Omakotitalossa voi myös asua vuokralla
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalossa on myös kuluja eri tavalla kuin vaikkappa kerrostalossa, modernin omakotilalon vuokra on tottakai suolainen. Lahoon tönöön pääsee edullisesti.
Kerrostalossa kukaan ei tunne toista ei tiedetä onko naapuri lintu vai kala ja ovisilmä kovassa kyttäyskäytössä.
No mitä sitten? Ei kaikki kaipaa mitään yhteisöllisyyttä. Onneksi en enää asu omakotitalossa, en todellakaan jaksa jatkuvasti jutustella minkään naapurin Jorman kanssa.
Vertailin omaksi ostamista ja vuokraamista. Vastaavan talon arvo saa laskea 10 vuodessa nollaan, niin sitten olisi mennyt saman verran rahaa kuin vuokralla asuessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi toki jos on varaa maksaa 2400e/kk
Mieluummin siis omassa kuitenkin!
Alle 400e/kk ja 95 neliötä. kaikilla herkuilla.
Ei edes pahat kulut vaikka minäkin vähätuloinen köyhä.
Taitolaji ;)
Niin, perähikiällä on toki edullista, mutta kaikki ei siellä halua asua.
Vierailija kirjoitti:
Harva vuokralainen osaa asua ok-talossa.
Mä oon ilmeisesti sitten harvinainen poikkeus.
Vuokranantajalta pelkkiä kehuja ja lahjoja saaneena.
Aika usein diilerit/narkit muuttavat omakotitaloon, koska heidän bisneksensä aiheuttavat paljon häiriötä kerrostalossa.
Tosin omakotialueellamme on nyt rikosaalto, kun tänne tuli noita samoja bisneksiä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö omakotitaloon usein muuteta myös siksi, että halutaan laittaa omannäköinen koti? Ehkä halutaan laittaa pihaa ja puutarhaa? Kuka haluaa vuokrakämppää laitella, varsinkaan omaan piikkiin?
Ja kuka haluaa vuokrata omakotitalonsa jollekin ja katsoa kun se rapistuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö omakotitaloon usein muuteta myös siksi, että halutaan laittaa omannäköinen koti? Ehkä halutaan laittaa pihaa ja puutarhaa? Kuka haluaa vuokrakämppää laitella, varsinkaan omaan piikkiin?
Varmasti jokaisen vuokralaisen jäljiltä joutuu tekemään pintaremontin, jota takuuvuokrakaan ei kata. Ei hyvä bisnes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni haluaa vuokrata. Mutta ei kenelle vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti jokaisen vuokralaisen jäljiltä joutuu tekemään pintaremontin, jota takuuvuokrakaan ei kata. Ei hyvä bisnes.
Niin sitä keskiverto tyhmempi ihminen vois hyvin äkkiä ajatella noin.
Vain todelliset ja ihka aidot maalaisjuntit kumisaapas metsäläiset asuvat omakotitaloissa vuokralla tai omistavat moisen.
Kyllä ihan kaikki ihmiset kuuluu kerrostaloihin tai rivareihin.
Okt asuminen pitäisi kieltää.
Omakotitalon vuokralaisella voi maksattaa talossa olevia piileviä virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä omakotitaloa pitäisi laitella yhtään sen enempää kuin kerrostaloakaan? Ja joo, pidän minä vuokratalossa kasvimaata ja istutan kevääksi tulppaaneita, mutta ihan itse saan perunani syödä, ei niitä vuokranantaja tule perimään.
Olen asunut jo monta vuotta. Asumiskulut on asumismukavuuteen nähden jopa halvat. Mistään kerrostalosta/rivarista en saisi tämän kokoista asuntoa tähän hintaan pihoineen ja terasseineen. Ehdoton plussa on oma rauha.
Niin voi ja voit myös nuolla tikkaria.
Onneksi ok talossa ei ole pakko ylipäätään asua. Itse myin talon pois ja muutin maaseudulle rivitaloon. Elämäni paras päätös.