Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain henkilökohtaisen kutsun hautajaisiin

Vierailija
05.03.2026 |

Läheinen kyseessä, mutta en aio mennä, pitääkö poisjättäytymistä perustella tai jääkö vain pois. Tämä läheinen on vain juridisteknillisesti läheinen, ei oikeastaan muuta, tekemisissä ei olla edes kuukausittain, vaan ihan 3-4 kertaa vuodessa. Mikä on oikein tällaisessa tapauksessa ?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 80. Yksiäkään hautajaisia joihin kutsuttu en ole jättänyt.  Kaksiin mieheni kuoleman jälkeen, hänen sukulaisiaan joita en koskaan nähnyt, lähetin toisiin  kukat miehen nimi.perheeltä ja toiselle adressin. Addresseja paljon hautajaisiin joihin ei kutsuttu mutta halunnut muistaa.

Ja niitä on paljon. Ensimmäiset 11 v kun veli kuoli ( aikaisemmin tokko on mukaan otettu) ,  suvun kolmanneksi vanhin olen nyt. Miehen vastaava suku mukaan lukien olisin vanhin.

Omat juhlat häämöttää.

Vierailija
42/44 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähetätä vaan adressin ja jotkut surunvalittelut vaikka täältä https://www.onnitteluruno.fi/osanotto/surunvalittelut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kutsu ole aina henkilökohtainen.

Häissä avec kutsut yleisempiä. Siis juhlan järjestäjä ei itse esitä kutsua suoraan seuralaiselle. 

Hautajaisissa ei oo tullut vastaan virallista avec -kutsua. 

Vierailija
44/44 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl vähän ihmeteltiin kun sukulaisen kummipoika ei tullut tätinsä hautajaisiin vaikka asuu melkein hautausmaan vieressä. Sai testamentillakin 50 000 euroa, ois siihen rahaan nyt puoli tuntia istunut kappelissa, varttitunnin haudalla vaikkei ois syömään tullutkaan.

Rahan takia ois pitänyt osallistua?