Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin, että käyn suihkussa 3-4 kertaa viikossa

Vierailija
07.03.2026 |

Mitä mieltä

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn 7-14 kertaa enkä ymmärrä ihmisiä, jotka ei käy päivittäin suihkussa. Enkä ymmärrä myöskään "pikkupesuja", koska ne on mun mielestä vedentuhlausta ja hankalaa.

Parisuhdemielessä tuollainen on mulle iso miinus.

Minulle ois iso miinus parisuhdemielessä, jos ihminen on niin hysteerinen hygieniasta että käy suihkussa 2 kertaa päivässä.

Mistä lähtien päivittäinen suihkussakäynti on ollut hysteeristä? Minusta tuo on ihan normaalia ja pidän hysteerisenä sitä, että yritetään hysteerisesti pidentää pesuväliä.

Vierailija
42/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset käyttää usein koko kroppaan samaa pesuainetta, mikä on jo itsessään väärin tehty

esim kainaloihin, rintojen alapuolelle (jos on isot rinnat) ja nivusiin kannattaa käyttää enemmän ihoa kuivattavaa saippua poistamaan liiallista kosteutta näiltä alueilta, jossa kosteus on isompana ongelmana
Taas muualla kropassa kannattaa käyttää voidemaisia, rasvaisia saippuoita, jotka kosteuttavat ihoa.

Jos käyttää noita kuivattavia, usein geelimäisiä saippuoita koko kroppaan seuraamuksena on kuiva koppurainen iho

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn 7-14 kertaa enkä ymmärrä ihmisiä, jotka ei käy päivittäin suihkussa. Enkä ymmärrä myöskään "pikkupesuja", koska ne on mun mielestä vedentuhlausta ja hankalaa.

Minulle ois iso miinus parisuhdemielessä, jos ihminen on niin hysteerinen hygieniasta että käy suihkussa 2 kertaa päivässä.

Mistä lähtien päivittäinen suihkussakäynti on ollut hysteeristä? Minusta tuo on ihan normaalia ja pidän hysteerisenä sitä, että yritetään hysteerisesti pidentää pesuväliä.

Eikö tuossa lainaamassasi viestissä lue, että 2 kertaa päivässä?

Vierailija
44/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuossa lainaamassasi viestissä lue, että 2 kertaa päivässä?

Olen eri, mutta miten 2 kertaa päivässä on muka hysteeristä?

Itse käyn aamulla suihkussa, koska käyn aamulla salilla. Käyn vielä illalla pikasuihkussa ennen nukkumaanmenoa, kun olen kuitenkin koko päivän kulkenut eestakasin töissä, jossa varmasti vähän tulee hiki.

Joo teille, jotka istutte kotona 24/7 niin ehkä silloin suihkussa käyminen ei ole niin tärkeää

Vierailija
45/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laajentaa ymmärryskykyä sitten.

Vierailija
46/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että tajusit!!

Vierailija
47/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin talvella vähän flunssainen. En kipeä, en terve. Olin 6 pv menemättä suihkuun ja en hikoillut. Kyllä haistan, kun haisen

Vierailija
48/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo ap:n määrä riittää etenkin talvella jos ei hikoa. Tärkeimmät paikat voi pyyhkiä kosteuspyyhkeellä. 

Itse olen ottanut tavaksi käydä joka ilta lämpimässä suihkussa, koska silloin nukun paremmin. 

Vierailija
49/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on yksilöllistä.  Minulla on hyvin rasvainen ihotyyppi, hikoilen helposti ja työni terveydenhuoltoalalla joskus erittäin fyysistä.   Ennen työvuoroja menen suihkuun ollakseni asianmukaisen puhdas, samoin kotiin tultuani haluan suihkussa virkistyä  ainakin pikaisesti. 

Vierailija
50/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin työelämässä, kävin suihkussa joka aamu, ennen töihin menoa. Eläkkeelle jäätyäni käyn kerran viikossa. Lisäksi pesen peppuni bideellä kaksi kertaa vuorokaudessa. Lääkärituttavani on sitä mieltä, että jokapäiväinen suihkuttelu on turhaa, ellei ihminen ole likaisessa ja hikisessä työssä tai ellei hän hikiurheile. Iho voi paremmin, kun sitä ei saippuoi ja pese joka päivä. Normaali rasvakerros pitää lisäksi kasvojen ihon rypyttömänä.

Vierailija
51/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Optimi olisi pari-kolme kertaa viikossa, ja kylmällä vedellä. Jatkuva peseminen heikentää immuunipuolustuksen toimintaa.

Mun tuli kylmä jo pelkästään tuon ohjeen lukemisesta, kauhistuttava ajatus että talvipakkasilla menisi kylmään suihkuun. Kesällä on eri asia.

Kesällä nimenomaan kannattaa käydä lämpimässä suihkussa eikä viileässä. Jos käy viileässä, kroppa alkaa lämmittää kylmennyttä nahkaa , eli käy päin vastoin kuin haluaisi. Talvella/kylmällä kelillä kun käy viileässä, ei lämpötilaerossa tule niin iso shokki = kylmyys ei tunnu niin kylmälle.

Vierailija
52/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt suihkussa n. 20 vuoteen. Ei tosin ole kumppaneitakaan ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan