Jos olet lastesi ja heidän toisen vanhemman kanssa syömässä buffetravintolassa, kumpi hakee lapsille ruuat?
Jos olet yhdessä pienten lastesi ja heidän isän/äidin kanssa buffet ravintolassa syömässä, niin kumpi käy hakemassa lapsille ruuat? Entä kumpi huolehtii lasten syömisestä, esim syöttää tai pilkkoo ruuan palasiksi?
Tuntuu, että usein isä ihan muina miehinä käy itselleen hakemassa buffasta ruokaa ja alkaa heti syödä, kun äiti käy hakemassa lapsille ruuat ja huolehtii heidän syömisestään ja lopuksi syö oman ruokansa.
Kommentit (48)
Kun lapset olivat pieniä, minä yleensä hain lapsille ruoat, koska tiesin paremmin, mitä ja minkä verran he syövät. Isä huolehtii sen aikaa lapsista. Sitten haemme itsellemme vuorotellen ruoat ja autamme lapsia tarpeen mukaan. Ei ongelmaa. Meillä on neljä lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten määrittelet pienet lapset? 3-vuotiaista lähtien on käyty. Sen ikäiset valitsivat itse, mitä halusivat. Jompi kumpi oli auttamassa, kolmen lapsen kanssa molemmat. Mies tarjoutui aina olemaan lasten kanssa pöydässä, kunnes minä saisin annokseni ja itse haki viimeisenä.
Aloituksessa on hyvin selvästi määritelty, mitä tarkoitetaan. Ei se 3-vuotias ruokiaan yksin hae.
Aloituksessa ei määritelty millään tavoin ikää. 3-vuotias osaa itse valita, jompi kumpi vanhempi auttamassa ruoan ottamisessa. 2-3 vuotias osaa itse syödä, ei sen ikäistä tarvitse syöttää.
Meillä on kaksi lasta, joten molemmat vanhemmat auttaa toista lapsista. Lopuksi haemme me aikuiset sillä aikaa, kun lapset jo syövät. Lapset siis 4v ja 7v. 7v alkaa jo osata annostella itsekin, mutta kaipaa vielä aikuista tueksi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten määrittelet pienet lapset? 3-vuotiaista lähtien on käyty. Sen ikäiset valitsivat itse, mitä halusivat. Jompi kumpi oli auttamassa, kolmen lapsen kanssa molemmat. Mies tarjoutui aina olemaan lasten kanssa pöydässä, kunnes minä saisin annokseni ja itse haki viimeisenä.
Aloituksessa on hyvin selvästi määritelty, mitä tarkoitetaan. Ei se 3-vuotias ruokiaan yksin hae.
Aloituksessa ei määritelty millään tavoin ikää. 3-vuotias osaa itse valita, jompi kumpi vanhempi auttamassa ruoan ottamisessa. 2-3 vuotias osaa itse syödä, ei sen ikäistä tarvitse syöttää.
Aloituksessa määriteltiin selkeästi, että puhutaan lapsista, jota tarvitsevat apua ruuan hakemisessa. Kyse ei ole valitsemisesta, vaan ruuan ottamisesta, tollo!
Pääasia ettei pikkulapset itse mene sormineen rääpimään mitään buffetista. Valitettavan usein näkee sellaisiakin mukuloita jotka koskettelevat ruokia, mutta jättävät sen lääpityn ruuan kuitenkin ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa määriteltiin selkeästi, että puhutaan lapsista, jota tarvitsevat apua ruuan hakemisessa. Kyse ei ole valitsemisesta, vaan ruuan ottamisesta, tollo!
Ja vastauksessa kerrottiin selvästi, että jompi kumpi vanhemmista auttamassa siinä hakemisessa.
Lapsemme hakevat ruokansa itse , pilkkovat veitsellä ja haarukalla itse ja syövät ilman apua. Lapset 21 v ja 24 v.
Mutta joo, aikanaan minähän se olin, joka haki lasten kanssa tai lapsille sopivat ruuat ja auttoi syömisessä. Olen siis äiti. Lasten isä on ihan hyvä ihminen, mutta ei vaan osannut noita juttuja. Ei ollut kartalla yhtään.
Yleensä mies hakee itselleen ja lapsille yhtäaikaa. Eli koululaiset kuskaa omast eväät, mies vain vahtii että kaikki sujuu. Ottaa samalla itselleen ja päiväkoti-ikäisille ruuat. Odottelen pienempien kanssa pöydässä. Laitetaan yhdessä lasten syömiset alulle ja lähden sitten hakemaan itselleni ja käyn lämmittämässä tuolle vajaa 1v:lle soseen. Meillä siis viisi lasta, tosi harvoin kyllä missään käydään syömässä ihan siitä syystä että tälle porukalle "ulkona" syöminen on tosi kallista. Lähinnä lomareissulla kerran pari vuodessa.