Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arabimaissa olevia suomalaisia EI SAA auttaa!

Vierailija
05.03.2026 |

Jestas että pistää vihaksi. Taas ruikutetaan valtiota apuun, kun on hankkiuduttu ihan itse tilanteeseen. Lähi-idän tilanteesta on kohistu jo puoli vuotta, sananpainot ovat koventuneet pikkuhiljaa. En usko että kukaan piti yllätyksenä Trumpin sinänsä raukkamaista toimintaa.

Mutta ne suomalaiset, jotka ovat lähteneet lomalle sota-alueelle, varsinkin kun näissä maissa on amerikkalaisilla tukikohtia, on niin räikeää tahallista riskin ottoa että tuosta pitäisi evätä kyllä matkavakuutukset. Ja nyt kun sitten kosahti, vollotetaan ja haukutaan valtiota. Valtio voi auttaa tsunamin, tulivuoren, maanjäristyksen tms äkillisen tapahtuman takia, mutta VALTIO EI SAA AUTTAA omasta tyhmyydenstä johtuvien onglemien selvittelyssä. Sitä kutsutaan luonnon valinnaksi.

Uutinen tästä ruikutuksesta: https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20213683

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei heitä ilmsiseksi auteta. Liput lennolle vissiin maksaa yli ksksi tonnia. 

Luin yhdestä artikkelista että jollain pariskunnalla oli paluulippu bisnesluikalla ja valitti sitten kuinka kallis on tämä valtion järjestestämä paluulento.

Vierailija
42/43 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap puhuu asiaa. Kun valtio muuallakin säästää, niin tämmöistä omaehtoisesta tyhmyydestä johtuvia tapauksia valtion ei tarvitsisi kyllä mitenkään noteerata.

Eikä tarvitse auttaa varsinkaan niitä, jotka asuvat siellä siksi ettei tarvitse maksaa veroja Suomeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ylipäätään moraalitonta matkustaa tuonne missä ihmisoikeudet on kyseenalaisia mutta sehän ei suomalaisia haittaa

Itse käyn työkomennuksilla maissa joissa ei ole ihmisoikeudet kunnossa. Teknologiayrityksen viemät arvot jonka he tapaamani paikalliset asiakkaat ja ihmiset saavat siinä sivussa ovat pohjoismaisen demokratian, oikeusvaltion, ihmisarvon ja yksilönvapauksien kunnioitus. Olen kymmenien ihmisten kanssa keskustellut näistä asioista jotka heille ovat vielä unelmaa.

Että sellainen näkökulma asiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi