Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin, että käyn suihkussa 3-4 kertaa viikossa

Vierailija
07.03.2026 |

Mitä mieltä

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mielipidettä sun suihkussakäynnistä. Mä käyn joka päivä. Teen sellaista työtäkin, että peseytyä pitää. Kesällä usein kahdesti päivässä.

Vierailija
2/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn 7-14 kertaa enkä ymmärrä ihmisiä, jotka ei käy päivittäin suihkussa. Enkä ymmärrä myöskään "pikkupesuja", koska ne on mun mielestä vedentuhlausta ja hankalaa.

Parisuhdemielessä tuollainen on mulle iso miinus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, oonko parisuhteessa ja/tai työelämässä. Jos en, niin just joku tollanen. 

Vierailija
4/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, oonko parisuhteessa ja/tai työelämässä. Jos en, niin just joku tollanen. 

Itseäsi varten et raaski peseytyä? Hämmentävää.

Vierailija
5/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin sinulla menee kuin vanhuksilla, jotka pääsevät pesulle vain kerran viikossa avustettuna.

Vierailija
6/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiset varmaan eltaantuneelle.

Vierailija
7/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen mieltä pitäisi olla jonkun tuntemattoman suihkussa käymisestä? 

Jos nyt jotain mieltä pitää olla, olemme monin tavoin erilaisia, jonkun iho on tosi kuiva = ei kestä tiheitä pesuja, joku hikoilee runsaammin kuin toinen, joku tekee työtä/harrastaa jotain jossa likaantuu, jonkun tukka rasvoittuu nopeasti, toisen ei kahdessa viikossakaan, käyköön kukin suihkussa oman tarpeensa mukaan kyselemättä muilta mitään.

Vierailija
8/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuota useammin suihkuttelulle mitään varsinaista syytä olekaan, kunhan käynnit osuvat hikiliikunnan perään.

Vierailija
9/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen mieltä pitäisi olla jonkun tuntemattoman suihkussa käymisestä? 

Jos nyt jotain mieltä pitää olla, olemme monin tavoin erilaisia, jonkun iho on tosi kuiva = ei kestä tiheitä pesuja, joku hikoilee runsaammin kuin toinen, joku tekee työtä/harrastaa jotain jossa likaantuu, jonkun tukka rasvoittuu nopeasti, toisen ei kahdessa viikossakaan, käyköön kukin suihkussa oman tarpeensa mukaan kyselemättä muilta mitään.

Älä nyt viitsi olla noin lannistavan järkevä, se on tylsää.

Vierailija
10/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuota useammin suihkuttelulle mitään varsinaista syytä olekaan, kunhan käynnit osuvat hikiliikunnan perään.

Syy on perushygienia. Ei tarvitse jäädä odottelemaan rasvoittumista ja hienhajua.

Vierailija
11/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen päivän aikana vähänkään hikoillut, niin käyn suihkussa. Jos on ollut rauhallinen etätyöpäivä enkä ole enempää liikkunut, niin voi olla etten käy illalla suihkussa. Jos kesällä on lämmin, niin luonnostaan hikoilen sen verran, että silloin käyn päivittäin.

Vierailija
12/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy on perushygienia. Ei tarvitse jäädä odottelemaan rasvoittumista ja hienhajua.

Perushygienian yläpitämiseen tuo tahti riittää oikein hyvin. Tiuhempi tahti on terveydelle korkeintaan haitallista.

Vierailija
13/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa käyminen on yksi tylsimmistä asioista ikinä. Jos olen esim lomalla eikä tarvi lähteä ihmisten ilmoille, voin olla vaikka viikon ilman suihkua (perärööri tulee huuhtaistua kyllä joka kakan jälkeen). Kukaanhan ei tätä kysynyt, mutta halusin tämän asian jakaa, olkaatte hyvä.

Vierailija
14/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn ma+ke+pe. Ihoni on niin kuiva että sehän hilseilisi irti jos kävisin joka päivä. Nytkin rasvaan koko kropan 2 x päivässä.

Vierailija
15/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa olisi hyvä käydä 6-7 kertaa viikko. Ja jos tekee likaisia hommia niin useammin. Hiki, lika, eritteet likaavat vaatteet ja iho ei pidä epäpuhtauksista.

Vierailija
16/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn ma+ke+pe. Ihoni on niin kuiva että sehän hilseilisi irti jos kävisin joka päivä. Nytkin rasvaan koko kropan 2 x päivässä.

Käytät väärää pesuainetta iholle jos se hilseilee ja kuivaa noin paljon. Sekä myös väärä rasva, jos pysyy kuivana 2 kertaa rasvaamisesta huolimatta.

Vierailija
17/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan yleisen älykkyystason tuntien tuo on jo aika paljon tajuttu.

Vierailija
18/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävää. Kuka hullu rasvaa pesemätöntä ihoa?? Ei ihme, että se on huonossa kunnossa, kun länttäät vaan lisää rasvaa entisten päälle ja muhitat hikiä ja hilseitä siinä mukana.

Vierailija
19/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suihkussa olisi hyvä käydä 6-7 kertaa viikko. Ja jos tekee likaisia hommia niin useammin. Hiki, lika, eritteet likaavat vaatteet ja iho ei pidä epäpuhtauksista.

Mitkä ihmeen eritteet?

Niistän nenäliinaan,  en vaatteisiini. Käytän alapäähän pari kertaa päivässä käsisuihkua. 

Käyn kokovartalosuihkussa joka toinen päivä ja takuusti en haise yhtään miltään. 

Ihoni on mitä parhain. 

Mutta lotratkaa ihan niin paljon kuin huvittaa, älkää kuitenkaan sanelko, miten muiden pitäisi tehdä.

Vierailija
20/52 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidat ihoasi väärin.

"Toisin kuin luullaan, päivittäinen pesu vedellä ja tarvittaessa hajusteettomalla, happamalla tai neutraalilla pesuaineella ei pahenna atooppista ihottumaa. Päinvastoin: se poistaa iholta likaa, hikeä, karstaa ja bakteereita, jotka ärsyttävät ihoa. Pesuaineiden sijaan ihoa voidaan myös pestä kevyellä perusvoiteella. Herkän ihon kuivaaminen kannattaa tehdä pyyhkeellä painelemalla. Ihon voimakasta hankaamista on syytä välttää. Voitelu perusvoiteella pesun jälkeen estää ihon kuivumista ja sitoo ihoon kosteutta."

https://www.kaypahoito.fi/khp00081

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä