Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ratkaisisit tämän asian? Neuvoja kiitos!

Vierailija
06.03.2026 |

Varmasti monessa perheessä valitettavan yleistä. 

Kun tulee taloudellisesti tiukkaa niin paremmin tienaava ei omista asioistaan karsi. Tai sitten karsiminen on silmänlumetta (jätinhän menemättä lomalle joka olisi maksanut tuhansia). Jätetään pois hänen mielestä "turha", eli jota hän ei tarvitse. Seuraus on että kyseenalaistaa kaiken mitä perhe tarvitsee; onko tarpeellinen vai ei. 

Älkää saako väärää kuvaa, emme todellakaan elä holtittomasti ja olemme pärjänneet ihan ok. (tarpeellisuus on esim uudet päällysvaatteet tai joku halpa harrastus, ei mitään törsäilyä!)

Puoliso ei jätä omia ns. turhuuksiaan pois, ei tiukenna vyötä omalta osuudelta. se tiukkuus iskee muuhun perheeseen. Lisäksi saattaa mielihalujaan toteuttaa ja summista ei olekaan silloin väliä!

Asiasta ei voi puhua, se kääntyy minun syyttelyksi. Olen altavastaaja. Puoliso on ottanut määräysvallan itselleen.

Koska hän tienaa eniten.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan että uliset ja uhriudut palstalla, olet täysin vapaa ponnistelemaan ihan itse oman tulotasosi ja taloudellisen vapautesi parantamiseksi. Mitä nopeammin lakkaat ajattelemasta toisen ihmisen rahoja, sitä nopeammin ymmärrät että aikuinen ihminen viime kädessä päättää itse asioistaan ja voi vaikuttaa omaan rahatilanteeseensa omalla toiminnalla eikä olettamalla että toisen rahat ovat automaattisesti omia.

No entäs jos onkin niiden yhteisten lasten hankinnoista eikä siitä, että heikommin tienaava loisisi enemmän tienaavan lompakolla? Lapselle uudet sopivat kengät on turhuutta josta voidaan tinkiä, mutta uusin malli jostain härpäkkeestä pitää hankkia ja on tarpeellinen, vaikka se ei eroa entisestä muuten kuin mallinumeron verran?

Ap puhuu käsittääkseni tästä.

Kiitos viestistäsi. Tästä juurikin kyse. Saattaa sitten antaa rahan viikon päästä tai olla antamatta, ei pysty ailahtelevaisuutta ennustamaan. Kuin pelaisi jotain psykologista peliä,  saa tuntemaan itseni alempiarvoiseksi. Ei osallistu lasten asioiden hoitoon juuriollenkaan tai kodinhommiin yleensäkään.

ap

Vierailija
22/22 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan että uliset ja uhriudut palstalla, olet täysin vapaa ponnistelemaan ihan itse oman tulotasosi ja taloudellisen vapautesi parantamiseksi. Mitä nopeammin lakkaat ajattelemasta toisen ihmisen rahoja, sitä nopeammin ymmärrät että aikuinen ihminen viime kädessä päättää itse asioistaan ja voi vaikuttaa omaan rahatilanteeseensa omalla toiminnalla eikä olettamalla että toisen rahat ovat automaattisesti omia.

No entäs jos onkin niiden yhteisten lasten hankinnoista eikä siitä, että heikommin tienaava loisisi enemmän tienaavan lompakolla? Lapselle uudet sopivat kengät on turhuutta josta voidaan tinkiä, mutta uusin malli jostain härpäkkeestä pitää hankkia ja on tarpeellinen, vaikka se ei eroa entisestä muuten kuin mallinumeron verran?

Ap puhuu käsittääkseni tästä.

Kiitos viestistäsi. Tästä juurikin kyse. Saattaa sitten antaa rahan viikon päästä tai olla antamatta, ei pysty ailahtelevaisuutta ennustamaan. Kuin pelaisi jotain psykologista peliä,  saa tuntemaan itseni alempiarvoiseksi. Ei osallistu lasten asioiden hoitoon juuriollenkaan tai kodinhommiin yleensäkään.

ap

Ja ehkäisystä et ole kuullut vaan ihan pakko oli lapsia hankkia? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän