Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Heinäkuiset 2008 vko 3 pe-su***

18.01.2008 |

Päätin pistää uuden pinon pystyyn, kun edellinen pino on äitinyt jo pitkäksi...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työreissu on nyt takana ja ihanaa olla taas kotona :-) Nukun yleensä tosin huonosti hotellissa, mutta viimeyönä vetelin sikeitä 9 tuntia yhdellä vessakäynnillä! Väsynyt silti olen, kun on kaksi tiivistä koulutuspäivää takana...

MyLauren - Suosittelen lämpimästi liikuntaa, sillä mulla ainakin liikunta auttaa vatsan turvotukseen. Juuri tuo istuminen tekee olon tukalaksi, mutta kummasti helpottaa, kun jaksaa (lue: viitsii) lähteä joko ulos reippaalle lenkille (kävely tai hidas hölkkä) tai salille.

Samina - Pikaista paranemista sinulle ja muillekin sairasteleville mammoille. Itse olen selvinnyt flunssista ja muista taudeista - itseasiassa koko perhe on pysynyt terveenä eikä lapsetkaan ole tautien takia joutuneet olemaan pois päikystä tai koulusta koko viimevuoden aikana! Itse olin keväällä yhden päivän pois töistä keväällä, kun selkään iski elämäni ensimmäinen noidanuoli (toivottavasti myös viimeinen!). Meillä taitaa olla tämmöinen " perusterve" perhe.

Saatiin just miehen kanssa siivottua koko huusholli, joten nyt alkaa ihan oikeesti viikonloppu. Yleensä siivoamme jo torstaina, mutta nyt oman reissun takia siirtyi perjantaille. Pääasia, että homma on nyt tehty :-) Toivottavasti jaksaisin edes kymppiin asti istua sohvalla ja katsoa tän viikon ohjelmia - eilen nukahdin kesken Housen eli ennen klo 10!

Mukavaa viikonloppua ja ulkoilkaa ahkerasti!

Terkuin,

Tinttis ja Pirpana 13+4

Vierailija
2/14 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin aamulla silmä lähes umpeen turvonneena.. Olin jo lähdössä töihin, ajattelin että silmätulehdus ja käyn työpaikka lääkärille näyttämässä.

No en päässyt lähtemään kun toinen puoli naamasta alkoi turpoamaan.

Lähdin päivystykseen ja saman tien laittoivatkin tippaan..

Siellä olinkin sitten aamu 7 iltapäivään 4 asti...

Sain kortisoonia ja antihistamiinia suoneen. Epäilivät allergista reaktiota tai sitten jotain tulehduksellista.. No tarkka syy jäi selvittämättä.

Pitää mennä takaisin jos oireet palaa...

Lisäksi ke ja to mulla oli olkapäästä ranteeseen molemmat kädet täynnä ihottumaa.. Kutitti ja kuumotti....

Kauhuissani mietin jo raskaushepatoomaa... Maksa-arvot otettiin kyllä, tuloksia en päässyt soittamaan tänään.. Mutta uskoisin että lääkäri olis soittanut jos niissä olis jotain ollut pahasti pielessä.

Silmä tuntuu vieläkin vähän oudolta...En vaan keksi oikein mitään mikä olis laukaissut reagtion... Tulehdusarvot ja valkosolut oli vähän koholla...

Mutta masussa tuntuu olevan liikettä. Pieniä hentoja potkuja tuntuu, kutinaa enemmän kylläkin vielä :)

Ens viikolla on neuvola ja sit 2.5vkon päästä rakenneultra :D

Mies lähti viemään pojan mummille hoitoon. Mies on huomenna aamusta iltaan asti muutto hommissa. Katsottiin parhaaksi että poika menee hoitoon. Jos joudunkin lähtemään takas päivystykseen.. TOIVON että en! Mummi asuu vajaa 100km päässä joten ei ihan nopeasti pääse lapsenvahdiksi.. Toki ystäviä, kummeja, naapuri olis lähempänä mutta mieluummin mummin luokse, poika kun tykkää vaarin kanssa touhuta kovasti :)

Nyt lähden antihistamiini höyryissäni nukkumaan. Lievästi sanottuna väsyttää noi lääkeet...... ja pää on vähän " pönttö" .. Yritin laittaa pojan toppapukua päälle kun lähdin hakemaan postin :D Ihmettelin miten on takki kutistunut niin paljon :D

eppuliini ja " siiri" rv 16+3 / 17+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eppuliini....toiv.paranee.Eikä ole mitään " ihmeellistä" .

Hei,vain kaikille pitkästä aikaa....Täällä kaikki ok.Ilma on vain niin kurja,joten pojille pitää keksiä muuta viihdykettä kuin ulkoilu.Mahtaakohan talvea tulla laisinkaan.Tää kurakeli alkaa jo kyllästyttämään.

Mun olo on ollut hyvä ja masu alkaa hiljalleen pyöristymään. =)

Neuvolassa kävin viikko sitten ja sydänäänet kuuluivat hienosti.Rakenneultra ajan sain,mutta siihen on vielä hetki aikaa...

Kaikkea hyvää!!!

iltahämärä ja asukki 15+1

Vierailija
4/14 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui mikä kokemus eppuliinillä!!

Meidän perhe on sairastanut muidenkin edestä. Yhdyn täysin jonkun kirjoitukseen oksentamisen kamaluudesta kurkkukipuisena. Itsellä iski angiina päälle ja jo nieleminen oli kamalaa, saati sitten nämä taas päivittäiset pahoinvointikohtaukset, no onneksi se on nyt ohi.

Mulla on liikkuminen täysin nollassa, supistelee pienemmästäkin rasituksesta. Edellisessä raskaudessa sain näiltä viikoilta säännöllisesti piikkiä supistuksia hillitsemään. Näyttää nyt käyvän samoin, lääkäri vaan vähän huolestuneen oloinen miten paljon lisä ärsytystä se hematoma aiheuttaa. Voi kun me saataisiin nyt edes tämä toinen pikkuinen pitää!!

Pikkuhiljaa ois kiva lapsille ja isovanhemmillekin kertoa, mutta mutta kun ei tiedä mitä kertoisi.

pupu ja salarakas 15+6

Vierailija
5/14 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äh... menis ohi jo... no onneks ei hengitystiet turvonneet kuitenkaan eikä päivystykseen tarvinnut taas lähteä. En vain käsitä miksi aamulla turpoaa..

Tänään on ystäväni syntymäpäivät.. En jaksais oikein lähteä, vaikkakin ihan kiva päästä pois kotoa pitkästä aikaa.

Poika on hoidossa mummilla siis, joten vaikka menisi vähän pidempään niin tietää ettei tarvitse ihan aikaisin aamulla herätä.. Vaikka nyt tietenkään en juokaan alkoholia :)

Suihkuun pitäisi lähteä ja miettiä mitä tähän ruhoon mahtuisi päälle :)

Olen tänään kerännyt pojan vanhoja vaatteita kirpputorille ja ystävälleni kiertoon. Eipä tuota paljon jäänyt tälle prinsessalle jäljelle :) No pääsempä ostoksille :D Vaikka täytyy myöntää että hirveästi en meinaa ostaa.

Esikoinen kun syntyi saatiin vaatteita lahjaksi NIIN hirveästi etten valehtematta ostanut kuin pari hassua vaatetta ekan vuoden aikana ja ulkovaatteita :D Jospa nyt kävis samalla tavalla ;)

En tiedä miksi nyt tuntuu niin vaikealta ostaa tytölle vaatteita. En ole kovin rimpsu mekko ihminen. Vaaleanpunainen toki ok. Mutta perusvaatetta tytölle en kovin ole löytänyt. No en ole kovin monesta paikasta vielä katsonutkaan.

Vierailija
6/14 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppuliini, kovasti kuulostaa urtikarialta, joka on allerginen reaktio. Mutta jos yllättäen iskee ja vielä kasvoihin, niin yleensä johtuu lääkkeistä.

Mä itse sain muutama vuosi sitten samanlaisen reaktion antibiooteista. Ja ihottumana alkoi käsistä. Aamusta olikin koko naama ja kädet ja jalat niin turvoksissa etten meinannu silmiä auki saaha. Lääkärit ei tietenkään osanneet sanoa mitään reaktiooni. Sitten kun antihistamiinia hain apteekista niin siellä tiesivät kertoa, että niin voimakas reaktio on lähes aina lääkkeistä johtuva. Sit vasta tajusin, että mulla on antibiootit päällä keuhkokuumeeseen. Heti kun antibiootit loppu niin loppu nokkosihottumakin!

Toivottavasti asia selviää, mut jos on allergista niin aiheutuu jostain mitä edelleekin " käytät" ...

Tinttisen sanoihin yhdyn myös liikunnan puolestapuhujana:) Mulla liikunta auttaa todella paljon selkäkipuihin. Joka raskaudessa on ollut issiaskipuja melkoisesti, mutta nyt olen löytänyt bodybalancesta (joogan tyyppinen laji) apua kipuihin. Eilen päivällä oli taas siivouksen jälkeen kova särky alaselässä ja lonkassa , mut sit kun illalla kävin bodybalancessa niin tänä aamuna oli kivut poissa. Heh, tosin kipu siirtyi ylemmäs olkapään lihaksiin;)

Tulipas taudin täyteinen teksti. Mut nyt mä lähden syömään ennen ku paha olo iskee!

Pricilla ja Muru 14+4

Vierailija
7/14 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis selkäkipuihin. Päiväksi olo helpottaa kun pääsee liikenteeseen, mutta yön selkäsärky ei kyllä illankaan lenkillä lähde pois. Olen myös yrittänyt joogata ja venytellä, mutta ei tunnu sekään paljoa auttavan. Toivon, että se futoni vähän parantaisi nukkuma-asentoa. Nykyinen sänky on kyllä hyvä, mutta mulle hieman liian pehmeä. Toivottavasti päästään puolison kanssa yhteisymmärrykseen futonitestauksessa. ;) Tosin se taitaa olla jo sen verran tuskastunut mun yölliseen vaellukseen ja pyörimiseen, että mikä tahansa vaihtoehto mihin olisin tyytyväinen taitaa olla hyvä.

Minäkin veikkaisin eppuliinille urtikariaa? Toivottavasti olo ei ole tänään ollut enää yhtä kamala... Itse olen yhdelle penisiliinin alalajikkeelle allerginen, ja allergia todettiin hieman vastaavasta (joskin onneksi lievemmästä) allergisesta reaktiosta aikoinaan.

Tänään pitäisi päästä reippaasti urheilemaan, kun molempien muksujen telinevoimisteluharjoitukset peräkkän ja itsekin kerkeää sillä välin touhuta. :) Onneksi olo on hyvä ja jaksava ainakin vielä toistaiseksi!

Vierailija
8/14 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(edellisestä n 1kk aikaa).

Mutta raskaus muuttaa ihmisen immuniteetti tasoa heikommaksi.

Eli taudit, oireet iskee helpommin ja monesti rajumpana.

Ystävälläni oli ensimmäisessä raskaudessa tosi harvinainen raskausajan ihottuma. Ensin epäiltiin hepatoomaa mutta ei ollutkaan.

Toisessa raskaudessa hänelle tuli harvinainen kasvohalvaus joka heikensi myös toisen silmän näkökykyä.

Lisäksi olen kuuluut mitä " erikoisimmista" oireista raskausaikana.

Mutta nyt tulee vieraita

Vierailija
9/14 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on kotiuduttu viikonloppu reissulta ja jo riihimäeltä tulleet sukulaisetkin ehtivät käydä kylässä :)

eppuliinille pikaista paranemista!:)

ei tullut perjantainakaan soittoa siitä veriseulonnasta,joten olen siis kai läpäissyt sen ilman kiinni jäämistä ja kaikki on niiltä osin ok. helpotti kyllä jo tuo tieto :) nyt on mieli muutenkin jo parempi koko odotuksen suhteen. alussa en oikein uskaltanut kiintyä pikku salamatkustajaan,pelkäsin koko ajan jotain pahaa tapahtuvan. nyt viime neuvolassa se täti sai minut järkeistettyä ja olen ollut viikonlopun jo vain onnellinen odottaja :) potkuja tuntuu ja supistaa kyllä. viime raskaudessa jäin sairaslomalle jo joskus rv.25 aikaan supistuksista johtuen. toivottavasti ei käy samoin,haluan kyllä käydä tämän kevät jakson rauhassa koulun loppuun :) eivät kyllä siis nyt ole huolta aiheuttavia,kun eivät ole kipeitä vaan ainoastaan kohtu kovettuu. kuuluu siis kuulemma asiaan.

meillä on mietitty paljon kestovaippojen hankintaa,mutta vielä en ole täysin varma,jaksanko sitä pesurumbaa. muuten olen kyllä niiden kannalla ja varmasti se eka vuosi menisikin helposti niitä pestessä,kun olen kotona,mutta entä kun palaan opiskelee.. nytkin tuo pyykkien pesu on työn ja tuskan takana,pesen kaks kertaa viikossa pyykkiä ja se riittää juuri ja juuri. miten teillä,joilla ne kestovaipat on,onko se pyykkirumba niin kamalaa kuin kuvittelen sen olevan?:)

jeps.. nyt täytyy etsiä uikkarit,lähdetään uimaan kunhan esikko herää päikkäreiltään :) hieman hirvittää lähteä tuota pömppää näyttää " yleisölle" ,mutta mitäpä väliä sillä on. kaunis,odottavan vatsa,josta napa tulee ulos :DD ajattelin muutenkin alkaa uimaan,kun meillä on jopa 3,5tunnin hyppytunteja kesken päivän ja uimahalli vieressä,joten pääsisi edes hieman kuntoa pitää yllä. illalla ei enää ehdi muuta kuin ruokkia lapsen ja laittaa sen unille,jos päivät venyy myöhään...:/

hyvää ensi viikon alkua kaikille!! :)

-annu ja papu 16+5-

Vierailija
10/14 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks Eppuliinille tsemppiä! Mulla iski ekan raskauden viimeisellä kolmannekselle ihan järkyttävä ihottuma - syynä siihen tosin ilmeisesti oli penisilliinikuuri, jonka sain poskiontelotulehdukseen...tosin vasta-ainetestisti oli kuitenkin negatiivinen. Ihottuma alkoi yhdestä paikasta ja levisi vähitellen koko kroppaan, kutina oli aivan kauhea ja kun ihottuma hävisi yhdestä paikasta, tuli sitä johonkin muuhun paikkaan. Kortisoni ja antihistamiinit helpottivat ja onneksi pääsin synnyttämään niin, että pahin oli jo ohi. Kaikenkaikkiaan ihottuma kesti kuukauden verran. Eppuliini, toivon todellakin, että pääset helpommalla, sillä omaa ihottumakokemustani en toivo edes pahimmalle vihamiehelle!

No niin, pääsin sitten edellisessä viestissäni kehumaan, että meidän perheessä ei ole sairastettu ollenkaan viimevuoden aikana: no, nyt on sitten esikoinen kuumeessa! Eli olispa pitänyt koputtaa puuta tai pitää suu kiinni! Toivottavasti me muut selvitään ilman tautia. Huomenaamulla piti viedä molemmat pojat rokotuksiin lomamatkaa varten, mutta nyt jää isompi rokottamatta, kun ilmeisesti kuumeista ei saa rokottaa. No, onneksi ehtii vielä hyvin myöhemminkin.

Kohta tulee mun vanhemmat kahville ja sen jälkeen vois yrittää lähteä vähän ulos lenkille. Pitää varmaan pyytää naapurin " heinämamma" mukaan, että saa vaihtaa raskauskuulumisia oikein urakalla. " ei-raskautettuja" , kun ei viitsi koko ajan vaivata näillä raskausasioilla :-)

Mukavaa sunnuntain jatkoa!

Terkuin,

Tinttis ja Pirpana 13+6

Vierailija
11/14 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman väsyttää.... Lähdin eilen ytävän synttärijuhlintaan.. Mutta hups, ne olikin häät :D Odotettu on jo pitkään niitä häitä, mutta yllätyshäitä ei tod osattu odottaa :)

Ihanaa. Aluksi oli kaikki vähän pettyneitä mutta kyllä iloksi muuttui nopeasti!

Juhlatilan olivat vuokranneet ihan kotinsa vierestä, huiputtivat kaikki oikein kunnolla :D

En raaskinut lähteä kotiin vaan lähdin jatkoille vielä ravintolaan muun seurueen kanssa. Meitä oli pari muutakin masu pystyssä ;)

1.30 tulin kotiin ja kaaduin sänkyyn. Vieläkin väsyttää vähäsen.

No aikaisin yöunille tänään siis.

Eilen kun oli muitakin raskaana olevia paikalla tajusin että tää mun maha on ihan hirveän kokoinen :) Tai sit musta vaan tuntuu siltä.

Turvotuksia ei ole tänään ilmennyt, hyvä niin.

Ystävä kävi ostamassa multa kolme muovikassillista pojan vanhoja vaatteita. Loput kolme kassia vien kirpputorille myyntiin.

Sit pääsee shoppailemaan lisää :D

Masussa on ollut hirmu hiljaista eilisen ja tän päivän. Mietin jo että onkohan siellä kaikki hyvin.. Ti on neuvola joten viim silloin selviää kuuluuko sydänääniä vielä.

En tiedä pääseekö tästä keskenmenon pelosta koskaan irti. Aluksi odotin että 13 vkoa on täynnä.. No nyt odotan että rakenneultra on ohi.. sit varmaan alan murehtimaan taas jotain muuta :)

Mun pitäisi perinatologin kehoituksesta pyytää lähete sokerirasitukseen jo nyt neuvolasta. Oli sitä mieltä että parempi olis tehdä rv 20.. Muuten tekevät sen mulle n rv 26. Mulle tehdään automaattisesti se kun esikoisen aikana tuli diabetes....

Nyt lähden makoilemaan hiljaisuuteen sohvalle, vielä ehdin vajaa tunnin nauttia :)

Vierailija
12/14 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on perheen urheilupäivä ohitse, lapset väsyneitä ja kylläisiä ja itselläkin harvinaisen hyvä olo. :) Ekan kerran pitkästä aikaa jaksoi treenata kunnolla, sekä airobisen, että punttitreenin. Sykettä kyllä vahdin aika tarkasti, mutta eiköhän tuohonkin treenisykkeeseen nopeasti totu eikä tarvitse olla niin paljon silmä kiinni mittarissa. Ihanaa! Toivottavasti tämä jaksaminen kestää, eikä heti sairastu taas...

Puntilla oli eräs mamma vielä paljon isomman masun kanssa, ja toivo jaksasmisesta jäi kytemään. ;) Edellisissa raskauksissa on kyllä saanut urheilla ihan viimeiseen päivään saakka, mutta nyt on sitten ollut väsynyt ja toipilas niidenkin edestä.

Anzkulle kestovaipoista: Meilläkin on normaalisti pyykkipäivä n. 2 kertaa viikossa (mutta pesen kyllä usein enemmänkin kuin yhden koneellisen). Tietenkin kestovaippailu lisää kasaa, mutta on mielestäni arjen rumban keskelläkin suth vaivatonta. Rytmiin kerkeää kyllä tottumaan kotonaoloaikana. Itse olen heittänyt koneen pyörimään kun on vaippakasa puolillaan, tai tärkeät yökuoret vaikka sotkeentuneet... Ei se ole iso vaiva loppujen lopuksi kuitenkaan. Olen pessyt vaippoja normaalin 60 c pyykin kera, ja välillä sitten erikseen isomman kasan 95 asteessa.

Ja opiskelujen lomassa ei kannata stressata vaipoista liikaa, tekee sen mikä helpolta tuntuu. Kestoiluun tottuu nopeasti, mutta ei tarvitse olla " absolutisti" - ympäristöä ja omaa rahapussia säästää jo kun kestoja käyttää suurimman osan ajasta. Tavallisen vaippapaketin voi pitää varalla ja ottaa silloin mukaan kun kestoilu tuntuu tuottavan tuskaa. Sitten huomaa, ettei niitä juuri tarvitsekaan. Edellisen kanssa vielä ripustelin vaippoja, silloin harsot kuivuvat nopeimmin. Nyt olen katsellut kuivurissa kuivattavia kuoria ja sisävaippoja, kun tuo kuivuri on tavallisen pyykin kanssa helpottanut kyllä paljon kämpässä, jossa ripustustilaa ei juuri missään ole.

Vierailija
13/14 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä toivotella parantumisia kaikille sairaille ja lapsiaan hoitaville. Nyt menen itsekin nauttimaan viikonlopun viimeisistä kiireettömistä tunneista. Lasten masuun mahtuu jo kuulemma jälkiruokaa, ja korvapuustit ja kaakao ovat nyt in.

Vierailija
14/14 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monen muun tavoin käynyt lukemassa teidän viestejänne alusta alkaen, mutta liityn vasta nyt itse joukkoon. Laskettu aika on 21.7. (minun nimipäivä!), odotan toista lasta. Kummassakin raskaudessa pahoinvointi on loppunut tasan rv 10+0, nyt on lisäksi ollut vaivana päänsärky, palelu ja selkäkivut.

Vuoden saimme yrittää tätä toista, minulla oli niin hieno sunnitelma, että teen kaksi lasta pienellä ikäerolla ja sitten suoritan opinnot loppuun. Mutta sainpahan taas oppia, ettei tätä elämää kannata liikoja suunnitella. Ehdin jo luulla, että jäämme yksilapsiseksi perheeksi, mutta puolen vuoden lääkärissä juoksemisen jälkeen minusta löytyi vika ja lääkkeiden avulla tulin heti raskaaksi. Ja eihän meidän lapsille nytkään kovin iso ikäero tule, ja nyt olenkin jo sitä mieltä, että varmaan tuollainen reilu kaksi vuotta onkin ihan hyvä väli.

Nyt olen siis onnellinen kasvavasta mahasta, mutta tosi huolissani kaikesta. Tähän asti kaikki on näyttänyt hyvältä; niskaturvotus oli 1.03. Osallistuin myös noihin seulontoihin, tuloksia odotellaan ja rakenneultraa. Koska olen nyt tällainen " erikoistapaus" , minulla on neuvola- ja lääkärikäyntejä useammin kuin normaalisti olisi, mikä on tietysti ihan kiva ja auttaa rauhoittumaan!

Hyvää odotuksen jatkoa kaikille!

charlotte77 ja harri-hertta

P.S. esikoinen syntyi laskettuna päivänä, joten kovat on odotukset tämän kakkosenkin kanssa ;)