Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi isällä

Vierailija
05.03.2026 |

Onko normaalia että yhteishuoltajuudessa, lapsi 11v, meni isälle asumaan pariksi kuukaudeksi, minun työreissujen ajaksi ja muuttui aivan eri lapseksi? Aijemmin luova, innokas, puuhakas lapsi on vain varjo entisestään? Aijemmin oli äitinsä kanssa oikein hyvät välit ja nyt viikonloppusin nähdessään,saa agressio kohtauksia. Puhuu äidistään negatiivisesti. Lapsen annetaan pelata kokoajan. Saa katsoa youtubesta mitä haluaa, ei ole yhtäkään sääntöä isällä. Voiko tämä vaikuttaa? Aijemmin 8-9 numeroita sai koulustaja nyt saa 4-7

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kerrottavana miten tälläinen tapaus päättyy yleensä? Lapsen isä käski häipyä minut lapsen elämästä.

Vierailija
22/30 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, lapsi adaptoituu toimimaan sen "johtajan" kanssa kenen kanssa viettää eniten aikaa. Todennäköisesti vastaava jakso sinun kanssasi muuttaisi asian toiseen suuntaan. Mutta nyt on myös hyvä mahdollisuus hankkiutua eroon lapsesta kun pohjatyö on suoritettu, jos et halua tästä loppuelämän riesaa. Varsinkin jos kyseessä on poika, niin saattaa olla kultainen hetki käsillä juuri ennen murrosiän ongelmia, raivoa ja pervouden alkamista

Vierailija
24/30 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tässä olla kyse vieraannuttamisesta?

Ehkä, mutta tuo termi on sinänsä aivan turha. Vaikka ei tekisi mitään aktiivistakaan niin vanhempien huonot välit, epäkunnioitus ja halveksunta toisiaan kohtaan tulevat kyllä lapselle selviksi, jos lapsi ei ole jotenkin aivovammainen. Ei yksinkertaisesti kannata lisääntyä miehen kanssa, joka kokee vetoa lapsiin, siitä ei seuraa kuin draamaa

Vierailija
25/30 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoituksesi tuntuu hieman epäselvältä. Kirjoitat ensin, että lapsi meni isälleen minun työmatkojeni ajaksi. Sitten lapsi saa agressiokohtauksia äidin nähdessään. Kuka on tämä kirjoittaja; äitipuoli, täti vai joku muu?

Niin. Onkohan sulla jotain luetunymmärtämisen ongelmaa? Mielestäni AP:n viesti hyvin selvä. Hän meni työmatkoille ja sieltä tultuaan isä on myrkyttänyt lapsen äitiään vastaan ja antaa liikaa ruutuaikaa jonka vuoksi lapsi aggressiivinen ja ilman tunnehallintaa. 

Kyseessä voi olla ihan myös vaan perus miehen oma tunteidenhallintaongelma. He ovat vihaisia ihan siitä riippumatta ketä on paikalla ja pitkitetty lapsen läsnäolo saattaa stressata ja aiheuttaa miehessä entistä enemmän tunteidensäätelyongelmia, mihin tietty sitten ex on oiva syntipukki ja vihan purkamisen kohde, ihan niinkuin avioliitossakin oli vaimo. En siis sanoisi että tässä on kyse mistään muusta kuin miehen kyvyttömyydestä hallita vastuitaan ja lasta pitkällä tähtäimellä, ei heidän biologiansa ole luotu sellaiseen. 

Ei kannata antaa liikaa painoarvoa miesten kiukkukohtauksille. Ennemminkin siirtää itsensä sellaisen etäisyyden päähän, etteivät ne vaikuta itseen ja omiin tekemisiin. Lapsella on lapsen kohtalo suomen lainsäädännössä - sehän kannattaa jopa rikollisten huoltajuutta. Siihen ei siis kannata takertua myöskään sen enempää tai tehdä siitä tunneasiaa. Se on jo rikollinen ja tuo valehtelu että miehet ovat naisia (vanhempina) on erittäin huono ja väkivaltainen asia lapsille, ihan niinkuin miesten kanssa oleminen oli erittäin huono ja väkivaltainen asia naisillekin aikanaan, ennen kuin saivat oikeutensa päättää ja elää näistä erillään. Tämä on nyt tämmöinen vaihe missä mies tarkertuu lapseen kun ei pysty enää naista alistamaan, mutta sekään ei ole ikuinen

Vierailija
26/30 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisiko lapsella olla vain ikävä äitiään, ja halu osoittaa tälle mieltä. Myös murkkuikä lähestymässä/alkanut?

Tarviiko kaikkea laittaa aina isän syyksi?

Vierailija
27/30 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun minun poika asui mun eli äidin luona hänellä oli unelmia halusi auto insinööriksi oli hyvät käytös numerot ja kaikki meni parempaan suuntaan. Narsistinen isä sai hänet luokseen asumaan ja siitä alkoi alamäki, viranomaiset narsun puolella. En tule enää koskaan luottamaan tämän jälkeen Suomalaiseen viranomaiseen. Eivätkä tule saamaan myöskään anteeksi tekojaan. Kun ei kerran Suomalaisille kelvannut raitis, päihteetön ahkera äiti niin saavat tulevaisudessa muunlaista porukkaa tänne. Ovat valintasa tehneet. Mun eikä mun lasten elämällä pelata eikä leikitä ilman seurauksia. Heidän arvovalinta ja voitto, mutta myös samalla yksi terve synnyttäjä vähemmäksi. 

Vierailija
28/30 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis näen kyllä lasta säännöllisesti, mutta työreissut hankaloittivat asiaa. Toinen vaihtoehto olisi jäädä työttömäksi. Anteeksi kirotusvirheet. Tilanne on ahdistava. Lapsi oli hyvin tyytyväinen aijemmin minun kanssani

Siis mikään muu työ ei ole vaihtoehto? Vain tuo työ tai työttömyys? Miten ennen on käyttäytynyt työ reissujen ajan? 

Vierailija
29/30 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissuhommat ois loppupuolella ja palaisisin normi hommiin eli lapsi voisi tulla takaisin minun luo. Ei kuitenkaan isänsä päästä häntä

Vierailija
30/30 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi