaan, se tarkoittaa käsittelemätöntä, kenties häpeällistäkin asiaa. Käsittele se pois tykönäsi, rakas lapsi. Se sattuu, sä kipuilet..tiedän. Mutta se on kasvukipua ja välttämätöntä evoluutiota.
Mäkin tulen käsittelemään haastavaa Savon jaksoa vielä vuosia eteenpäin. Se on varma. Oli tämä sellainen reissu.. Mutta kaikki opimme jotain ihmisyydestä. Win-win. 🤷
x
Menee kyllä liian pitkälle, jos
jopa erakkoluonteesta tehdään kiusaamisen aihe. Herranjestas sentään, aivan tolkutonta.
En tutustu helposti uusiin ihmisiin.
Päästän harvoin ketään lähelle ja osaksi elämääni. Useimmiten tällainen hlö on tähteläinen taustaltaan. Sellaista vanhan ajan kahvittelua olen harrastanut ainoastaan isäni, veljeni ja anoppini/appivanhempieni luona, kun mieheni kanssa olemme kylässä käyneet.
En koskaan naapureiden. Poikkeuksena 1 terveydenhuollon ammattilainen seinänaapurissani Hgissä. Hänen kanssaan vierailimme toistemme asunnoilla. Joku kolahti, hän herätti välittömästi syvää luottamusta minussa; kuten minä hänessä.
Meistä tuli hyvät ystävät.
Minulla on samat, omana itsenäni aka erakkotyyppinä hyväksyvät lojaalit ystävät ollut jo tosi pitkään. He eivät vaadi minulta asioita, joita en halua, joihin en kykene.
Näin pienellä paikkakunnalla minua arveluttaa myös kuppikuntien juoruilu. Olen halunnut pysyä selkeästi erillään.
Tästä esimerkki: Muistan vuonna 2022, miten seinänaapurissani silloin asunut noin 25-v. mies lähti päivittäin varhaisaamusta töihin. Pian talossa alkoi kiertää juoru, jonka mukaan tuo mies olisi yöpynyt kaikki viikonpäivät minun luonani ja lähtenyt töihin minun asunnoltani. Totuus: Omalta kämpältään mies lähti - joka ikinen aamu. Emme olleet edes jutelleet. Kertaakaan. Koin tilanteen kiusallisena: Miten oikaista täysin tekaistut juorut? Kuka ja miksi perättömiä liikkeelle laittanut? Päätin jatkossa pitää visusti etäisyyttä. Juuri tällainen juorukäytös ahdistaa minua.
Lisään vielä: C-PTSD:n tyypillisin ilmentymä on nimenomaan vetäytyminen, eristäytyminen. Alkuaikoina ennen ovitapahtumia lenkkeilin ja asioin lähikaupoissa säännöllisesti. Toivon kykeneväni palaamaan tähän rutiiniin uudessa kodissani, kaukana triggeröivistä traumapaikoista.
E
Epävakaan motiivi toimintaan vaihtelee.
Narsisti ei ole kasvanur koskaan aikuiseksi. Sen motiivi on aina sama primäärinarsistisen suhteen luominen ja ylläpito.