Mun mielestä on erikoista, että säästövinkkien kärjessä on usein "osta käytettynä"
Kun todellisuudessa erittäin harva ihminen tarvitsee kaappeihinsa enää yhtään enempää vaatteita, kenkiä, astioita tms. Tuo vinkki viittaa siihen, että jokaisen olisi pakko ostella vähän väliä jotain roinaa.
Parempi on olla ostamatta mitään, kirppishinnatkaan eivät todellakaan ole erityisen edullisia nykyään.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse katsoin juuri ranskan, saksan ja espanjan kielen oppikirjoja käytettyinä, valikoima oli aika heikkoa ja/tai hinnat korkeita. Haluaisin opiskella kieliä, mutta nykyään siihen on kyllä saatavilla täysin nettipohjaisiakin materiaaleja, edullisemmin.
Kirjastossa on ilmaiseksi.
On ilmaiseksi, mutta niihin ei saa tehdä mitään omia merkintöjä. Jos tekee ja jää kiinni merkinnöistä, joutuu korvaamaan kirjan koko hankintahinnalla.
MIKSI joku haluaa sotata kirjoja? Kirjoita vihkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse katsoin juuri ranskan, saksan ja espanjan kielen oppikirjoja käytettyinä, valikoima oli aika heikkoa ja/tai hinnat korkeita. Haluaisin opiskella kieliä, mutta nykyään siihen on kyllä saatavilla täysin nettipohjaisiakin materiaaleja, edullisemmin.
On ilmaiseksi, mutta niihin ei saa tehdä mitään omia merkintöjä. Jos tekee ja jää kiinni merkinnöistä, joutuu korvaamaan kirjan koko hankintahinnalla.
Aika moni opiskelija alleviivaa koulukirjoista olennaisia kohtia. Ei niitä kohtia erikseen ruveta vihkoista kaivelemaan kokeisiin lukiessa. No, ethän sinä koulupudokas voi tuollaista asiaa ymmärtääkään.
Säästä ostamalla! Ale!
Tuo on myös huono säästövinkki.
Minusta on hassua, että vinkit on aina tyyliä "osta halvempaa", "lopeta lehtitilaukset", "älä käy ravintoloissa, tee ruoka itse" jne. AIJJAA?! No enpä olisi ikinä keksinyt näitä, eikä kukaan muukaan, jolla on tarve säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni opiskelija alleviivaa koulukirjoista olennaisia kohtia. Ei niitä kohtia erikseen ruveta vihkoista kaivelemaan kokeisiin lukiessa. No, ethän sinä koulupudokas voi tuollaista asiaa ymmärtääkään.
Ei voi mennä tunteisiin. Oletko vammainen? Olet.
Suomalainen ostaa käytetyn tietämättä uuden hintaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta neuvot alleviivata mitään on koulussa ja opinnoissa ollut yksi typerimmistä neuvoista. Kun lopetin sen ja aloin keskittyä ymmärtämään lukemani sen sijaan, että mietin mitä pitäisi alleviivata, arvosanani jatko-opinnoissa olivat huippuluokkaa. Aloin lukea koulukirjoja vähän kuin romaaneja, eli luin kokonaisuuksia. Alleviivaus vain hidasti työtä ja se teki myös kirjasta ikävästi luettavan, mikä oli häiritsevää. Suosittelen muitakin ainakin kokeilemaan tätä tekniikkaa. Eri tekniikka sopii toisille, mutta uskon että moni muukin pärjäisi paremmin lukemalla kokonaisuuksia kuin miettimällä onko joku sana tai lause kovin olennainen. Nykyään olen suunnittelija, sekä teen paljon dokumentteja. En alleviivaa tai korosta mitään työohjeissa.
Mä tilaan Torista valmiita vaatepaketteja jos tarvitsen jotain vapaa-ajanvaatetta. Mulle se on jopa oudolla tavalla luksusta kun saan halvalla "uusia" vaatteita.
Käytettyjä kortonkeja voi puistoista keräillä ilmaiseksi, pikkasen huuhtasee ja vetää aisan päälle ja eiku täysillä eteen.
Omasta mielestäni taas ei ole mitään järkeä ostaa käytettynä, jos hintaero käytetyn ja uuden välillä on vähäinen. Ja uuden kanssa saat esimerkiksi 3-5 vuoden takuun sekä laitetuen. Käytetty on kuitenkin aina käytetty eikä kuluttajien välisessä kaupassa ole mitään virallista kuluttajansuojaa, tai takuuta. Et tiedä, miten edellinen omistaja on sitä tavaraa, tai laitetta pitänyt, tai kohdellut ja onko siinä mahdollisesti piilevää vikaa. Käytetyn ostaminen on aina pieni riski, joten en ostaisi, jos hinta ei ole huomattavasti edullisempi kuin uudella ja osaisin arvioida kuntoa ja käytettävyyttä ammattimaisesti itse.