Milloin teit viimeksi kesäkeittoa
Miksei turistit koskaan tilaa kesäkeittoa, vaan aina lohikeittoa?
Kommentit (62)
Tein noin kuukausi sitten. Olen pitänyt kesäkeitosta aina.
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä. Se on niin hyvää.
Turistit ei ehkä sitä tilaa sen vuoksi, että itse en ainakaan ole nähnyt sellaista minkään ravintolan listalla.
Hei! Olen mäkkärin vuoropäällikkö ja tehtävänäni on valvoa että jokainen tarjoilija vuorollaan hokee JES!
Laihialainen kesäkeitto on lämmintä vettä kukkakuvioisella lautasella, ei ku naattimaan.
M59
Vierailija kirjoitti:
Laihialainen kesäkeitto on lämmintä vettä kukkakuvioisella lautasella, ei ku naattimaan.
M59
Eikö kylmä vesi kelpaa?
Meillä laitetaan siihen aina nakkeja.
Hyvää. Kesällä tein. Voihan sen pakastevihanneksiinkin tehdä. Kermaa ja hiukan koskenlaskijaa. Maitoon en tee.
Vierailija kirjoitti:
Meillä laitetaan siihen aina nakkeja.
Se on silloin syyskeittoa.
En ole koskaan tehnyt, en pidä siitä.
Viime kesänä ainakin varmaksi olen tehnyt. Voi olla, että talven aikanakin olen jonkun kerran tehnyt, kun on yksi lapsen lempiruoista niinkin. Itse tekisin muuten vain kesällä tuoreista aineksista.
Teen aina kesäisin tuoreista vihanneksista. Uutta perunaa, porkkanaa, herneenpalkoja, papuja, kukkakaalia, parsakaalia ja lopuksi kypsään keittoon tomaattilohkoja, Liemeen maitoa ja voita tai sulatejuustoa. Joskus laitan nakkeja. Hyvää!
Elo-syyskuussa. Kesäkeitto tehdään tuoreista uuden sadon vihanneksista, muulloin se on vain maidossa lilluvia kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Turistit ei ehkä sitä tilaa sen vuoksi, että itse en ainakaan ole nähnyt sellaista minkään ravintolan listalla.
Voisi olla mielestäni tarjolla kesäaikaan. On todella hyvää taidolla tehden.
Vierailija kirjoitti:
On muuten Suomen paskinta keittoa.
Parasta kalakeiton kanssa.
Kauheinta on oksettaa . Porkkana ja maito ei vaan sovi yhteen . Ei sitten mitenkään . Eikä herne ja maito siis kuumennettu maito. Sä voit kokeilla keittää maitoa ja laittaa siihen pari palaa porkkanaa .
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä. Kesäkeitto on tosi hyvää kun on tuoreet alkukesän kasvikset käytössä.
Mitäs kasviksia suomen alkukesässä kasvaa? Jäkälää?
Onko toi s marketin maito jotain hevosen maito sekundaa ? Ettei oikeaa maitoa edes . Ihan kuin piraattia tulisi hyllyihin. Pahinta keittoa on kesäkeitto ja hernekeitto . Hajukin oksettaa.
Kermakastike pihvillä onkin jonkun uskonto ajalta 4000 ennen Jeesuksen syntymää , niin kiellettyä. Ettei vasikka kärsi emonsa utaremaidossa . Kumpikin kuolleita .
En ole koskaan tehnyt kesäkeittoa. Oli lapsena yksi kamalimmista ruuista ruotoisen kalakeiton lisäksi. Fileointia ei ollut 1960-luvulla kai vielä keksitty. En usko, että ulkomailla on vastinetta kesäkeitolle, eikä missään muualla kuin Suomessa kai sotketa maitotuotteita keittoihin. Lohikeitto on taivaallinen ruoka, kun on hyvin tehty kirkkaaseen liemeen ja runsaasti tillillä höystettynä.