Toukokuiset päivään 4
Terveisiä täältä käynnistyksen ihmeellisestä maailmasta. En ole vielä jakautunut. Ensimmäinen pilleri keskiviikkona neljäntunnin jälkeen aloitti supparit jotka kestivät koko illan, eli en saanut toista lääkettä enää illalla. Ne ei olleet menkkakipuja pahempia, eivätkä tehneet alakalustollekkaan juuri mitään mutta välillä hikkee pukkas. Eilen aamun lääke oli varmaan kalkkitabletti kun ei tehnyt niin mitään minulle..ei supparin supparia. Illalla saatu taitaa vaikuttaa vieläkin kun heräsin jonkun sortin yleissärkyyn. Nyt toivon, ettei supistukset muutu kipeiksi jotta saisin nyt aamulla uuden pillerin..mun kalusto ei ole kovinkaan kypsän pehmyt tähän touhuun näet.
En ole tästä tilanteesta yllättynyt. Olen samassa huoneessa kun viimeksi ja silloin neljä päivää taisi olla aika vakio näissä hommissa kun käynnistettäviä seurasin. Kyllähän tälläinen epäajan viettäminen välillä hatuttaa mutta no.. taas on päivä uus ja jos ei tänään mitään tuu niin..huomenna on välipäivä jolloin muruja ei laiteta..se tulee olemaan TYYYYLSÄ päivä.
Ei tämä aina näin mene..toiselta käynnistettävältä meni vedet ekasta pilleristä ..muttei hänkään lähtenyt synnyttämään kuin vasta seuraavana päivänä.
Näin omanapaisesti raportoin teille.
Yritetään leijua loppuun asti..sisulla.
Murmeli ja kohokas 38 + 2, kolmas käynnistyspäivä.Pitäkää nyt piruvie peukkuja että lähtis tänään.
Kommentit (44)
vielä iltamyöhällä. :)
Janskulle oman kokemuksen perusteella vastaisin siitä käynnistyksestä. Eli mä menin perjantai-aamulla käynnistykseen klo 8:ksi (isäntä vei, kun matkaa on 45 km). Luvattiin soitella päivän mittaan puolin ja toisin mitä kuuluu. Sain ekan pillerin puoliskan Cytoteciä suuhun nakattavaksi joskus 10 aikoihin vissiin, seuraavaksi kokonaisen ehkä klo 15 ja toisen klo 19. Makoilin ja kävelin koko päivän, kun vähän jotain tuntui, mutta ei kuitenkaan riittävästi. Isäntä soitti muistaakseni pari kertaa päivän aikana kuulumisia, mutta kun niitä ei juuri ollut kerrottavaksi, lupasin soittaa sitten JOS jotain tapahtuu. Lopulta sain (onneksi) sille soittaa 00.30, että nyt mennään saliin, sais tulla, jos aikoo mukana olla.
Eli jos tuosta pitkästä pätkästä jotain tolkkua sait, niin lyhykäisyydessään: jätä nukkumaan ja soita, kun jotain alkaa tapahtumaan. Se tietysti vähän riippuu kyllä käynnistystavastakin, niitä kun on erilaisia. Ja jokainen meistä on erilainen, joten sulla voi tapahtua äkkiäkin, mutta eikö se mies aika nopsaan paikalle ehdi, vaikka kotiin jäisikin. Meillä jo pelkkään matkaan menee ainakin puoli tuntia. Ja voihan olla, ettei koko päivänä tapahdu mitään ja mies parka nuokkuis puolinukuksissa sairaalassa, kun on raskas yö takana.
Tämmönen on mun kokemus. Muitahan löytyy synnytyspuolelta, kelläs niitä käynnistyksiä nyt olikaan jo?
Mutta nyt poistun nukkumaan minäkin, jatketaan taas huomenna.
Äippä (piilevä PATEilija)
Jansku: Mä en osaa kyllä sanoa, että mitä ne meinaa sulle maanantaina tehä, mutta jännittää kyllä sunki puolesta! Jospa ne käynnistäs, viikot sulla alkaa oleen muistaakseni jo ihan hyvät. Mitä ne siis sitä enää pidättelis... ?
Pikku-tyyppi: Jäi pihvit tänään tekemättä, en jaksanu. Myönnän, että Hese kutsui minua taas.. =) Ajattelin siirtää nuo ruokahommat huomiselle..
AngelEyes: Joko lähit laitokselle??
OP on mahtanu tosiaan mennä pyöräyttään oman pakettinsa. JÄNNÄÄ!!
Tiisusa: niin se oli juuri OP, joka enemmän niistä pisteistä tiesi. Mutta jos menet taaksepäin näitä ketjuja, niin ne löytyy sieltä. Oiskohan viikko sitten ku OP ne meille tänne laitto?
Täällä ei ole tapahtunut taas mitään, supparitki rauhottunu. No, katotaan mitä huomenna aamulla tuolta alapäästä tulee.. =D
On sitä ihminen muuten pöljä. Mulla iski paniikki siellä käyrällä, ajattelin vaan että älä tuu, mä haluun kotiin. Kun mä sitä kipua pelkään niin. Sitten kuitenki olisin just valmis tekemään tämän lapsen.. Mitä nopeemmin se tapahtus, niin sitä äkimmin se ois ohi.
Jaa, pitänee lähteä nukkumaan. Telkkarista ei näköjään tuu taas yhtään mitään..
Öitä naiset! Nukkukaa hyvin!
miitu
Jos tabuilla käynnistetään niin kannattaa tosiaan mies jättää kotiin ellei nyt ihan välttämättä halua lähteä.
Mulla on käynnistetty kahdella tavalla. Kaksoset käynnistettiin suoraan kalvojen puhkaisulla, koska olin 3 cm auki ja kanava kadonnut. Heti kalvojen puhkaisusta alkoi synnytys supistukset ja vajaan 6 h päästä oli lapset maailmassa.
Tämä kolmonenhan syntyi sitten tabletti käynnistyksellä, koska kaulaa oli 2cm ja sentin auki. Ja ekasta tabusta meni 30h ennekuin vauva oli maailmassa. Ihme että kesti noinkin kauan kun olen kuitenkin jo uudelleen synnyttäjä.
Useesti just tällä kypsyttelyllä kun aloitetaan niin saattaa mennä hyvä tovi ennenkuin mitään edes tuntuu. Ja etkös ollut ensisynnyttäjä? Niin tuskimpa se vauva sieltä ihan syöksyllä tulee kuitenkaan, kerkii mies mukaan kunhan on sen aika sitten:)
Tsemppiä kovasti koitokseen jos maanantaina siihen joudut:)
martina, poika2vk 2pv ja tyttö ja poika 2v11kk:)
ONNEA Tuuteliruu!
ALMAEINO tsemppiä sen pahoinvoinnin kans. Mulla tällä hetkellä aamuisin vettä ja sit okselle, mutta ei joka aamu. Iltasin kauheaa närästystä ja sit tulee huono olo. Meinaisko ne sulla käynnistää pahoinvoinnin takia vai onko jokin muu syy? Ai niin mahan arkuudesta. Mulla tulee nyt vatsikset kipeeksi jo jos aamulla pitää enemmän yökätä ja kuitenkin tähän mennes oksnnellu paljo enemmän eikä noin herkästi ole reagoinu. Tosin eipä niitä vatsalihaksia taida enää olla...Ai niin vauvatkin taitaa olla hyvin samankokosia, kun meille arvioitiin alkuviikosta 2800g, sulla vähä pienempi
Mulla on tänään ollu ihan kypsähtäny olo. Melki on itku tullu, kun ei tää yks anna mitään merkkiä, että tää raskaus joskus loppuis...Hermo ei meinaa enää kestää tätä mahan kantamista. Taitaa kyllä olla ihan yleinen ongelma. Oiskohan jossain ylimääräset hermot myytävänä? Mieluusti eritysipitkällä jousella varustettuna?
Huuheli 37+6