Etiikasta,
Onko sallittua arvioida toisen olevan vaikea ymmärtää, jos arvioijana en itse ymmärrä kaikkea?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Ei. Se on sinun subjektiivinen kokemuksesi.
Voit sanoa "minä en ymmärrä häntä", mutta et voi sanoa "häntä on vaikea ymmärtää", koska jotkut toiset voivat ymmärtää häntä ihan mainiosti.
XD
Ei tämä kysymys ole etiikasta, vaan epistemologiasta.
Siitä tulee eettinen kysymys vasta jos vaikeastiymmärrettävyyttä pidetään jotenkin huonona tai pahana arvomääritelmänä.
Vierailija kirjoitti:
Parsa vastaus
Parsakaali vai tankoparsa, mikä on oikea vastaus?
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä kysymys ole etiikasta, vaan epistemologiasta.
Siitä tulee eettinen kysymys vasta jos vaikeastiymmärrettävyyttä pidetään jotenkin huonona tai pahana arvomääritelmänä.
Onhan se eettinen kysymys: onko eettisesti oikein julistaa yleisenä totuutena "häntä ei voi ymmärtää" vai olisiko parempi sanoa "minä en ymmärrä häntä".?
Vierailija kirjoitti:
Rajamäen Etikka parasta.
M8ten arvioitte tämän? Onko vastauksen kirjoittajalla lukihäiriö? Onko hän tyhmä? Yrittääkö hän vitsailla? Eikö hän ymmärrä, mitä eroa on etikalla ja etiikalla vai kuvitteleeko hän lukijoiden luulevan, että etikka ja etiikka tarkoittavat samaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajamäen Etikka parasta.
M8ten arvioitte tämän? Onko vastauksen kirjoittajalla lukihäiriö? Onko hän tyhmä? Yrittääkö hän vitsailla? Eikö hän ymmärrä, mitä eroa on etikalla ja etiikalla vai kuvitteleeko hän lukijoiden luulevan, että etikka ja etiikka tarkoittavat samaa?
Rajamäen valmistama etikka on parasta.
Vastaaja pitää etikasta?
Kaikki rajamäkeläiset
pitää etikasta? 🤔
Ei. Se on sinun subjektiivinen kokemuksesi.
Voit sanoa "minä en ymmärrä häntä", mutta et voi sanoa "häntä on vaikea ymmärtää", koska jotkut toiset voivat ymmärtää häntä ihan mainiosti.