Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukokuiset päivään 4

04.05.2007 |

Terveisiä täältä käynnistyksen ihmeellisestä maailmasta. En ole vielä jakautunut. Ensimmäinen pilleri keskiviikkona neljäntunnin jälkeen aloitti supparit jotka kestivät koko illan, eli en saanut toista lääkettä enää illalla. Ne ei olleet menkkakipuja pahempia, eivätkä tehneet alakalustollekkaan juuri mitään mutta välillä hikkee pukkas. Eilen aamun lääke oli varmaan kalkkitabletti kun ei tehnyt niin mitään minulle..ei supparin supparia. Illalla saatu taitaa vaikuttaa vieläkin kun heräsin jonkun sortin yleissärkyyn. Nyt toivon, ettei supistukset muutu kipeiksi jotta saisin nyt aamulla uuden pillerin..mun kalusto ei ole kovinkaan kypsän pehmyt tähän touhuun näet.

En ole tästä tilanteesta yllättynyt. Olen samassa huoneessa kun viimeksi ja silloin neljä päivää taisi olla aika vakio näissä hommissa kun käynnistettäviä seurasin. Kyllähän tälläinen epäajan viettäminen välillä hatuttaa mutta no.. taas on päivä uus ja jos ei tänään mitään tuu niin..huomenna on välipäivä jolloin muruja ei laiteta..se tulee olemaan TYYYYLSÄ päivä.

Ei tämä aina näin mene..toiselta käynnistettävältä meni vedet ekasta pilleristä ..muttei hänkään lähtenyt synnyttämään kuin vasta seuraavana päivänä.

Näin omanapaisesti raportoin teille.

Yritetään leijua loppuun asti..sisulla.

Murmeli ja kohokas 38 + 2, kolmas käynnistyspäivä.Pitäkää nyt piruvie peukkuja että lähtis tänään.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MURMELILLE paljon tsemppiä ja vauhtia käynnistykseen!!!!!:D huih että!! ja MIITULLAKOS limatulppailee ja väri muuttuu veriseks...hui onnea ja toivottavasti se olis nyt merkki et vauva on tulossa PIAN pois:) JANSKULLA myös hyvin lupaavan kuulonen ultra...eiköhän ne ala käynnistelemään,jos tuohon tyyliin lupaili;) toivotaan! voi älytön kaikkiko te nyt lähette synnyttämään?:D ONNIPAPUNEN se taitaa olla vauvanhakureissulla kun ei oo kuulunut....ja SUSSUUUU????mitä sinne kuuluu?hmmm ketäs vielä? No onhan täälä vielä meitä odottelijoitakin;)

Mulla taas vaihteeks hyvä päivä:D jee kerrankin=) olo alkaa olla jo hyvä mitä nyt tän ison pallon kans olla voi,mut jotenkin jaksaa taas tallustaa ja tehdä kotihommia+olla pojan kans:) oltiin jopa ulkona tunnin verran aamusta:D nyt poika nukkuu...ihana rauha talossa;) saas nähä vaan nukkuuko kauan...

mistä te nyt olittekaan kirjotellut...hitsi unohdin...

KYNSISTÄ ainakin oli...aika kummallista että neuvolassa kehotetaan leikkaamaan kynnet!eiköhän jokainen itse tiedä ja huomaa kun on aika kynnet leikata.

VAUVAN LIIKKEISTÄ;ihan niiku mullaki olis liikkeet vähentyny...tai jotenki muuttunu vaisummiks. neuvolas just sanottiin et liikelaskentaa kannattaa tehdä päivittäin,mut en oo vielä tehny ku yleennsä vauva on ollu niin aktiivinen. nyt kyllätuntuu et olis vähän hiljentynyt tai sitten mä vaan kuvittelen ja pelkään!!En tiedä..vaikeeta on tääki loppuodotus!

Saa pelätä onko kaikki hyvin.

( o ) hyvin muuten oma maha voi....ja kasvaa...kamalaa miten tuo napakin on aivan muodoton ja arpea pukkaa:( muutaman kauniin arven oon nyt pongannut ja ne siitä kasvaa kasvamistaan!!iikk!! noh siinäpä tulee...ei jaksa välittää ku minkäs mokomalle voi:D

jeps mut nyt jatkan surffailua kaikessa rauhassa kunnes tuo vauhti-intoilija syöksyy tänne;) VOIKAAHAN PAKSUSTI ja SUPPAREITA paljon kaikille niitä kaipaaville!!!

toymama 36+6

Vierailija
22/44 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydään, tai no voidaan myös antaa, hyvään kotiin uhmaikäinen tyttö. Sisäsiisti (paitsi ettei siivoa lelujaan), sanavalmis ja sopusuhtainen. Kaikki ruokainen, pitää myös paasto päiviä. Mukaan tulee vaatteet ja kolmipyörä.

No ei vaan miten voikin tuollainen pieni ihminen saada (suht)täysjärkisen aikuisen raivostumaan. Yhtä tappelua ollut aamu ja sitten kun saa äidin itkemään niin sitten nauretaan päin naamaa että äiti on niin hassun näköinen!!! AAAARRRGGGHHH!!!!!!!! Siinä ei ole mitään hassua kun tän mahan kanssa painit eteisen lattialla vetämässä kurahousuja lapselle joka osaisi itsekin pukea. Mut olin päättänyt et tänään ulkoillaan. Piste. Ja mehän ulkoiltiin.

No, jotain hyvääkin. Nukuin viime yönä hyvin.

Eilen piti käydä kaupassa tirkistelemässä juttua Janskusta kun ei tuo lehti näytä meille tulevan. Aika herttanen juttu :) Itsekin kaipaisin hemmottelua lähinnä hieronnan muodossa MUTTA suutarin lapsella ei ole kenkiä ja fysioterapeutin vaimo ei saa hierontaa. Oikeesti en kehtaa pyytää miestä hieromaan kun toinen on saattanut tehdä sitä työpäivänään 4 tuntia.

Jotain piti kommentoida mut korvista tulee savua ja naama on niin kireellä et hampaat natisee yhteen joten meen rauhoittumaan. Jos unien jälkeen vaikka haluaisi poistaa tän " myynti-ilmoituksen" . Parempaa päivää muille! Onnea käynnistyksiin ja muihin koitoksiin!

T: Moskuliini 36+4 (hei, tuostahan sais jo yhteenlaskulla 40! Vois ihan hyvin jo olla 40!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan taas kamalasti ehtiny tällä viikolla kirjotella enkä lukeakaan viestejä, kun on ollut tuon kasvihuoneen rakennusta ja muuta hässäkkää. Mies oli flunssassa ja kuopuksella kouluun tutustumiset tällä viikolla jne. No ihan hyvä että nyt on kaikki nuokin hommat hoidettu, koska meille tulee tänään tai huomenna vauva!!! Tai jos ei tule niin sit kyllä en osaa omaa ruumista lukea yhtään...

Elikkä tänä aamuna alko sitten ne kipeät supparit ja nyt tässä ootellaan että mitä tapahtuu. Aamulla noita tuli tosi harvakseen, mutta nyt on tahti jo vähän tiivistynyt. En kyllä oo vielä kauheesti kellosta aikaa kattonu. Kohta saunaan ja sit pötköttelemään ja oottelemaan mitä tuleman pitää. Vähän jänskättää...

Onnittelut kaikille vauvansa saaneille, ja paljon kipeitä suppareita muille.

AngelEyes 39+1

Vierailija
24/44 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jansku: kyllä minustakin ne ottaa sut osastolle käynnisteltäväksi! Että otat vaan sen sairaalakassin mukaan =)

meillä neiti harjottelee ekoja unia omassa sängyssä, omassa huoneessa. Ei näytä uni tulevan, kun ei oo vielä saatu verhoja ikkunaan.. Saa nähä kuinka ens viikolla alkaa yöt sujumaan kun vielä päivähoitokin alkaa! Ja 3v neuvola.

Sit häviääkin äiti ja pääsee mummin luo asumaan! Ja kun seuraavan kerran näkee äidin, se makaa sängyssä kipeenä ja joku rääkyvä paketti vierellä. Sit taas mummin luokse ja kun äiti viimein kotona niin se rääkyvä paketti on taas mukana! Siitä alkaa isosiskon hommat =)

kunpa loppus toi vesiräntä sade ni pääsis illasta kauppaan, jos ostas herkkuja..

Sussusta tosiaan alkais jo kaivata uutisia, toivottavasti vaan nettipimento, kiireväsy eikä pahempia..

Ja onks op myös hakumatkalla?

Ja kuinkas monta jonka la tänään, hui! Suppareita kaikille!

Vierailija
25/44 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut tänäänkään sitä hiivatin vauva-lehteä. Semmoista piti vaan ilmoittaa... Ootteko muut jo saaneet omanne?? En jaksais asiakaspalveluunkaan soitella kun siellä on aina kymmenien minuuttien jonot....:(

Vierailija
26/44 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiei, kun alkoi jännittää AngelEyesin, Murmelin ja muitten puolesta. Itse olen yrittänyt siirtää synnytysajatukset nyt taka-alalle. Alkuviikosta kun tuntui niin, että tämä tulee just, ja nyt ei mitään.

Eilen illalla olin (henkisesti ja fyysisesti) niin poikki, etten jaksanut kuin itkeä. Ja mies ei tajua mitään, toruu vain kun olen niin sottainen (siis minäkö täällä päivät pitkät sotkenkin??) ja LAISKA! Voihan fdk#&sejrl32!! Maksaisin aika paljon siitä, että saisin tämän raskauden siirrettyä vaikka yhdeksi päiväksi ja YÖKSI hänelle. Voisi ääni muuttua kellossa...

Sain kuitenkin tsempattua itseäni, ja tänään lähdinkin heti aamusta lasten kans linja-autolla kaupungille! Siinä fyysisen jaksamisen maksimirajoissa oli tuo neljän tunnin reissu, mutta henkisesti helpotti!! Ja lapsista oli varmaan mukavaa tehdä jotain muuta kuin tapella täällä kotona.

Oli muuten kaupungilla hassua, kun pyysin erästä nuorta miestä auttamaan työntämään kaksostenrattaat jyrkästä rampista. Siis olin siinä aikani ensin itse ähkinyt, enkä saanut rattaita ylös, eikä reaktiotakaan muissa asiakkaissa. Sitten kun YHDESSÄ pukkasimme ne ylös, se ihmetteli, että enkö niitä muka itse saanut? Ei mitenkään ilkeästi, mutta kuitenkin. Olin vieläpä ilman takkia, joten mahani NÄKYI, ja kärryt lastineen tosiaan ylittävät sen 40kg... Tuli hetkeksi sellainen olo, että mitä kaikkea tämä maailma vaatiikaan...

Moskuliinillako se oli se 3-vuotias myytävänä? Empatiaa sinnepäin. Meilläkin esikkotyttönen 3v6kk osaa kyllä tehdä elämästäni monesti aika mutkikasta...

+ sakkia piristävä kaupunkireissu

+ lapset NUKAHTIVAT!

+ viikonloppu alkaa ihan kohta! (ps. mies tilasi synnytyksen huomisaamulle! Tai siis sillain, että sais nukkua vielä yön;D) Ei taida kyllä toteutua sen toive. Olo ei vain ole sellainen.

+ aurinko paistaa täällä Oulussa!

OM rv 37+2 (taas eilen neuvolantäti " muistutti" , että kohta mennään sellaisten lukujen ohi, etten ole edellisissä raskauksissa nähtykään. Hah!*kuivakasti*) Eipä siinä, antaa pojan kasvaa. Ei sitä Roomaakaan päivässä rakennettu...

Vierailija
27/44 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Oli ne naikkarin kontrollit mulla eilen. Keskiviikkonahan vauvan painoarvio oli edellisten tavoin " ei ainakaan mikään hirmu iso vauva tulossa" eli n.3kg täl hetkel... *ja vauvalehti kolahti vihdoin luukusta*

Noh, eilen vitsailtiin sisätautilääkärillä massuni koosta, kun valitin olon olevan jo aika tukala. Tiedusteli sitten, että yksihän sieltä kuitenkin oli tulossa? Tuumasin vain, että ei sitä välillä oikein tiedä, kun tuntuu olevan aika notkea kuten isänsä. Mullahan kertyy muutenkin kaikki ylimääränen mahaan ja rintoihin, joten on oikeastaan ollut ihan mukavaa, kun kerrankin on oikea syy omistaa maha ilman seläntakana kuiskutteluja. Lääkäri kuitenkin laittoi gynelle pyynnön tarkistaa ettei lapsivettä ollut liikaa.

Noh, ultran aluksi sammakkomies oikaisi jalkansa kylkiluiden alle keuhkoihin ja imeskeli tyytyväisenä sormiansa ja teki hengitysharjoituksia. Koneen mukaan kokoarvio oli 3,3kg ja veden määrä normaali, mutta lääkärin mielestä oikea kokoarvio tällä hetkellä olikin 3,5 - 3,7 kiloa. Maanantaina sitten sokerirasitukseen ja torstaina kontrolli, jossa katsotaan kohdunsuun tilanne ja nopeimmasa tapauksessa käynnistetään. Hyvin on silti mahdollista, että joudun vain tarkkaan syyniin... mutta hui! Olen kasvattanut sokerilapsen, vaikka pissa aina puhdas?

Sainpas neuvolantädin kiinni, mutta jotenkin outoa, sanoi että sokerirasituksen saisin vasta 15.5.? Soitin sitten hussiin (en huussiin), josta ihmeteltiin, koska olisin voinut käydä lähetteen laiton jälkeen ihan missä haluaisin testeissä, joten menen sitten sinne. Ihme juttu.

Ja ratikkakuski sitten eilen tunaroi taas jarrujen kanssa niin, että eläkeläismies vastapäätäni horjahti ja iski kovaa kätensä mahaani. Älähdin järkyttyneenä, että aikoiko hän mahdollisesti tappaa vauvani ja nieleskelin itkua koko loppumatkan. Sammakkomies nimittäin oli varpaidenheiluttelupäällä juuri, kun käsi osui johonkin sen mahan kohdalle, jolloin koko vauva katosi jonnekin mahan sisään. En tuntenut pitkään aikaan mitään liikettä ja hätäännyin ja pelkäsin ihan kauheasti, vastahan näin ultrassa ihania kuvia. :( Onneksi bussille kipittäessäni (kyneleet valuivat sitten ihan solkenaan tosiherkästi koko päivän) tunsin pikku varpaiden kapuavan selkäpuolelta lempipaikallensa palleaa pitkin. Ja liikkunut on ihan ok. Silti ihan kauhea olo pikkuisen puolesta. :(

noh, yritän nyt pitää mieltä iloisempana. Pitäisi tuo tiistain tentti saada pois alta vaikka ei voisi enää vähempää kiinnostaa. Olisin valmis saamaan pikkuiseni ulos ja syliin turvaan vaikka heti, ja menemään sitten uusintaan loppukuusta. Saisi ekat äitienpäivätkin juhlia..

Onko joku teistä nähnyt juoppohullun päiväkirjan jo teatterissa? ajattelin avokkia sinne viedä synttäreidensä kunniaksi, kun ihan hervottomina ollaan naurettu uusiksi taas raskausarvet, vaippaihottumat ja kristianit. :) Itse en tuosta ekasta niin kauheasti välittänyt kirjana, mutta ei kai tuota voi oikein väliinkään jättää, tuota teatteria?

ja kun muutkin aina listailee plussia niin..

+ teatteriin nauramaan ensi viikolla?

+ kohta on tenttipäivä ja sitten alkaa äippäloma

+ kohta näkee toivonmukaan sammakkoisen

+ avokki on ihana

+ äiti löysi tampereelta edullisen paikan, josta ostaa mittatilauspatjan ja päällisen, sisko väsää äp-verhoilun, jos äiti vain saa taottua hänen päähänsä mistä on oikein kyse ;)

sammakkoinen 37+2

p.s. suppareita mahdollisimman monille niitä halajaville ennen ensi viikon sunnuntaita ;)

Vierailija
28/44 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina ihme sitten tapahtui, eli meille syntyi suunnitellulla sektiolla terve tyttövauva vappuaattona 30.4. Viikkoja tuolloin 37+6. Painoa pimulla 3390 kg ja pituus 51 cm.

Tyttö on aivan ihana ja kaikki se tuska ja odotus vaihtui onnelliseksi kertaheitolla!!

Voi tulla myöhemmin kertomaan teille kuinka kaikki meni, mutta lyhykäisyydessään toipuminen suunnitellun ja kiirrellisen sektion läpikäyneenä voin kyllä vain todeta, että tämä suunniteltu oli sata kertaa parempi juttu. Pääsin jo eilen pois sairaalasta ja tämä päivä ollut aivan ihana!!

Voikaahan paksusti ja muistakaa vaikka kuinka on nyt vaikeaa hyvää kannattaa odotella!!

Toukoterveisin: Tuuteliruu ja nyytti 5 pvää

Vierailija
29/44 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa pissatessa limatulppaa tuli lisää.

Paineet oli taas koholla, päätäki särkeny. Täti laitto käyrälle osastolle.

Vauvan sydän siellä kovasti jumputti, supistelikin ihan mukavasti. Tosin ei kipeetä edelleenkään ole. Uudestaan mitattiin verenpaine, joka oli hyvä.

Kätilö meinas, että parin päivän sisällä syntys.. No, mä en uskalla luottaa ennen ku oikeasti on aihetta.

Nyt oon ihan poikki, menen vähän makoileen.

Palaan myöhemmin kirjottelee lisää..

Niin ja tuuteliruu (olikohan?) onnea onnea!

miitu

Vierailija
30/44 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaavista Tuuteliruu!

Jansku taitaa saada vauvan ensi viikolla :D tuskinpa oisit pahoillas.

Miitukin lähtee kohta vauvareissulle ja joku muukin kärvisteli, oikeen kipeitä ja tehokkaita suppareita sinne!

Mun olo vaan jatkuu huonona, eli pakotusta ja vihlontaa. Yritin päikkäreitä piiperon kanssa, mutta minä kun torkahdin niin toinen pissas sängyn viereen. Jeejee että oon iloinen. Tuskissani imuroin alakerran niin piipero puhdisteli murut leipäpussista lattialle. Aika lähellä kyyneleitä olen täällä. En edes ulos ole jaksanut/pystynyt tuon tuholaisen kanssa ja siispä en tiedä onko lehti tullut.

Hävettää ihan näillä viikoilla alkaa toivomaan synnytystä :( Tulis joku uusi vaihe niin taas piristys. Mahan koosta ollut puhetta niin mulla on kai aika iso, 117cm ympärys! Itsestä ainakin tuntuu ihan hirmuselta pallolta ja töksähtelee joka paikkaan.

Täällä ei vatsassa ole hiljennytty, nytkin käy semmonen kupina, että nahka paukkuu. Ettis vaan päälleen oikeen osoitteen ja tulis kurkkimaan jo tänne.

Matka on pitkä ja kivinen, mutta eiköhän tästä selvitä. Ettepäi.

Vierailija
31/44 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin tylsää odotella että pateilen täällä sitten. Kävästiin tuossa miehen kanssa saunassa ja nyt on supparit 10 minuutin välein ja kyllä ovat myöskin koventuneet, pitää ihan pysähtyä hengittelemään. Samalla tuli elävästi mieleen että tätäkös tämä nyt sit olikin.. :D Ei mikään ihme että noista kivuista ei muista mitään, ennen kun niitä taas uudestaan pääsee kokemaan. No eipä ainakaan oo epäselvyyttä että nyt on tosi kyseessä. Mutta pitäisi tässä vielä tuonne kuuteen saakka kotona kärvistellä, kun sisko pääsee silloin töistä ja poikia kattomaan.

Tällästä tilannetiedotusta vaan kirjoittelin, ei oikeestaan mitään asiaa.

AngelEyes

Vierailija
32/44 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se mun eilinen siivous-urakka ei ollutkaan ihan " turha" =)

Lisäks on muuten jo parina päivänä ollut sellasta, etten halua että mies koskee.. Yleensä sängyssä ennen nukkumaanmenoa ollaan silitelty ja oltu likisin niin nyt se ei oo tuntunut lainkaan kivalta.. Kai tämänkin vois jotenkin lähestyvään synnytykseen liittää, eiks joo!!

Ja vielä sellanen et miehelle on tullut pesänrakennus vietti! On eilen ja tänään siivonnut ihan ihme paikkoja täällä kotona! Siis sellasia laatikoita joihin ei ikinä yleensä koske! (Ainakaan siivoamalla!=)

AngelEyes: Pidän täällä sulle peukkuja koitokseen!!!

Samoin Miitu taitaa piankin päästä synnyttämään! Mun oma viikkokaveri! Mäkin haluan!!!

Sussusta ei tosiaan ole kuulunut piiiitkään aikaan. Ei silti tullut mullekkaan ensimmäisenä mieleen mennä nettiin, kun esikoinen syntyi! Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin!

Pitiköhän vielä jotain... Ei muistu mieleen..

Vierailija
33/44 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille vielä odottaville ja onnen toivotukset jo nyyttinsä hakeneille!

Olen viettänyt oikeastaan koko kevään hiljaiseloa, harvakseltaan olen käynyt lueskelemassa teidän kuulumisia, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa yhtään mitään... Meillä ollaan sairasteltu sen verran tiuhaan tässä viimeiset kuukaudet, että on jotenkin ollut niin puhti pois, ettei ole jaksanut mitään ylimääräistä. Esikoinen on ollut jo 3 oksennustaudissa ripuli-lisineen, oltiin jo pari viikkoa sitten sairaalassakin asti nesteytyksessä, kun meinasi kuivua kasaan pitkän taudin seurauksena. Lisäksi ollaan oltu parissa nuhakuumeessa ja nyt tais tulla MPR-rokotuksesta kuumeet ym oireet, kun viikko sitten sai ko. pistoksen. Just nyt poju nukkuu pelkän pyyhkeen alla vaippasillaan kovassa kuumeessa ties monensia päiväunia, joten tänään oon päässyt jopa lukemaan kaikki teidän kirjoituksetkin! Minä oon onneksi säästynyt viimeisestä oksennusripulirumbasta, mutta muuten oon joutunut myös kärsimään kuumeet sun muut ikävät taudit näiden loppuraskauden juttujen lisänä...

Mutta jotta ei menisi koko viesti pelkäksi valitukseksi, niin täytyy myöntää, että olosuhteet huomioiden oon jaksanut suhteellisen hyvin ja mahastakin on jotenkin osannut nauttia. Esikoinen syntyi rv38+4 ja neuvolantäti kehotti jo pakkailemaan laukkuja siihen malliin, et jos menee samalla kaavalla tälläkin kertaa. Nyt tuohon päivään olisi siis

vaan enää 4 pv!! Hurjaa! Koskaanhan ei tiedä, vieläkö on raskaana myöhemmin, joten haikealta tuntuu jättää pian hyvästit tälle masuasukille...

Vaikka lähtö voi olla hyvinkin lähellä, oon kuitenkin yrittänyt rauhoitella odottavaa mieltä etten sitten aivan hermorauniona odottelis 2 vkoa yliaikaisena... Tulevalle viikonlopulle mulla olis vielä suunniteltuja menoja, kuten huomisen Seminaarimäen mieslaulajien konsertti tyttöporukalla, ja ens viikolla pitäisi vielä käydä hoitamassa asioita verotoimistossa ja pankissa, joten mun puolesta vauva vois tulla sitten vaikka ensi viikon loppupuolella :)

Supisteluita oon bongannut päivittäin, mutteivät vielä ole äityneet kovin kipeiksi. Alapäätä vihloo myös ja valkovuoto senkun lisääntyy -yök!

Mutta katsotaan, jos pystyisin petraamaan tätä kirjoittelupuolta nyt näillä viimeisillä viikoilla. On niin mukava tulla lukemaan uutisia kuka on päässyt tositoimiin jne!

Tsemppiä itse kullekin viimeisiin hetkiin/päiviin/viikkoihin!!

Precious rv tasan 38!

Vierailija
34/44 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuteliruulle onnea nyytistä! Kiva kuulla, että voit noin hyvin.

AngelEyesille onnea matkaan!

Onnipapunen taitaa olla myös vauvanhakumatkalla, kun ei ole mitään kuulunut.

Meille tuli tänään Vauva-lehti. Mä en tiedä kehtaanko tunnustaa... Kun luin sen Janskun jutun aloin itkemään. Se oli jotenkin niin sulonen juttu. Kai mä itekin kaipaisin samanlaista kohtelua, kun meillä ei todellakaan ole ollut sellaista. Kyllä mies raskaat jutut tekee, mutta siinä se. Imurointiakin pitää muistuttaa monta päivää yms.

Mä muuten yletyin vielä leikkaamaan varpaankynnet :) En olis enää uskonut. Mutta kävi kyllä vauvaa sääliksi sen aikana.

Tsemppiä kaikille uhmisten vanhemmille. Mulle se noin 4-vuotiaan uhma tuli jotenkin yllättäen ja se oli meillä aika rankka. Että myötätunnot täältä (myös ekaa uhmavaihetta kokeville). Nyt elämä on oikeesti paljon helpompaa ton pojan kanssa, kun se on ihan kohta jo 5v. Aika hullua siis lähteä taas alusta koko homma :)

Menkka-aaltoilevia suppareita tulee koko ajan. Montakohan viikkoa tällasta voi jatkua? Ajattelin vähän silti imuroida, kun nyt sitä vauvelia ei enää tarvii yrittää pitää sisällä.

Tänään lähetään hakemaan pinnis ja huomenna mennään ostamaan patjat. Ajattelin laittaa sitten sängyn valmiiksi ja vaikka jonkun viltin siihen päälle, ettei pölyynny.

Hei sellasta mun on synnyttäneiltä (nyt ja aiemmin) pitänyt kysyä, että tuliko teillä synnytyksen käynnistyttyä mieli jotenkin tosi herkäksi tai muuten outo fiilis. Mulla viime synnytyspäivänä mieliala oli tosi herkkä, vaikka en siis tiennyt synnytyksen käynnistyneen. Ihmettelin sitä kovasti sillon, kun muuten olin pystynyt pitämään mielialan tosi positiivisena ja sitten olin yht' äkkiä tosi itkuinen. Hormoonithan ne taisi sillon tehdä tepposen.

Tulipas ihme sepustus. Lähden imuroimaan :)

Laru rv 36+2

35/44 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pitää kohta mennä...

AngelEyes: pidän peukkuja, että pärjäät vielä hetken ja toivotan helppoa ja nopeaa synnytystä!

K.A: ei tarvi hävetä. Mä toivoin pari vuotta sitten ihan samaa, kun joka paikkaa vihloi ja sattui ihan pelkkä kävelykin. Onneksi neiti oli niin suurikokoinen, että käynnistivät pari päivää yli la:n ja pääsin niistäkin kivuista. Mutta hävetä ei tarvi, kyllä se vauva jo näillä viikoilla selviytyy. Iso hali ja voimia!

Pitää mennä, tulen illalla vielä lukemaan.

Äippä taas

Vierailija
36/44 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuo mies on leivänpaahtimen kimpussa!! Kauhee siivousvimma sillä! No, en pistä pahakseni! =)

Janskulle piti laittaa, että ihana oli juttu teistä!!

-Alpukka taas

Vierailija
37/44 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan kaikille tsemppauksesta. Alkaa olo jo olla sellanen että tulispas se sisko äkkiä ja pääsis tosi toimiin. Tosin edelleen suppailee vaan 10 minuutin välein, tosin koko ajan kipeemmin. Lämmittelen tuossa just miehen avustuksella geelipussia että josko vaikka vähän auttaisi. Tässä mietin että oiskohan helpompi olo jos nuo supparit ois tuolla mahassa eikä selässä...

Tiedän tuon tunteen että kun tuntuu että mitään ei tapahdu, täälläkin alkuviikosta olin jo menettäny toivoni että syntyisi tää meidän masutyyppi ennen laskettua aikaa, kun olo oli niin hyvä. Vaikka ei kovinkaan paljon varmaan lohduta niin kyllä se sieltä voipi hyvinkin nopsaan tulla.

Onnittelut Tuuteliruulle pikkuisesta!

Vierailija
38/44 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUUTELIRUUlle ihan ensiksi isosti onnea prinsessan johdosta!!!!

Taitaa olla myös OP:lla kohta meille uutisia!

Mies oli vähän nolona mutta samalla ujosti iloinen (minä sitten tykkään siitä!!!), kun luin hänelle kommenttejanne lehtijutusta. Kiitos niistä, saitte minutkin herkistymään:)

Precious: kiva kuulla sinusta!

Onneksi SAMMAKKOINEN selvisi ratikkatilanteesta säikähdyksellä! Ymmärrän hyvin reaktiosi! Itse en pidä, jos joku hipaiseekin mahaani, saatika sitten tuollainen tilanne!

TOYMAMAkin oli huomannut muutoksia liikkeissä. Meillä myös yhä aika hiljaista. Mulla tosin nyt parempi mieli, kun ultrassa katsoivat, että kaikki on hyvin. Tyyntä mieltä ja jaksuja sinnepäin ( ja MIITUlle myös)!

Kiitos myös mielipiteistä maanantain synnytyspoliajan suhteen! Kun en nyt vaan liikaa innostuisi: Muuten käy niin, että menen polleana synnyttämään ja he käännyttävät takaisin kotiin. Kauhia, kun jänskättää...

VIELÄ KYSYISIN KOKENEEMMILTA, kannattaako heti aamusta raahata mies mukaan (hänellä on su-ma yönä keikka eli en viitsisi turhaa valvottaa, jos ehtii mukaan myöhemminkin)?

+huomenna poksuu taas viikot

+kaapissa on suklaata

+hyvä mieli pitkästä aikaa

Rauhallista iltaa ja kovasti jaksuja ja haleja kaikille kipeille, väsyneille ja masiksille!..Ja tietysti suppareita niitä kaipaaville!

jansku 38+6

Vierailija
39/44 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin et joku tiesi tuosta vyöhyketerapiasta enemmänki.

SIIS MISSÄ NIITÄ PISTEITÄ ON?mitä kannattaa painella et lähtis käyntii..synnytys puolellaki oli juttua et monella oli auttanu oikea vyöhyketerapia ja saanu ohjeita mistä pitää painella...onko nilkassa joku piste vähän niinku kehräsluun takana? Tää epätoivoinen haluais kans jo nyytin syliin.

huomenna viikot vaihtuu mullakin 39+0 tulee huomenna. Tänään koko päivän supistellu epäsäännöllisesti siältäen muutaman napakan. Varmaan oli kaupunki reissunb ansiota ku kävelin sinne ja takas..noin 4 km kävelyä yhteensä..:)

tsemiä kaikille ja hyvää viikonloppua...ajattelin huomenna olla ahkera ja leipoa pakkaseen jotain vierasvaraa ku vauvankattojia sitte saapuu taas ympäri suomea:)

tintti esikko 2v ja masu 38+6

Vierailija
40/44 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olis taas viikonloppu edessä. Nopeasti se aika menee.

Kattelin äsken telkusta sen Olet mitä syöt- ohjelman ja musta on tosi kiva mässyttää kaikkea hyvää sitä kattoessa. Ja siis kun mulla tätä ylipainoa on ja reilusti niin pitäis niitä vinkkejä kerätä ja muuttaa omiakin syömistapoja. Mut ehkä sitten joskus...

MURMELI: Tsemppiä sinne!

MIITU: Lupaavalta kyllä kuulostaa tuo sun limatulppa-asia. Mulla molemmat edelliset synnytykset käynnistyneet niin että kipeet supparit alkaneet samalla kuin limatulppa alkanut irtoamaan. Voitte siiis kuvitella että joka kerta vessareissulla toivoo jotain ylimääräistä eritettä näkyvän (siis yök!)

JANSKUL: Tsemppiä maanantaille!

TUUTELIRUU ja MUUT jo VAUVAN SAANEET: Suuret onnittelut!!!

ANGELEYES: Voimia koettelemukseen. Hieno palkinto odottaa!

Eilen oli neuvolakäynti ja saldona:

- Paino pysynyt ennallaan (eli nyt tullut 9½kg)

- Pissa puhdas

- RR 140/90

- Vaavin syke 180 (!!)

- Sf 35cm (eli oli laskenut 2cm. Joko johtui vauvan asennosta tai sitten laskeutunut. Ei ainakaan kiinnittynyt ole)

- HB 132

Suppareita ollut edelleen vaihtelevasti. No ensi viikolla se äippäpolin käynti et sittenpä kuulee mitä vaikutusta noilla ollut.

Täytyis varmaan yrittää huomenna piipahtaa autokaupassa. Tavoitteena ollut jo pitkään meillä vaihtaa tuo onneton rakkine uuteen, mutta ei vielä ole onnistunut. Jospa nyt. Jos ei onnistu niin täytyy teetättää kallis huolto ja sitten ei kyl viitti vaihtaa. Laittakoon mieluummin autoliikkeessä kuntoon tuo romu ja myyköön halvalla.

Kuopuksella oli tänään korvakontrolli, kun 3 peräkkäistä korvatulehdusta ollut. Ja jipii korvat olivat kunnossa! Olin varustautunut väittelemään sen lääkärin kanssa lähetteestä ja putkituksesta, mutta eipä tarvinnut tällä erää ainakaan.

Jepujee. Suppareita niitä toivoville!!

AIHA ja Nea rv 36+3