Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut viime aikoina uuden ystävän - Ennen kuin huomaatkaan olet tullut ulkomaisen turvallisuuspalvelun värväämäksi tietolähteeksi

Vierailija
08.03.2026 |

Se voi alkaa viattomallakin kontaktilla. Uusi tuttu ryhmäliikuntatunnilla, koiranomistaja puistossa tai sosiaalisen median keskusteluyhteys. Vaivihkaa suhde syvenee, tulee tapaamisia ja aidon tuntuista ystävyyttä.

Ennen kuin kohde huomaakaan, on hän tullut ulkomaisen turvallisuuspalvelun värväämäksi tietolähteeksi.  Myös tavikset voivat joutua henkilötiedustelun kohteiksi.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011792463.html

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän on valtava määrä kaikkea tietoa saatavilla ihan vapaasti, joten tuntuu aika erikoiselta, että tavallisia tietoja varten pitäisi soluttautua jonkun taviksen kaveriksi. Harva ihminen oikeasti tietää jotain sellaista mitä ei kaikki muutkin jo tiedä.

Vierailija
22/59 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

värvääkö ne työttömiä ja paljonko saat rahaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis edes agentti ystävänä

Vierailija
24/59 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

värvääkö ne työttömiä ja paljonko saat rahaa

Eikös JFK:n tapauksessa värvätty työtön työnhakija.

Vierailija
25/59 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmisryhmää tämä uhka erityisesti koskee? Miksi "tavikset" on lainausmerkeissä?

Vierailija
26/59 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tietoa nämä sitten haluavat tavallisilta ihmisiltä?

Tutkitusti jokainen ihminen on (sosiaalisesti) kuuden henkilön päässä kaikista maailman ihmisistä. Eli vaikka ei itse tuntisi tärkeitä tyyppejä niin joku tuntemasi voi tietää. Taviksilla ei ole samanlaista suojamuuria kuin heillä, joten tietoja voi kalastella helpommin.

Vierailija
27/59 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas monta kaveria ja tuttavaa näillä kansanedustajilla ja julkkiksillä on? Kukaan heistä ei tietenkåän ole tiedustelija, eihän?

Vierailija
28/59 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkitusti jokainen ihminen on (sosiaalisesti) kuuden henkilön päässä kaikista maailman ihmisistä. Eli vaikka ei itse tuntisi tärkeitä tyyppejä niin joku tuntemasi voi tietää. Taviksilla ei ole samanlaista suojamuuria kuin heillä, joten tietoja voi kalastella helpommin.

Kai niitä taviksia on muitakin kuin se yksi, vai mitä?

Vierailija
29/59 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekös te itse lörpöttele näitä juttuja taviksille median kautta eikä niin, että tavis lörpöttelee?

Vierailija
30/59 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli he haluavat tietää tunnenko jonkun, joka tuntee jonkun tärkeän? Sekö oli sun vastaus?

Vierailija
31/59 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet varmaan itse käynyt poistelemassa taviksesta kaikki jutut netistä sen puolesta pyytämättä ja yllättäen ja sitten sama ihminen sanoo, että on se epäilyttävää kun taviksesta ei löydy mitään netistä?

Vierailija
32/59 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnon varjolla myös, kannattaa olla hereillä.

Vierailija
33/59 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ei ainakaan saa irti yhtään mitään. Työpaikallakaan kukaan ei tiedä minkä ikäinen olen, onko mulla perhettä, missä asun, ketkä työkavereista on mun kavereita jne.

En myöskään tiedä muiden asioista mitään, en edes tiedä kaikkien kavereideni työpaikkoja, saati sitten heidän ihmissuhteistaan tai yrityssalaisuuksistaan.

Vierailija
34/59 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lavastat taviksen uskovaiseksi tekemäsi valeprofiilien avulla, vaikka tosiasiassa taviksella ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa?

Vierailija
35/59 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sä sillä tiedolla teet minkä ikäinen olen jne. Jos yrität jotain uskovaista kalastajaukkoa parittaa minulle niin ainahan itse voin torpata asian.

Vierailija
36/59 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Koirapuistoissa jutellaan koiran roduista, ripulista , ruokavaliosta  niin ketä nää kiinnostaa 😂 . Jos siitä on hyötyä jollekin nii antaa palaa , saa kysellä vapaasti 

Vierailija
37/59 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhuen ei haittaisi. Vaikka joku olisi vain työnsä vuoksi kaverini, olisin varmasti iloinen hänestä. Toki pienistä nyansseista huomaisi ettei hän olisi vilpitön, mutten varmaan välittäisi koska valtadymaniikka tuollaisessa kaverisuhteessa agentti ei voisi suututtaa minua koska haluaisi pitää hyvät välit.

Vierailija
38/59 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maamme geopoliittisen sijainnin takia suomalaiset ovat kehittyneet tuppisuiksi. Venäjän naapurina kannattaa pitää asiat omana tietonaan.

Vierailija
39/59 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole valitettavasti edes vaikeaa.

Nykyään ihmisillä on ihan hirveä vimma päästä kertomaan tumtemattomillekkin esim. kaikki mitä intissä ja kertausharjoituksissa kerrotaan, koska omasta elämästä on kerrankin jotain jännää kerrottavaa.

Vierailija
40/59 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis edes agentti ystävänä

Sellainen ystävä ei ole oikea ystävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän