Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin, että käyn suihkussa 3-4 kertaa viikossa

Vierailija
07.03.2026 |

Mitä mieltä

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taidan käydä tuon verran puolessa vuodessa. Tänään tulee seitsemän viikkoa edellisestä suihkussa käynnistä, eikä vieläkään ole likainen olo. Alapääni, naamani ja päänahkani olen pessyt kuitenkin kaksi kertaa viikossa, kädet useamman kerran päivässä. Joten ihan kokonaan en ole ollut peseytymättä.

Vierailija
22/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin stressaava elämä, että pari kertaa viikossa ei aina riitä. Jos joku paniikki iskee, niin tarvii mennä kolme kertaa viikossa, koska hikoilee. Kesällä se muutama kerta tarvitaan aina, vaikka ei olisi paniikkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optimi olisi pari-kolme kertaa viikossa, ja kylmällä vedellä. Jatkuva peseminen heikentää immuunipuolustuksen toimintaa.

Vierailija
24/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleenä käyn joka toinen päivä. Tietysti jos olen tehnyt jotain likaista tai hikistä työtä, käyn suihkussa. Hiukset pesen 1-2 krt viikossa.

Vierailija
25/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos on työpäivä tai muuten liikun "ihmisten ilmoilla", niin tietysti käyn suihkussa.

Jos kuntoilen (saatan treenata joskus 5 kertaa viikossa), niin käyn sen jälkeen suihkussa.

Siitä tulee keskimäärin jotain 10-15 kertaa suihkussa käymistä per viikko. Käyn tosin suihkussa melko nopeasti vain peseytymässä, enkä lotraa siellä huvin vuoksi asioita miettimässä.

Vierailija
26/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn ma+ke+pe. Ihoni on niin kuiva että sehän hilseilisi irti jos kävisin joka päivä. Nytkin rasvaan koko kropan 2 x päivässä.

Hoidat ihoasi väärin.

"Toisin kuin luullaan, päivittäinen pesu vedellä ja tarvittaessa hajusteettomalla, happamalla tai neutraalilla pesuaineella ei pahenna atooppista ihottumaa. Päinvastoin: se poistaa iholta likaa, hikeä, karstaa ja bakteereita, jotka ärsyttävät ihoa. Pesuaineiden sijaan ihoa voidaan myös pestä kevyellä perusvoiteella. Herkän ihon kuivaaminen kannattaa tehdä pyyhkeellä painelemalla. Ihon voimakasta hankaamista on syytä välttää. Voitelu perusvoiteella pesun jälkeen estää ihon kuivumista ja sitoo ihoon kosteutta."

https://www.kaypahoito.fi/khp00081

Väärää tietoa tämä. Kuivaihoisen ei todellakaan kannata lotrata jatkuvasti vedellä.

Vierailija
27/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Optimi olisi pari-kolme kertaa viikossa, ja kylmällä vedellä. Jatkuva peseminen heikentää immuunipuolustuksen toimintaa.

Mun tuli kylmä jo pelkästään tuon ohjeen lukemisesta, kauhistuttava ajatus että talvipakkasilla menisi kylmään suihkuun. Kesällä on eri asia.

Vierailija
28/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko pitkänkin yrityksen tulosta tuo tajuaminen? Hienoa kuitenkin. Mitähän asiaa käyt pohtimaan seuraavaksi, on näet hyvä, kun alkaa tajuamaan asioita. 

Vierailija
29/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmällä vedellä? Sen jälkeen on vielä paskaisempi olo kuin ennen peseytymistä!

Vierailija
30/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon vuodenajasta. Kesähelteellä joka päivä, jopa kaksi, talvella joka toinen päivä. Miksi näin? Atooppinen iho, joka hilseilee liiasta vedellä ja saippualla luttaamisesta. Tuolla rytmillä pysyy pakkaskausia lukuun ottamatta kunnossa.

Vierailija
31/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuli kylmä jo pelkästään tuon ohjeen lukemisesta, kauhistuttava ajatus että talvipakkasilla menisi kylmään suihkuun. Kesällä on eri asia.

Niin, en minä väittänytkään että se mukavaa olisi, vaan immuunipuolustuksen kannalta optimaalista :-)

Vierailija
32/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää käyn ehkä 3 kertaa kuukaudessa suihkussa. Kämpillä on kylmä, alimmillaan lämpötila oli 9 astetta. Ja lisäksi tarttee säästää kaikessa koska olen työtön.

Vierailija
33/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tulee sairas olo, jos en käy suihkussa päivittäin.

Vierailija
34/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin. Kuiva nahka. Ja harvoin teen mitään hikistä tai likaista. Tosin toki pesen aamuin illoin kainalot ja alakerran ym. 

Vierailija
35/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn ma+ke+pe. Ihoni on niin kuiva että sehän hilseilisi irti jos kävisin joka päivä. Nytkin rasvaan koko kropan 2 x päivässä.

Hoidat ihoasi väärin.

"Toisin kuin luullaan, päivittäinen pesu vedellä ja tarvittaessa hajusteettomalla, happamalla tai neutraalilla pesuaineella ei pahenna atooppista ihottumaa. Päinvastoin: se poistaa iholta likaa, hikeä, karstaa ja bakteereita, jotka ärsyttävät ihoa. Pesuaineiden sijaan ihoa voidaan myös pestä kevyellä perusvoiteella. Herkän ihon kuivaaminen kannattaa tehdä pyyhkeellä painelemalla. Ihon voimakasta hankaamista on syytä välttää. Voitelu perusvoiteella pesun jälkeen estää ihon kuivumista ja sitoo ihoon kosteutta."

https://www.kaypahoito.fi/khp00081

Väärää tietoa tämä. Kuivaihoisen ei todellakaan kannata lotrata jatkuvasti vedellä.

Niinpä. Eivät nuo asiantuntijat tiedä yhtään mistään mitään.

Vierailija
36/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn 7-14 kertaa enkä ymmärrä ihmisiä, jotka ei käy päivittäin suihkussa. Enkä ymmärrä myöskään "pikkupesuja", koska ne on mun mielestä vedentuhlausta ja hankalaa.

Parisuhdemielessä tuollainen on mulle iso miinus.

Minulle ois iso miinus parisuhdemielessä, jos ihminen on niin hysteerinen hygieniasta että käy suihkussa 2 kertaa päivässä.

Vierailija
37/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei likaannu ja hikoile massiivisesti niin ei ihmisen tarvitse käydä päivittäin suihkussa. Itsekin käyn, varsinkin talvella 4-5 viikossa suihkussa.

Vierailija
38/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää ihmiset, jotka haistelevat kainaloitaan ja pohtivat onko tarve suihkulle vai ei.

Vierailija
39/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan riippuu siitä että tuleeko päivän aikana hiki. Jos ei niin miksipä ei voisi skipata suihkua

Vierailija
40/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheet, joista palstalla kiihkoillaan eniten:

- Miten usein joku tuntematon ihminen käy suihkussa

- Peseekö vai pyyhkiikö joku tuntematon ihminen perseensä kakkaamisen jälkeen

- Onko jollain tuntemattomalla ihmisellä roskista vessassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi