Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olet lastesi ja heidän toisen vanhemman kanssa syömässä buffetravintolassa, kumpi hakee lapsille ruuat?

Vierailija
05.03.2026 |

Jos olet yhdessä pienten lastesi ja heidän isän/äidin kanssa buffet ravintolassa syömässä, niin kumpi käy hakemassa lapsille ruuat? Entä kumpi huolehtii lasten syömisestä, esim syöttää tai pilkkoo ruuan palasiksi?

Tuntuu, että usein isä ihan muina miehinä käy itselleen hakemassa buffasta ruokaa ja alkaa heti syödä, kun äiti käy hakemassa lapsille ruuat ja huolehtii heidän syömisestään ja lopuksi syö oman ruokansa.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun adhd lapset eivät ole ikinä viihtyneet ravintolassa, mielummin syödään kotona. 

Vierailija
62/66 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kyllä ainakin minulle haki ruokia kun olin pieni. Ehkä useammin kuin äiti. Oli ylipäätänsä tosi osallistuva isä ja minä "isin tyttö". Veljeni kiintyi ja oli enemmän kiinni äidissämme. 

Sinänsä en sitä epäile etteikö moni mies olisi niin putkiaivo että hakee vahingossa vain itselleen ruuan. Miehille pitää antaa selviä käskyjä jos toivoo heidän käyttäytyvän toisella tapaa. Moni muuten kiltti mies on vähän uuno eikä mitkään mulkoilut tai tiuskimiset saa kelloja soimaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin usein ihan missä tahansa ravintolassa kuvio on sama: akka syöttää  mukuloita, mies muina miehinä selailee kännykkää ja keskittyy omiin syömisiinsä. Mies ei välttämättä kertaakaan huomio lapsia millään tavalla, ihan kuin hän ei edes olisi lasten isä. En voi kuin ihmetellä miksi naiset vääntää mukuloita tuollaisille ukoille. 

Ja taas se ikuinen miesviha leimahtaa liekkeihin tällä palstalla. 

Vierailija
64/66 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme käyneet biffassa, kun lapsemme.(3) olivat taaperoita. Söimme kotona, kotipizzassa, Mäkkärillä, Hesessä tai ravintolan la carte annoksia. Miksi tehdä elämästä vaikeaa?

Vierailija
65/66 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies hakee itselleen ja lapselle (3v) samanaikaisesti ruoan, minä odotan lasten (3v ja 5v) kanssa pöydässä. Kun mies palaa lautasten kanssa, käyn hakemassa miehelle ja 3v lapselle juomat ja tuon ne pöytään. Tällä aikaa mies on aloittanut 3v:n kans syömään. Sitten lähden 5v:n kanssa hakemaan ruokaa, hän kantaa oman lautasensa, minä annostelen hänelle ja otan samalla omalle lautaselleni ruokaa. Kun palaamme pöytään, niin mies käy hakemassa minulle ja 5v:lle juotavat. Tämä on toiminut meillä tosi sutjakasti. 

Toinen kolmevuotias ei saa mitään?

Vierailija
66/66 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olivat pieniä, niin yksi lapsi kulki kummankin vanhemman kanssa,  vanhemmalla oli kaksi lautasta (omansa ja lapsen). Lapsi kertoi mitä halusi, aikuinen laittoi sitä lautaselle (pienen määrän). Santsikierrokset tilanteen mukaan, vuorovedoin. Pöydässä minä yleensä autoin pienempää, mutta ei aina. Kotona meni varsin tasaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän