Suositelkaa herkkuja raskaana olevan joulupöytään
Olen raskaana ihan ekoilla viikoilla ja suren jo nyt, ettei jouluna pääse herkuttelemaan parhailla jouluruoilla eli kylmäsavulohella, graavilohella ja mädillä.
Mitähän näiden tilalle keksisi? Mietin uskaltaako sellaista valmista skagentahnaa syödä. Toki voisin tehdä sellaista itsekin ja valmistusvaiheessa paistaa katkaravut.
Miten olette raskaana ollessa herkutelleet joulupöydässä?
Kommentit (38)
Kaikkea muuta paitsi ei raaka kalaa.
Onneksi kinkku, laatikot, rosolli, tortut ja piparit sopii myös raskaana oleville.
Mä suren nyt jo, et mun pitää maanantai aamu olla ilman kahvia ja tupakkaa tutkimuksien takia. Teen kyllä kahvit termariin ja juon heti kun saa.
Mädin tilalle vegaanista mätiä, joka on valmistettu agarista ja maustettu merilevällä. Maku ja koostumus ovat todella lähellä kalanmätiä. Tarjosin joskus kalaruokaa rakastavalle isälleni blinien kanssa, ja hänelle meni täydestä.
Saa hyvin varustelluista ruokakaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kinkku, laatikot, rosolli, tortut ja piparit sopii myös raskaana oleville.
Just nii, ei ole monta mitä ei voi syödä, ja niitäkin voi.
jotkut sitä haluaa tehdä niin ison numeron raskaudestaan
Vierailija kirjoitti:
Xtra nugetit ja Xtra tonnikala muuuhun ei ole varaa 🥳
Onneks on varaa,taas sellanen 13kg kinkku. 🥳
No ihan mitä tahansa, paitsi sitä kalaa jos se nyt noin kauhiasti pelottaa. Ihme hysteriaa taas. Olet raskaana, eikä se ole mitenkään ihmeellinen asia muiden kuin itsesi mielestä. Nuo(KIN) suositukset muuttuu jatkuvasti. Syö mitä lystäät kunhan et vedä päihteitä.
Eikö ole keksitty lohelle vielä jotain kasvis versiota? Joka maistuu lohelle,mut on tyyliin jotain kaura-porkkana-nyhtö-papu plää plää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just nii, ei ole monta mitä ei voi syödä, ja niitäkin voi.
jotkut sitä haluaa tehdä niin ison numeron raskaudestaan
Raskaus on iso asia. Siinä naisen keho tekee kokonaan uuden ihmisen.
Salmiakki, lakritsi, surströmming, itsetehdyt fukukala sashimit, 3/4 suhteella kossuvissydrinkit 80% viinasta.
Minä olen syönyt joka raskaudessa raakaa kalaa ja oikeastaan kaikkea mikä kuuluu minun normaaliin ruokavalioon. Suositukset on vähän aikansa eläneitä eikä kuulu nykyaikaan, itse en ainakaan elä enkä syö epähygienisesti.
Jep jep, superprosesssoitu kaurahöttö lihan korvikkeena se terveellistä onkin🙄
Onneksi silloin, kunnitse olin raskaana, ei vielä kielletty oikein mitään. No tupakka kyllä, mutta en muutenkaan polttanut. Hyvillä mielin sai jouluna syödä graavikalat ja mädit. Kolme tervettä lasta olen saanut.
Olet saanut neuvolasta ohjeet, mitä ei ainakaan pitäisi syödä, ja noudatat niitä, jos haluat terveen lapsen.
Syöt ihan sitä mistä pidät, esim. parista graavikalasiivusta ei ole mitään haittaa.
Pieni määrä sitä lohta ja mätiä ei kyllä vaikuta yhtään mitenkään
Kuivatut luumut ja luumukastike. Auttavat myös ummetukseen.
Mätiä saa myös pästöroituna - sitä voi raskaanakin syödä! Pelasti oman jouluni pari vuotta sitten...
Jännästi missään muualla maailmassa ei ole tätä kalattomuussuositusta ja ranskalaisetkin juo raskaanakin viiniä, kohtuudella kuten tavallisestikin. Tiestikö muuten, että vielä ysärillä neuvolat ohjeisti, ettei vauvan maitoa saa lämmittää mikrossa säteilyvaaran vuoksi. Niinpä niin ja tämä on totisinta totta. Relaa.
Oletko maistanut porkkalaa? Sitähän voisi syödä raakojen kalojen sijaan.