Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mielestä on erikoista, että säästövinkkien kärjessä on usein "osta käytettynä"

Vierailija
05.03.2026 |

Kun todellisuudessa erittäin harva ihminen tarvitsee kaappeihinsa enää yhtään enempää vaatteita, kenkiä, astioita tms. Tuo vinkki viittaa siihen, että jokaisen olisi pakko ostella vähän väliä jotain roinaa. 

Parempi on olla ostamatta mitään, kirppishinnatkaan eivät todellakaan ole erityisen edullisia nykyään.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä neuvo tuo on, jos tarvitsee ostaa jotain sellaista, mitä ei jo ole.

Kuten vessapaperia. Ostat vaan käytettynä...

Tai käytät bideesuihkua. Et tarvii paperia

Bideellä on hankala niistää nenää...

Sitä varten on kankaiset nenäliinat, joita saa vaikka loppuun kuluneista lakanoista revittyä

Eikös ne lakanatkin oo jo käytettynä ostettuja? Miten niistä enää repii mitään?

Laittaa useamman päällekin niin hyvin pyyhkii. 

Vierailija
42/53 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tilanteesta. Jos vaikka kodinkone hajoaa ja on pakko hankkia jotain tilalle, niin toki kannattaa selvittää saisiko jostain käytetyn. Itse sain edullisesti pesukoneen, kun siihen oli tullut jossain kohtaa lommo (ei vaikuta käyttöön ja hyvin on toiminutkin).

Sitten taas toisaalta ihmettelen, että mikä vimma on jatkuvasti ostaa jotain. Itse en osta joka kuukausi mitään, paitsi ruokaa, hygieniatarvikkeita ja vessapaperia. Jostain artikkeleista ym saa kuitenkin sen käsityksen, että "jaahas, rahat vähissä/pitää säästää, nyt pitää heti lähteä kiertämään kaupungin top 10 kirpputorit".

Mä taas en osta mitään isompia koneita käytettynä, koska niiden toimivuudesta ei ole mitään takuuta ja kuljettaminen maksaa joka tapauksessa.

Ap

Riippuu mistä sen käytetyn koneen etsii. Tämä omani oli asiakaspalautus, joten ostin sen kodinkoneliikkeen kautta. Siitä oli kuitit ja kaikki tallella, takuukin vielä voimassa. 

Yksityiseltä en ehkä ottaisi edes ilmaiseksi vastaan, ellei ole joku tuttu.

Ja musta oli ihan kiva maksaa siitä, että pesukone tuotiin paikalleen hissittömän talon toiseen kerrokseen ja asennuksestakin maksoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu renkaissa, 15" Nokian talvirenkaat saat kärkkäisen syysalennuksesta 320e pihaan kannettuna, siihen rengastyö 30e. Torissa myydään 2-3 talvea ajettuja hintaan 300-500e.

Tai vaikka peräkärry. Saat uuden perus avomallin peräkärryn 899e, torissa pyydetään vastaavasta pienemmästä kevytperäkärrystä vuodelta 1997 mallista 750e. 

Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.

Vierailija
44/53 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tilanteesta. Jos vaikka kodinkone hajoaa ja on pakko hankkia jotain tilalle, niin toki kannattaa selvittää saisiko jostain käytetyn. Itse sain edullisesti pesukoneen, kun siihen oli tullut jossain kohtaa lommo (ei vaikuta käyttöön ja hyvin on toiminutkin).

Sitten taas toisaalta ihmettelen, että mikä vimma on jatkuvasti ostaa jotain. Itse en osta joka kuukausi mitään, paitsi ruokaa, hygieniatarvikkeita ja vessapaperia. Jostain artikkeleista ym saa kuitenkin sen käsityksen, että "jaahas, rahat vähissä/pitää säästää, nyt pitää heti lähteä kiertämään kaupungin top 10 kirpputorit".

Mä taas en osta mitään isompia koneita käytettynä, koska niiden toimivuudesta ei ole mitään takuuta ja kuljettaminen maksaa joka tapauksessa.

Ap

Riippuu mistä sen käytetyn koneen etsii. Tämä omani oli asiakaspalautus, joten ostin sen kodinkoneliikkeen kautta. Siitä oli kuitit ja kaikki tallella, takuukin vielä voimassa. 

Ja musta oli ihan kiva maksaa siitä, että pesukone tuotiin paikalleen hissittömän talon toiseen kerrokseen ja asennuksestakin maksoin.

Eihän se pesukone siinä tapauksessa ollut käytetty. 

Ap

Vierailija
45/53 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kengät olisi hyvä ostaa uutena. Jos paljon kävelee niin kenkiä pitää olla useita ja laadukkaita. Toki joskus löytyy myös vähän käytettynä kirppareilta. 

Laadukkaat kengät ovat kestäviä, eikä niitäkään tarvii jatkuvasti olla uusimassa.

Vierailija
46/53 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse katsoin juuri ranskan, saksan ja espanjan kielen oppikirjoja käytettyinä, valikoima oli aika heikkoa ja/tai hinnat korkeita. Haluaisin opiskella kieliä, mutta nykyään siihen on kyllä saatavilla täysin nettipohjaisiakin materiaaleja, edullisemmin.

Kirjastossa on ilmaiseksi.

Toisen olan yli kun lukee niin on vielä ilmaisempaa

Ei kirjaimetkaan kulu liikaa, kestää useammalle lukijalle

Vierailija
47/53 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

O

Vierailija
48/53 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kengät olisi hyvä ostaa uutena. Jos paljon kävelee niin kenkiä pitää olla useita ja laadukkaita. Toki joskus löytyy myös vähän käytettynä kirppareilta. 

Niistä vähän käytetyistäkin kengistä voi saada jalkasienen. Jos se kroonistuu, se ei häviä elimistöstä kuin kalliilla lääkekuurilla, eikä ne käsikauppavoiteetkaan halpoja ole. Sepä siitä kenkien halpuudesta.

Vierailija
49/53 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten toi kangasnenäliina muka säästää, tulee pyykkiä ja vettä kuluu, yök muutenkin.

Kai sä pyykkiä muutenkin peset, vai etkö koskaan pese vaatteitasi

Mulla kuluu nenäliinoja aika paljon. Jos vaikka koko päivän liikenteessä, niin heitän roskiksiin niitä niistettyjä tuppoja. Kiva olis niitä räkäisiä kangas liinoja säilöä taskuihin ja laukkuun, kunnes pääset kotiin. 

Pahasti siitepölyallerginen työkaveri ei käyttänyt kuin kangasnenäliinoja, hänellä oli mukana aina useampi kappale. Paperinenäliinoista tuli vielä kauheammat nuhat ja rikkoi kaikki nenän limakalvot vielä pahemmiksi.

Vierailija
50/53 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Asiakaspalautus = takuuvarmasti käytetty.

Vierailija
51/53 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Asiakaspalautus = takuuvarmasti käytetty.

Asiakaspalautus = tilattu, toimitettu ja todettu kolhiintuneeksi ottamatta käyttöön. Kuka asentaa pesukoneen, jos huomaa jo pakkausta purkaessa, että se on vaurioitunut? 

Vierailija
52/53 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten toi kangasnenäliina muka säästää, tulee pyykkiä ja vettä kuluu, yök muutenkin.

Kai sä pyykkiä muutenkin peset, vai etkö koskaan pese vaatteitasi

Mulla kuluu nenäliinoja aika paljon. Jos vaikka koko päivän liikenteessä, niin heitän roskiksiin niitä niistettyjä tuppoja. Kiva olis niitä räkäisiä kangas liinoja säilöä taskuihin ja laukkuun, kunnes pääset kotiin. 

Ei kai sulla jatkuva nuha voi olla että niitä joka päivä tarvii

Osa kärsii vasopressiivisesta nahasta koko ikänsä. Sille ei voi mitään. Se ei tartu. 

Vierailija
53/53 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, en ymmärrä tuota käytettynä ostamista. Parhaiten säästää kun käyttää tavarat loppuun, pitää niistä huolta ja tarvittaessa korjaa ja uudistaa.

Esim vaatteita ei tarvii olla jatkuvasti ostelemassa. Kun ostaa ajattomia malleja ja pitää huolta vaatteista, ne kestävät parhaimmillaan vuosikymmeniä. Sama kodin tavarat, huonekalut ym. 

Kyllä mun ainakin täytyy ostaa ne ajattomat, vuosikymmeniä kestävät asiat käytettynä. Ei ole missään elämänvaiheessa ollut varaa ostaa laadukkaita vaatteita tai huonekaluja uusina. Mutta ei se minua haittaa. Mun mielestä käytettynä ostaminen on erittäin hyvä tapa saada laatua kohtuulliseen hintaan. Kyllä mä käytettynä ostettuja laatutavaroitani ja -vaatteitani myös korjaan ja huollan, tietenkin. Mitään roskaa en ole ostanut koskaan, vaikka olen aina ollut hyvin niukkatuloinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi